Przegląd gwarancyjny

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

epol pisze:Szczerze to nie wiem co o tym myśleć :?
Trzeba się cieszyć z trzeciego roku gwarancji :zlośnik
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

trzeci rok gwarancji dawali w promocji.
ja na folderze reklamowym zobaczyłem 3 lata gwarancji i zwróciłem dilerowi uwagę.
po sprawdzeniu potwierdził, ze mam trzy lata gwarancji.
tylko się cieszyć
Kazek
roberto 26
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 05 lut 2010, 13:34
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: annopol- lubelskie

Post autor: roberto 26 »

odnośnie wymiany ojeju- ja zamieniłem selenie na shella i żadnej gwarancji nie straciłem i nie ma żadnego ryzyka ku temu . dowiadywałem się w ASO i FAP.
pozdrawiam roberto
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

roberto 26 pisze:odnośnie wymiany ojeju- ja zamieniłem selenie na shella i żadnej gwarancji nie straciłem i nie ma żadnego ryzyka ku temu . dowiadywałem się w ASO i FAP.
W FAP się dowiadywałeś? Nie ma szans. Pytałem kilka razy, mailowałem, dzwoniłem, prosiłem o podstawę prawną do tego, że każą tylko Selenię. W odpowiedzi dostawałem, że nie każą lać Selenii tylko olej spełniający wszystkie normy a żaden olej nie spełnia normy FIAT coś tam i dlatego tylko Selenia. Mało tego. FAP wysłał do wszystkich ASO informację, że na gwarancji tylko Selenia bo inaczej jest podstawa do utraty gwarancji.

Z ewentualną utratą gwarancji to nie stracisz jej teraz a przy ewentualnej naprawie auta gdy coś padnie to wtedy dopiero będą się czepiali.

Oczywiście wg mnie jest to ściema marketingowa bo olej Shell jest bardzo dobry i po prostu FIAT sobie zrobił celową furtkę do tego aby nie uznawać gwarancji i ma na to pełne prawo bo czy ktoś wie co znaczy z punktu technicznego ta norma FIATa? Nie bo nigdzie nie można znaleźć informacji co ona tak naprawdę oznacza.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

odnośnie utraty gwarancji, też bym nie panikował. u mnie było tak że zapytałem w serwisie czy można zmienić olej na inny. odpowiedź była nie ma problemu. skoro tak to w razie czego niech sie ASO z tym buja, skoro nie widzieli problemu.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

emmer pisze:odnośnie utraty gwarancji, też bym nie panikował. u mnie było tak że zapytałem w serwisie czy można zmienić olej na inny. odpowiedź była nie ma problemu. skoro tak to w razie czego niech sie ASO z tym buja, skoro nie widzieli problemu.
Tylko że oni potem się zaprą że nic takiego nie mówili, a Ty potem z tą sprawą będziesz się bujał w turbo kamerze na tvn turbo :siechu
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Hm... po przebiegu 5 tyś. zmieniłem olej na Mobil 1. Kupiony z "beczki" w serwisie... sami zaproponowali, że niby full syntetyk i taniej niż Selenia. Żadnej gadki o utracie gwarancji nie było. Może to jakaś "ściema" aby kupować dany produkt, po mocno zawyżonych cenach... :?
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

aixen pisze:Kupiony z "beczki" w serwisie...
w beczce zazwyczaj jest mieszanina różnych płynów.... ;)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Z beczki to tylko ogórki i kapustę kupuje.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Coval pisze:Z beczki to tylko ogórki i kapustę kupuje.
To tak jak ja
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

A jakie to ma znaczenie... wymiana w "serwisie fabrycznym", "olej dedykowany przez serwis"... nie bardzo rozumiem porównanie z ogórkami :zlośnik
Silnik działa bez zastrzeżeń, oleju "nie bierze" pieniądze zostały w kieszeni...

Zwracam uwagę, że dedykowana Selenia to "półsyntetyk" czyli olej mineralny wzbogacany dodatkami syntetycznymi, a mój Mobil 1 "z beczki" to pełny syntetyk...

