Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Tomek »

Dziękuję Adamie, ponieważ tym postem przypomniałeś mi że trzeba by może podłączyć ładowarkę do mojej bestii, bo po postach sprawdziłem sobie że ostatnio była odpalana 3 stycznia. Swoją drogą to aż ciekaw jestem czy by odpaliła...
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro70 »

Fiacik - a w jakim Ty garażu trzymasz ogrzewanym , czy takim blaszanym np. bez prundu :pomysli tak z ciekawości pytam ? :zmieszany
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 11000
Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
Rocznik: 2024
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Fiacik »

W murowanym i z prądem , i muszę sobie kupić prostownik :ok)
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro189 »

Wczoraj nie mogąc zasnąć zacząłem czytać jakiś post dotyczący dolewania oleju 2T do diesla.
Dziś zakupiłem valvoline durablend 2T i przypadkiem dodałem ok 500ml do 35 litrów paliwa.
Efekt to bardziej miękka praca silnika, a szczególnie wtryskiwaczy, wtryskiwaczy, a co więcej to dało okaże się oo większym przebiegu ☺
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: leszek1234 »

daro189 pisze: 30 sty 2018, 23:44 Wczoraj nie mogąc zasnąć zacząłem czytać jakiś post dotyczący dolewania oleju 2T do diesla.
Dziś zakupiłem valvoline durablend 2T i przypadkiem dodałem ok 500ml do 35 litrów paliwa.
Efekt to bardziej miękka praca silnika, a szczególnie wtryskiwaczy, wtryskiwaczy, a co więcej to dało okaże się oo większym przebiegu ☺
Zdziwiłeś mnie , że zrobiłeś to ze współczesnym dieslem, który jest projektowany na współczesny ON. Sądziłem, że to sposób na poprawę kultury pracy starych diesli (takich projektowanych sprzed 30 lat - mam takiego), z czasów gdy ON miał innym skład (nie Eco i Bio ;). No i jak na to co ja poczytałem, to za bogato - 200-250 ml na bak 60 litrowy. A jak z dymieniem po tej dolewce?
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Sebek »

Linka przeszła przegląd techniczny z bardzo dobrym wynikiem. Przy okazji skończyły się miejsca na pieczątki :)
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro189 »

leszek1234 pisze: 31 sty 2018, 10:03
daro189 pisze: 30 sty 2018, 23:44 Wczoraj nie mogąc zasnąć zacząłem czytać jakiś post dotyczący dolewania oleju 2T do diesla.
Dziś zakupiłem valvoline durablend 2T i przypadkiem dodałem ok 500ml do 35 litrów paliwa.
Efekt to bardziej miękka praca silnika, a szczególnie wtryskiwaczy, wtryskiwaczy, a co więcej to dało okaże się oo większym przebiegu ☺
Zdziwiłeś mnie , że zrobiłeś to ze współczesnym dieslem, który jest projektowany na współczesny ON. Sądziłem, że to sposób na poprawę kultury pracy starych diesli (takich projektowanych sprzed 30 lat - mam takiego), z czasów gdy ON miał innym skład (nie Eco i Bio ;). No i jak na to co ja poczytałem, to za bogato - 200-250 ml na bak 60 litrowy. A jak z dymieniem po tej dolewce?
Większego dymienia nie zauważyłem. Od razu po dolaniu balem sie że silnik odmówi jazdy, ale nic się nie stało. Dziś dodałem troche paliwa aby nie było za bogato.
Ale po dodaniu oleju poprawiła sie praca wtryskiwaczy, już nie ma typowego głośnego cykania jak wcześniej.
Póki co dalej będę testował ten patent, a w pracy sprawdze korekty na wtrysku, bo dwa już miały duże wahania, a tak.może troszke jeszcze pociągną ☺
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: smak56 »

daro189 pisze: 31 sty 2018, 19:31 ...... w pracy sprawdze korekty na wtrysku, bo dwa już miały duże wahania, a tak.może troszke jeszcze pociągną ☺
Mógłbyś rozwinąć trochę temat? Wiem, że jest gdzieś na forum, ale mam z tym problem. Same odczyty z ELM-a nie wiele mi mówią. Tym bardziej, że inne dane są na wolnych obrotach a inne np. przy 2000 obr/min. Jeden wtryskiwacz ma wartość (-) by przy wyższych obrotach przejść na (+).
korekty.jpg
Nigdzie nie mogłem znaleźć info jakie dane są poprawne a jakie świadczą o zużyciu wtryskiwaczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro189 »

