Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dziś wymieniony olej, standardowo na Mobil 1 0W-40, filtr oleju MANN oraz filtr powietrza silnika także MANN.
Czujnik ciśnienia oleju, ponieważ zapalał się co jakiś czas symbol "żółty trójkąt z wykrzyknikiem" (cena czujnika 20 pln)
Filtry FL i FC instalacji lpg.
Czujnik ciśnienia oleju, ponieważ zapalał się co jakiś czas symbol "żółty trójkąt z wykrzyknikiem" (cena czujnika 20 pln)
Filtry FL i FC instalacji lpg.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A ja zapłaciłem za "pamiątkę" z wakacji
, lepiej żeby więcej takich nie było
.
Czesi są dość szybcy


Czesi są dość szybcy

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
@helletic ja też wymieniłem olej ale na Motul x-clean 5w40 c3 i filtr kneht. Do tej pory jeździłem na vavoline sync power 5w40 c3 i tym razem postanowiłem zmienić olej na motula.
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Tipo wyprzeda Rapida i to znacznie. Natomiast nigdzie nie stwierdziłem, że dorównuje Scali bo tak być nie może. Scala jest projektem o 4 lata młodszym a to również "lata świetlne" w motoryzacji.krupniok pisze: 27 sie 2019, 12:02 Jeśli ktoś twierdzi, że Tipo o "lata świetlne" wyprzedza Rapida (albo o zgrozo dorównuje Scali) to stwierdzam, że nie jechał nigdy Rapidem/Scalą i wyciąga wnioski na podstawie prospektów reklamowych i danych z wikipedii/google grafika.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
duskap - bez konkretnych argumentów to nawet piwo od adamsona niczego nie zmienia 

Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Na razie przebiegi samochodów wyposażonych w1,0 tsi są jednak zbyt małe, by oceniać trwałość układu korbowo-tłokowego i innych składowych silnika i to jest fakt, po co pisać że taka Skoda jest technologicznie do przodu w porównaniu do sprawdzonego w boju tipo t-jet, kiedy za chwile może się okazać że ta cała technologia nie będzie umiała przejechać 150000.Mnie nie stać na samochód nowy więc kiedyś przyjdzie mi być może kupić takiego tsi i w tedy się okaże jaką technologie zastosowała Skoda i jak ona się ma do sprawdzonej w bojach technologi Tipo.Dla mnie nowoczesna technologia to trwała technologia a to czas pokaże.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Fiacik musisz zmienić login na SzkodzikFiacik pisze: 28 sie 2019, 20:24 duskap - bez konkretnych argumentów to nawet piwo od adamsona niczego nie zmienia![]()

FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Chyba mówisz o 0-100km/h. Ale i tak wtedy nie masz do końca racjiduskap pisze: 28 sie 2019, 19:14Tipo wyprzeda Rapida i to znacznie. Natomiast nigdzie nie stwierdziłem, że dorównuje Scali bo tak być nie może. Scala jest projektem o 4 lata młodszym a to również "lata świetlne" w motoryzacji.krupniok pisze: 27 sie 2019, 12:02 Jeśli ktoś twierdzi, że Tipo o "lata świetlne" wyprzedza Rapida (albo o zgrozo dorównuje Scali) to stwierdzam, że nie jechał nigdy Rapidem/Scalą i wyciąga wnioski na podstawie prospektów reklamowych i danych z wikipedii/google grafika.

- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzięki adamson za podesłanie w/w linka , mnie jakoś się nie udało namierzyć takiego porównania .
Jak się przejrzy całość testu to jakoś nie widać przewagi Tipo ,o której pisze duskap .Ja mam wersję liftback po liftingu z 2018 roku i jak ją przyrównać do Tipo w sedanie to różnica na korzyść Rapida jest bardziej widoczna chociażby w kwestii wielkości bagażnika -aż 550 litrów i dostępu do niego co w przypadku moich preferencji właściwie zdecydowało o kupnie tego modelu + spora różnica w spalaniu bo aż ok. 2 litry /100km.
Tipo sedan nie brałem w ogóle pod uwagę , a właśnie taki model jak Twój , ale zaproponowana mi cena za podobne wyposażenie co w Rapidzie była nie do przyjęcia zwłaszcza jak wziąć pod uwagę dodatkowe pozycje typu komplet kół na zimę,4 lata gwarancji i assistance oraz darmowe przez ten czas przeglądy z wymianą oleju ( do 60.000km), o drobnych dodatkach w gratisie nie wspomnę .
W kwestii FIATA generalnie mam dobre zdanie chociaż by na podstawie Linei,z której byłem zadowolony i nigdy przez niemal 5,5 roku mnie nie zawiodła.
Jak będzie z Rapidem ,, pożyjemy-zobaczymy" ,pewnie na forum od czasu do czasu coś wrzucę dla urozmaicenia tematyki. Być może spotkamy się na zlocie śląska to wymienimy uwagi i spostrzeżenia.
Zauważyłem w teście też drobne nieścisłości ,mianowicie :
- o ile to jak Tipo weszło na rynek (sedan) pojemność baku paliwa była 45 litrów (jak w Linei) co było powszechnie krytykowane .Teraz podają 50 litrów ,
a jak jest ?
- V max w Rapidzie producent podaje 201 km/godz ,a w teście 198 km/godz (spaceback)
- auto biorące udział w teście jest przed liftingiem , a ja mam po i różnica w przeciwieństwie do oceny autora jest od razu zauważalna . Inne są reflektory
i ,,siatka" atrapy z wytłoczeniami pod montaż chromowanej listwy,która sobie dokupiłem.
- wyciszenie też po liftingu jest lepsze co od razu na początku powiedzieli mi w Skodzie , a i internauci to podkreślają , można spokojnie rozmawiać
podczas jazdy na autostradzie 130/140 km/godz
- ciekawie autor pisze w kwestii dźwięku przy ostrym przyśpieszaniu co w większości potwierdzam bo fajnie to brzmi ,natomiast czasem się wkurzam jak
zapomnę wyłączyć system start/stop i auto się np.na światłach lub przy podjeździe pod garaż wyłącza bo silnik ma wolne obroty na poziomie 1000/min
i chodzi tak cicho i praktycznie bez wibracji,że nie wiem czy pracuje czy nie .Najchętniej to bym ten system wyłączył ( może to zrobić serwis poprzez ustawienie w komputerze) ale na gwarancji niby nie wolno.Oszczędność z tego żadna ,a mnie to wkurza .
Jak się przejrzy całość testu to jakoś nie widać przewagi Tipo ,o której pisze duskap .Ja mam wersję liftback po liftingu z 2018 roku i jak ją przyrównać do Tipo w sedanie to różnica na korzyść Rapida jest bardziej widoczna chociażby w kwestii wielkości bagażnika -aż 550 litrów i dostępu do niego co w przypadku moich preferencji właściwie zdecydowało o kupnie tego modelu + spora różnica w spalaniu bo aż ok. 2 litry /100km.
Tipo sedan nie brałem w ogóle pod uwagę , a właśnie taki model jak Twój , ale zaproponowana mi cena za podobne wyposażenie co w Rapidzie była nie do przyjęcia zwłaszcza jak wziąć pod uwagę dodatkowe pozycje typu komplet kół na zimę,4 lata gwarancji i assistance oraz darmowe przez ten czas przeglądy z wymianą oleju ( do 60.000km), o drobnych dodatkach w gratisie nie wspomnę .
W kwestii FIATA generalnie mam dobre zdanie chociaż by na podstawie Linei,z której byłem zadowolony i nigdy przez niemal 5,5 roku mnie nie zawiodła.
Jak będzie z Rapidem ,, pożyjemy-zobaczymy" ,pewnie na forum od czasu do czasu coś wrzucę dla urozmaicenia tematyki. Być może spotkamy się na zlocie śląska to wymienimy uwagi i spostrzeżenia.
Zauważyłem w teście też drobne nieścisłości ,mianowicie :
- o ile to jak Tipo weszło na rynek (sedan) pojemność baku paliwa była 45 litrów (jak w Linei) co było powszechnie krytykowane .Teraz podają 50 litrów ,
a jak jest ?
- V max w Rapidzie producent podaje 201 km/godz ,a w teście 198 km/godz (spaceback)
- auto biorące udział w teście jest przed liftingiem , a ja mam po i różnica w przeciwieństwie do oceny autora jest od razu zauważalna . Inne są reflektory
i ,,siatka" atrapy z wytłoczeniami pod montaż chromowanej listwy,która sobie dokupiłem.
- wyciszenie też po liftingu jest lepsze co od razu na początku powiedzieli mi w Skodzie , a i internauci to podkreślają , można spokojnie rozmawiać
podczas jazdy na autostradzie 130/140 km/godz
- ciekawie autor pisze w kwestii dźwięku przy ostrym przyśpieszaniu co w większości potwierdzam bo fajnie to brzmi ,natomiast czasem się wkurzam jak
zapomnę wyłączyć system start/stop i auto się np.na światłach lub przy podjeździe pod garaż wyłącza bo silnik ma wolne obroty na poziomie 1000/min
i chodzi tak cicho i praktycznie bez wibracji,że nie wiem czy pracuje czy nie .Najchętniej to bym ten system wyłączył ( może to zrobić serwis poprzez ustawienie w komputerze) ale na gwarancji niby nie wolno.Oszczędność z tego żadna ,a mnie to wkurza .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Auto u mechanika... Diagnoza, wyjęcie wtrysków i oddanie ich do mycia ultradźwiękami. We wtorek będę wiedział czy były tylko zabrudzone, czy któryś padł...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Fiacik ale tu chodzi o wszystko. Trwałość silnika 1.0 będzie taka jak wszystkich u VW czyli średnio. Kultura jego pracy, dźwięk... dla mnie tragedia, T-Jet fajnie chodzi. Oczywiście wewnątrz auta nie słychać za bardzo obu ale z zewnątrz dla mnie to też znaczenie czy wyje jak kosiarka czy nie. We Fiatach silniki są sprawdzone i nigdy nie było z nimi poważnych awarii. Jak weźmiemy VW pod lupę to na 10 silników aż 8 miało bardzo poważne wady. Trwałość zawieszenia i komfort lepszy w Tipo. A przede wszystkim bezpieczeństwo. Żona miała Lineą kolizję z Rapidem i wiem co z niego zostało... Na logikę wystarczy to brać. 3 lata w motoryzacji to przepaść technologiczna. Rapid jest o 4,5 roku starszym autem. Linea starsza o 5 lat od Rapida a w kolizji u mnie nawet poduszki nie wywaliło a z Rapida mało co było zbierać, 6 poduszek wywalonych, napinacze, podłużnice i silnik całe przestawione (przypomnę, że mowa o 3 miesięcznym egzemplarzu z salonu, więc nie bity itd). Scala natomiast jest od Tipo 3 lata młodszą konstrukcją, więc na pewno technologicznie jest lepsza.
Fiacik w Twoim przypadku jak Ty zmieniasz auta co kilka lat na nowe i nie przejeżdżasz więcej niż 100 tys km to prawie bez znaczenia bo 100 tys praktycznie każde auto nawet z wadliwym silnikiem przejeżdża. Dla mnie szkoda kasy na nowe auto co 3-5 lat, więc dla mnie ma znaczenie trwałość w dłuższej perspektywie.
Fiacik w Twoim przypadku jak Ty zmieniasz auta co kilka lat na nowe i nie przejeżdżasz więcej niż 100 tys km to prawie bez znaczenia bo 100 tys praktycznie każde auto nawet z wadliwym silnikiem przejeżdża. Dla mnie szkoda kasy na nowe auto co 3-5 lat, więc dla mnie ma znaczenie trwałość w dłuższej perspektywie.
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1207
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 72 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Myślałem że ten pojedynek zakończony
.Czytałem od początku cały ten wątek.... mam w rodzinie i jeżdziłem przez 7 lat Linką i czasem jeszcze śmignę .Teraz poginam Tipowozem i mam porównanie , ale to nie o to chodzi w tym wątku , tylko o porównanie ze Skodą Rapid ot co ... cała polemika .Każde z aut ma swoje zalety i wady , ale nikt nie wspomniał o wyglądzie . Wiadoma że Czesi dużo robili co by Rapid była mniejszą Octavią jak to było w relacji Jetta - Pasat , ale niestety to się nie udało . Octavia wyszła ładna natomiast Rapid taki troszkę macoszy z wyglądu - może WV nie pozwolił na takie zmiany . I na to nie ma dwóch zdań - Wiadomo klasa Tipo - Rapid ta sama, ale dla dla mnie wygląd dużo fajniejszy w Tipo w porównaniu z tyłem Rapida ...coś mu brakuje w relacji lampy tylne a błotniki w porównaniu z Octavią - oczywiście gusta .Twierdze że Octavia dalej zmienia swoje oblicze na coraz lepsze co też wiąże się z ceną która za Octavie wciąż idzie w góre , a Rapid zaprzestali produkcję i wypuścili znowu droższy samochód pod tytułem Skala ....chyba tak polityka Skody albo raczej WV.


- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ja w ogóle nie kumam tej burzy. Każdy robi ze swoimi pieniędzmi co mu się podoba.
Całkowicie rozumiem wybór, bo to wynik prostego porównania. Rapid ma wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób, będzie palił na pewno dużo mniej niż Tipo T-Jet, więc eksploatacja będzie tańsza, a osiągi są prawie identyczne. Jest liftbackiem, więc jest praktyczniejszy od sedana i tańszy od Tipo kombi. Czy 1.0 wytrzyma 200tyś? a jakie to ma znaczenie, skoro zmienia samochody co 4 lata. Na koniec, spadek wartości przy odsprzedaży będzie mniejszy. Nie ma ani jednego argumentu za kupnem Fiata.
Ktoś inny ma inne potrzeby i Skoda w porównaniu przepadnie.
Całkowicie rozumiem wybór, bo to wynik prostego porównania. Rapid ma wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób, będzie palił na pewno dużo mniej niż Tipo T-Jet, więc eksploatacja będzie tańsza, a osiągi są prawie identyczne. Jest liftbackiem, więc jest praktyczniejszy od sedana i tańszy od Tipo kombi. Czy 1.0 wytrzyma 200tyś? a jakie to ma znaczenie, skoro zmienia samochody co 4 lata. Na koniec, spadek wartości przy odsprzedaży będzie mniejszy. Nie ma ani jednego argumentu za kupnem Fiata.
Ktoś inny ma inne potrzeby i Skoda w porównaniu przepadnie.