Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

ED11
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:28
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: ED11 »

helletic pisze: 07 sie 2019, 22:12
Gdyby były problemy z ciśnieniem paliwa, to dało by się już to chyba usłyszeć (niepokojące dźwięki) po podaniu samego zapłonu na stacyjce, gdy pompa się aktywuje.
Przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa nie ma żadnych niepokojących odgłosów.
W zespole pompy paliwa może puścić oring uszczelniający regulator ciśnienia paliwa , który zamocowany jest na filtrze paliwa.
Pompa nie może wytworzyć właściwego ciśnienia bo paliwo przelewa się z powrotem przez uszkodzony oring.
Silnik wtedy ciężko zapala i może dławić się przez jakiś czas.
Po nagrzaniu silnika mimo słabego ciśnienia moja Linea jeździła prawidłowo na benzynie i odpalała bez problemu.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: helletic »

ED11 pisze: 08 sie 2019, 2:15 W zespole pompy paliwa może puścić oring uszczelniający regulator ciśnienia paliwa , który zamocowany jest na filtrze paliwa.
Pompa nie może wytworzyć właściwego ciśnienia bo paliwo przelewa się z powrotem przez uszkodzony oring.
Czyli dźwięk zgrzytu pod koniec pracy pompy, po pierwszym przekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu mógłbyć objawem czego? Ciekawi mnie ten dźwięk, który wystąpił kilka razy :pomysli .
Rozumiem, że wtedy nie słychać nic w kabinie, typu dźwięk przelewania, bulgotanie, czy jakiś zapach paliwa na zewnątrz?
W Lineach benzyniakach w sumie nie ma takowego filtra paliwa, a jedynie odstojnik (lepszej nazwy chyba na to nie wymyślę) zgadza się? :pomysli
ED11
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:28
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: ED11 »

Zgrzyt może wydawać pompa albo regulator ciśnienia zbudowany z metalowej kulki i dociskającej ją do gniazda blaszki.
U mnie rzadko było słyszalne siuranie jak było mało paliwa w baku.
Filtr paliwa jest obok pompy paliwa w zespole pompy paliwa, wewnątrz zbiornika.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1391
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 466 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 »

U mnie ewidentnie coś jest innego, po dłuższym kręceniu auto zaczyna zapalać ale tak jakby nie na wszystkie cylindry na raz tylko pokolei... Zresztą jutro będę wiedział o co jej chodzi 😉
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
ED11
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:28
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: ED11 »

Jeśli po dłuższym kręceniu są błędy to masz problem z instalacją elektryczną. Spadki napięcia w instalacji powodują przedziwne błędy a nawet przełączanie niektórych ustawień (na przykład wyłączenie poduszki pasażera).
mwas pisze: 05 sie 2019, 18:45 Sprawdź stan akumulatora :ink
skory85 pisze: 05 sie 2019, 22:17 To jest zbyt banalne 😆 ESP jeszcze mi nie wyskakiwało 🤣🤣🤣
Dostałeś już dobrą poradę.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1391
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 466 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 »

Jutro podpięcie pod komputer będę wiedział wszystko
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1391
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 466 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 »

Wstępna diagnoza przerwy na 4 cylindrze prawdopodobnie jest trochę przypieczony oraz uboga mieszanka. Linijka zalana 98ultimate i jutro dodany preparat do wtrysków z liqui moli. Po wyjechaniu zbiornika paliwa zobaczę co bedzie, jeżeli to nie pomoże to czyszczenie wtrysków.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może taniej będzie poszukać używany wtryskiwacz. Z tego co kiedyś oglądałem nowy kosztuje 300zł, więc używka powinna być w okolicach 100.
O.T. Do T-jet nowy oryginalny Bosch kosztuje 65zł :)
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1391
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 466 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 »

Tak wiem zobaczę co będzie jak na benzynie trochę posmigam...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Rafcio »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 09 sie 2019, 19:17 Do T-jet nowy oryginalny Bosch kosztuje 65zł :)
Marcinie, zapodaj gdzie znalazłeś wtryskiwacz w tej cenie? Ja znalazłem coś za prawie 80 zeta + wysyłka. Wiem, że to i tak jest dobra cena, ale po co przepłacać.
Zastanawiam się czy go nie wymienić. Dalej poszarpuje przy bucie. Świece wymieniane, cewki i wtryski gazowe zamieniane miejscami i dalej wali błąd "wypadanie zapłonów" i "wypadanie zapłonów cylinder 1"
Dużo jest roboty żeby wymienić wtryskiwacz paliwa?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

https://nocar.pl/wtryskiwacz-bosch-0280 ... 4t-10.html

BOSCH 0280158167

Nie wymieniałem, nie wiem.
Mnie na LPG podczas przyspieszania bardzo szarpało, nawet kangury robił, gdy było zbyt bogato. Ale mimo to nie wypluwał błędów.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Rafcio »

Ok, dzięki. Przejadę się do mechanika żeby zamienił mi miejscami wtryski. Zobaczymy co pokaże
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1391
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 466 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 »

Problem u mnie rozwiązany. Wtryski zostały oddane do kapieli, lecz nie rozwiązało to problemu ciężkiego odpalania. Mechanik po zbadaniu pompy paliwa oraz ilości podawanej benzyny zlokalizował usterkę. Okazało sie, że mam tyle syfu i rdzy w baku, że musiał wszystko wyczyścić. Mam nową pompę paliwa z magneti oraz czysty układ oraz wykąpane wtryski 🤣 koszt tej przyjemności to 400 plnów. No ale teraz z ręką na sercu mogę powiedzieć, że auto śmiga jak nowe. Niżej kilka zdjęć pompy paliwa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: helletic »

U mnie chyba też się coś dzieje z pompą paliwa. Gdy był niski poziom benzyny, auto po 2 dniach postoju dość długo kręciło rozrusznikiem. Jakby paliwo schodziło z układu. Po zatankowaniu do pełna ten problem zniknął. Z ciekawości będę musiał ją któregoś dnia wykręcić i obejrzeć.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1391
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 466 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 »

U mnie nie było nigdy mniej niż ćwierć baku a tu takie kwiatki się zrobiły. Podobno byl cały koszyk śmieci i rdzy, do tego jeszcze pełno pływało na dnie zbiornika. Jak masz chęci i możliwości działaj 😉 :pivo :pivo :pivo
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
ODPOWIEDZ