W tym samym budynku, w którym pracuje, znajduje sie warsztat samochodowy, i czasami w gratisie jak komputer jest wolny to moge sobie posprawdzac błędy, ale tylko raz mi pokazał same odczyty, że dwa wtryskiwacze mają duże korekty.
Jak i gdzie on to znalazł to nie wiem, następnym razem postaram sie zgłębić temat 😊
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: smak56 »

daro189 pisze: 31 sty 2018, 20:38 Jak i gdzie on to znalazł to nie wiem, następnym razem postaram sie zgłębić temat 😊
:foto to faktyczne odczyty korekt moich wtryskiwaczy. Problem tylko z interpretacją. Kupiłem złącze diagnostyczne i uzyskanie wszystkich danych nie jest trudne, ale jak i z czym to się je? :lacha ............... :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro189 »

Mój błąd, ponieważ nie pytałem o wyniki tylko czy jest dobrze czy źle ☺ no i inny program do tego mieli, ale mniejsza o to.
Na forum alfy ktoś napisał, ze mogą być odchylenia od -1 do 1, jak trzy wtryski trzymają podobnie przy zwiększaniu obrotów, a jeden jest całkiem inny to już coś może sie dziać niedobrego, ale musialbym to komuś pokazać i dopiero coś bym więcej wiedział w tym temacie. Nie chce po prostu kogoś wprowadzić w błąd zanim poznam temat ☺
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: krupniok »

daro189 pisze: 30 sty 2018, 23:44 Wczoraj nie mogąc zasnąć zacząłem czytać jakiś post dotyczący dolewania oleju 2T do diesla.
Dziś zakupiłem valvoline durablend 2T i przypadkiem dodałem ok 500ml do 35 litrów paliwa.
Efekt to bardziej miękka praca silnika, a szczególnie wtryskiwaczy, wtryskiwaczy, a co więcej to dało okaże się oo większym przebiegu ☺
Dlaczego na siłę próbujecie poprawić fabrykę? Tym bardziej z tak wątpliwym skutkiem. Dolej benzyny 5l bo tak też gdzieś pisali...
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro189 »

Poprawieniem fabryki byłoby wstawienie opornika 27 ohm 5w do wtyczki od EGR, bo i o tym jest spory wątek :)
A robię to, ponieważ chce odciągnąć w czasie koszty regeneracji wtrysków.
Jak na razie wyjeździłem pół baku i jest wszystko w porządku, pracuje mięciutko, żadnych komunikatów, na mocy nic nie stracił.
Benzyny nie doleje, prędzej denaturat :) A jeszcze będzie trzeba się dostać do dolotu i pobawić się w kominiarza, do EGR nie mam siły :)
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: marcin24 »

daro189 pisze: 01 lut 2018, 17:47 Poprawieniem fabryki byłoby wstawienie opornika 27 ohm 5w do wtyczki od EGR, bo i o tym jest spory wątek :)
A robię to, ponieważ chce odciągnąć w czasie koszty regeneracji wtrysków.
Jak na razie wyjeździłem pół baku i jest wszystko w porządku, pracuje mięciutko, żadnych komunikatów, na mocy nic nie stracił.
Benzyny nie doleje, prędzej denaturat :) A jeszcze będzie trzeba się dostać do dolotu i pobawić się w kominiarza, do EGR nie mam siły :)
to uwierz mi że prędzej dostaniesz się do egr niż do dolotu :)
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze: 01 lut 2018, 23:26 to uwierz mi że prędzej dostaniesz się do egr niż do dolotu :)
Bez kanału? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