Ale oczywiście, to wolny kraj i każdy wlewa olej wg uznania, mój drugi Fiat i trzecie auto "na Mobilu z beczki". Pierwsze przejechało 160 tyś, drugie 65 tyś, aktualne 35 tyś... żadnych uwag do działania jednostek, czy ich stanu technicznego... ale... :smak :zlośnik
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Selenia K oraz Selenia K P.E. to syntetyki. Ja akurat nie widzę nic złego w zmianie oleju, bo sam mam wlanego Shella. Ale jakoś nie ufam beczkom, bo sprzedawca może zawsze uzupełnić braki innym tańszym olejem i nie jesteś w stanie tego sprawdzić. Oleje z półki też oczywiście są podrabiane, ale ryzyko jest mniejsze. Jeśli masz zaufanego i sprawdzonego dostawce to ok.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

aixen pisze:Hm... po przebiegu 5 tyś. zmieniłem olej na Mobil 1. Kupiony z "beczki" w serwisie... sami zaproponowali, że niby full syntetyk i taniej niż Selenia. Żadnej gadki o utracie gwarancji nie było. Może to jakaś "ściema" aby kupować dany produkt, po mocno zawyżonych cenach... :?
Żadnej gadki o utracie gwarancji nie było. A czy była kartka, że wolno stosować olej ten i ten bez ryzyka utraty gwarancji, którą to podpieczętowali i podpisali? Nie. Zatem przy ewentualnej awarii czy coś nie masz żadnej podkładki, że wolno stosować było inny olej. I dupa.
Może to "ściema" aby kupować produkt po zawyżonych cenach. Nawet prawie napewno. Ale czy ktokolwiek z Was wie co znaczy norma FIATa, którą spełnia tylko Selenia? Nie. A jeśli ta norma polega na dodaniu kompletnie nieistotnego dla silnika i jego ochrony dodatku ale to dodatkowe coś jest wykrywane przy badaniu próbki oleju? I dzięki temu własnie FIAT mógłby unieważnić gwarancję?
Moim zdaniem to całkiem możliwe. Zarabiają na kupnie oleju Selenia a jeśli nie kupujesz to zarabiają na unieważnianiu gwarancji przez zupełnie nieistotny dodatek w oleju Selenia.

PS>To nie mój wymysł. Rozmawiałem z kumplem z serwisu Forda przy okazji przeglądu Transita i mi właśnie to powiedział, gdy pytałem co sądzi o olejach silnikowych. Postanowiłem się z Wami tym podzielić. :ink
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

No cóż... Polska być dziwny kraj... teoretycznie wszystko jest możliwe, jakkolwiek powyższe wypowiedzi mnie nie przekonują. Troszkę trąci to histerią... taką "babską"...

Mój już po gwarancji... mnie temat nie dotyczy :)

PS. Sprawdziłem... Selenia K to faktycznie pełen syntetyk, czyli serwis troszku mijał się z prawdą... jak to serwis... może mieli dużo zlewek olejowych w beczkach po Mobilu :zlośnik :zlośnik
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

aixen pisze:A jakie to ma znaczenie... wymiana w "serwisie fabrycznym", "olej dedykowany przez serwis"... nie bardzo rozumiem porównanie z ogórkami
A masz w książce gwarancyjnej albo na FV zapis, że olej "dedykowany, zalecany, polecany, rekomendowany" przez serwis do tego silnika?

[ Dodano: |25 Cze 2010|, o 23:24 ]
duskap pisze:Ale czy ktokolwiek z Was wie co znaczy norma FIATa
Przeczytaj może jeszcze raz instrukcję obsługi.... coś się tak uczepił tej normy? Może norma dotyczy technologii otrzymywania oleju (proces rafinacji itp.) a nie samej jakości?

Generalnie trzeba lać olej wg zaleceń instrukcji obsługi, a tam nigdzie nie ma wzmianki, że nie można lać oleju innego producenta. Oczywiście jest zapis, że jeżeli silnik zostanie zalany olejem o klasie jakościowej niższej niż... to może to doprowadzić do awarii silnika i utraty gwarancji - ale o normie wewnętrznej Fiata zapisu już brak. Nikt z nas nie dostał dokumentu, że nie wolno lać innego oleju niż Selenia. I jest to podstawa prawna do roszczeń w przypadku awarii. Jeżeli nie można by było lać oleju innej marki, to Ty jako użytkownik powinieneś zostać o tym powiadomiony... tym bardziej, jeżeli samochód jest jeszcze na gwarancji z której zamierzasz korzystać.

Także nie rozpędzałbym się z tą normą... która dla szarego Kowalskiego nie jest znana..
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
ODPOWIEDZ