Analogicznie do przodu (post wyżej), z tyłu znajdę napis Lucas?
[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Tak
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Nie wiem czy ktoś o tym pisał, ale u mnie samo kręcenie tylnym tłoczkiem nic nie dawało. Może to dla niektórych logiczne, ale oprócz kręcenia należy jednocześnie wciskać tłoczek
P.S.
4x tarcze Delphi,
Klocki przód Valeo,
Klocki tył Metelli.
Hamuje brzytwa, jednak któreś piszczą (pewnie po paru tysiącach przestanie - dam znać).

P.S.
4x tarcze Delphi,
Klocki przód Valeo,
Klocki tył Metelli.
Hamuje brzytwa, jednak któreś piszczą (pewnie po paru tysiącach przestanie - dam znać).
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja jeszcze dodam tylko że kiedyś miałem taką przygodę przy wymianie klocków z tyłu : jedną stronę zrobiłem bez problemu , a przy drugiej.tłoczek wkręcany i naciskany za diabła nie chciał się chować . Dopiero naciśnięcie pedału hamulca ( przy wcześniej zabezpieczonym tłoczku-żeby nie wypadł całkiem ) zmieniło widać układ sił i tłoczek wkręcił się już bez oporówkrupniok pisze: 07 kwie 2018, 0:34 Nie wiem czy ktoś o tym pisał, ale u mnie samo kręcenie tylnym tłoczkiem nic nie dawało. Może to dla niektórych logiczne, ale oprócz kręcenia należy jednocześnie wciskać tłoczek![]()

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
U mnie zestaw Bosch’a klocki i tarcze przód i po 1000km zaczęły lekko piszczeć przy delikatnym hamowaniu. Ułoży się czy generalnie bubel? Jakieś doświadczenia macie? Pozdrawiam!
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Też poprzednio miałem klocki Boscha i były ok, co do tarcz, nie wiem, nie miałem.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Miałem taki sam zestaw i nadal mam. Przestanie piszczeć po około 5000-6000 km. Mój nadworny mechanik uprzedzał mnie o możliwości wystąpienia takiego pisku, ponieważ klocki Bosch'a mają dużo domieszki jakiegoś tam metalu. I faktycznie tak było. Wymieniane były 21.04.2016 r. przy przebiegu 138500 km i do dziś jeszcze sporo mięsa na klockach (przebieg 183500 km) i tarcze odpowiedniej grubości. Dla porównania klocki i tarcze Trusting (made in Italy) wytrzymały 55000 km i do wymiany były tarcze (zjechane). Klocki nie piszczały, jeszcze troszkę miały okładziny, za to strasznie brudziły felgi od nowości (pyliły). W/g mnie Bosch jest dobrym zakupem, pomimo piszczenia, które i tak ustanieK0J0T pisze: 04 maja 2018, 12:51 U mnie zestaw Bosch’a klocki i tarcze przód i po 1000km zaczęły lekko piszczeć przy delikatnym hamowaniu. Ułoży się czy generalnie bubel? Jakieś doświadczenia macie? Pozdrawiam!

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Tak tez myślałem dobrze że przeczytałem Twój post bo bym pewnie jutro jadąc do pracy hamował mocniej i zagrzał trochę hamulceMiałem taki sam zestaw i nadal mam. Przestanie piszczeć po około 5000-6000 km. Mój nadworny mechanik uprzedzał mnie o możliwości wystąpienia takiego pisku, ponieważ klocki Bosch'a mają dużo domieszki jakiegoś tam metalu. I faktycznie tak było. Wymieniane były 21.04.2016 r. przy przebiegu 138500 km i do dziś jeszcze sporo mięsa na klockach (przebieg 183500 km) i tarcze odpowiedniej grubości. Dla porównania klocki i tarcze Trusting (made in Italy) wytrzymały 55000 km i do wymiany były tarcze (zjechane). Klocki nie piszczały, jeszcze troszkę miały okładziny, za to strasznie brudziły felgi od nowości (pyliły). W/g mnie Bosch jest dobrym zakupem, pomimo piszczenia, które i tak ustanie![]()
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Kojot , ja mam z przodu komplet textara . Pyli jak diabli i na początku też popiskiwał . 
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Haha No to już tylko Ate albo Brembozibi186 pisze: 04 maja 2018, 22:40 Kojot , ja mam z przodu komplet textara . Pyli jak diabli i na początku też popiskiwał .![]()
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja nie polecam klocków Textar, mam z tyłu i czasem popiskuje, a niedawno zakładałem w Fabii i jeden klocek miał źle zgrzane blaszki.
Natomiast dobre wrażenie przy pierwszym kontakcie zrobił zestaw TRW. Klocki dobrze wykonane, wszystko ładnie pasuje, a tarcze mają pomalowany na czarno bęben. Jakiś negatywnych informacji zwrotnych po montażu nie miałem.
Natomiast dobre wrażenie przy pierwszym kontakcie zrobił zestaw TRW. Klocki dobrze wykonane, wszystko ładnie pasuje, a tarcze mają pomalowany na czarno bęben. Jakiś negatywnych informacji zwrotnych po montażu nie miałem.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
W życiu Brembo. Mam przód i tył tarcze i klocki Brembo i piszczą jak stara szafa a zrobione już 20 tys km na nich.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ktoś się do roboty nie przyłożył. Ja przejechałem prawie 100kkm na klockach Brembo z przodu i ani razu nie zapiszczały.duskap pisze: 06 maja 2018, 8:07 W życiu Brembo. Mam przód i tył tarcze i klocki Brembo i piszczą jak stara szafa a zrobione już 20 tys km na nich.