Tak WN to kable wysokiego napięcia. Stan zależy od wielu czynników m.innymi: producent, czas użytkowania, materiałów z których są wykonane. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy nie maja np. przebicia (iskra skacze sobie w komorze silnika zamiast na świecy), jest ich delikatne spryskanie wodą, odpalenie w ciemnym miejscu (garaż, wieczór) i obserwowanie. Temperatura oleju nie ma wpływu na późniejsze odpalanie, oprócz sytuacji, gdy masz słaby akumulator, który nie ma siły rozkręcić zimnego (gęstego) oleju.alvaro pisze: 12 mar 2018, 23:14 A co to takiego WN? Domyślam że są to kable które idą do świec? Jak sprawdzić stan tych kabli?
Masz rację, temperatura oleju powinna być dużo niższa, bo auto stało na mrozie i nie było odpalane. Gdzie jest jakiś czujnik mierzący temperaturę oleju? Czy on rzeczywiście może mieć wpływ na to późniejsze odpalanie?
Słabo pali jak zimno na zewnątrz
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
Rustin , mierzenie przewodów WN omomierzem chyba jest bez sensu . Uszkodzenie zwykle polega na degradacji izolacji , opór na przewodzie chyba raczej nie zmieni się od tego . . .rustin pisze: 12 mar 2018, 23:18 WN czyli cewka, świece przewody. Jak sprawdzić? Nie da się w 100%. Świece obejrzeć czy nie mają pęknięć na izolatorze, przewody można wieczorem spryskac woda czy iskry nie skaczą po silniku, lub zmierzyć ich opór ale to już trzeba poszukać jaki powinny mieć.

-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
Zibi186 weź stare i nowe przewody, zmierz i się przekonasz. Nie piszę tego bo gdzieś wyczytałem tylko nie raz sprawdzałem
bardzo dobrze wtedy widać rezystancje dobrego a złego. Tak samo sprawdza się uzwojenie wtórne i pierwotne na cewce
https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczeg ... plonowych/

https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczeg ... plonowych/
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
Rustin , człowiek uczy się całe życie . . . Nigdy nie powiedziałbym , że opór przewodów zapłonowych można mierzyć w kilo ohm'ach ! Dzięki 



-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
W poprzednim aucie miałem problem ze źle podłączonym gazem paliło mi cewki, stąd wiem o tym bo sprawdzałem na którym uzwojeniu paliło

-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 mar 2018, 12:42
- Przebieg: 60000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
Panowie, przy takich objawach trzeba zacząć od rzeczy najprostszych - sprawdzić akumulator, jeśli słabo naładowany napięcie przy mrozie spada poniżej 12V i jest problem, postaw pod prostownik na 12 h, potem sprawdź rozruch pozdro jarek0711.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem. Nie działa.
Może ktoś opisać łopatologicznie jak mam mierzyć te cewki i gdzie?
Może ktoś opisać łopatologicznie jak mam mierzyć te cewki i gdzie?