[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja pewnie wymienię tarcze i klocki w tym roku. W zeszłym roku mechanik zapowiadał, że za rok już trzeba będzie. Zobaczymy jak powie teraz. Przebieg tylko 46 tys. ale większość po mieście.
- RSG79
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
- Przebieg: 51000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Białystok
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
czasem bywa tak, że uważane za dobre czy b. dobre nie zawsze takie są...w moim przypadku zestaw tarcze Textar i klocki TRW...takie właśnie były..nigdy więcej Trw...na początku pyliły jak wściekłe, co drugi dzień felgi czarne, nie szlo domyć.. mniej więcej około połowy grubości dodatkowo zaczęły piszczeć..
.. wytrzymałem 2 tyg z piszczałkami w kołach i poszły w pi...
postanowiłem spróbować czegoś innego..wybór padł na SPEEDMAX`y i ceramiczne klocki JURID WHITE ... przy okazji wymiana płynu hamulcowego...i wymiana chłodnicy klimatyzacji...póki co 400 km przejechane i póki co zadowolony ...

postanowiłem spróbować czegoś innego..wybór padł na SPEEDMAX`y i ceramiczne klocki JURID WHITE ... przy okazji wymiana płynu hamulcowego...i wymiana chłodnicy klimatyzacji...póki co 400 km przejechane i póki co zadowolony ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Fajowo to wygląda
Widzisz jakieś różnice w skuteczności klocków ceramicznych ?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- RSG79
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
- Przebieg: 51000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Białystok
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Widzę..największą różnicą jest brak pylenia..hamowanie..jeszcze na maxa nie hamowane..ale będzie, poczekam aż się dobrze dotrą i będą testy 

- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Po ostatnich wojażach stwierdziłem, że coś nie tak z hamulcami przednimi i czeka mnie wymiana kompletu (tarcze + klocki). Ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? Warto czy nie bardzo ?
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ładne. Ale nikt ich jeszcze u nas nie zakładał. Więc może bądź pierwszy i przejrzyj szlak. W sumie polska firma, można dać jej szansę. Klocki Jurid polecam.
Ja też będę niedługo zmieniał hamulce.. Na "ładniejsze".. tak dla mojego widzimisię, ale co tam
Ja też będę niedługo zmieniał hamulce.. Na "ładniejsze".. tak dla mojego widzimisię, ale co tam

- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Osobiście wydaje mi się , że nacinane -wiercone tarcze , czy też ceramiczne klocki ( które z tego co wiem wlaściwe parametry uzyskują dopiero , gdy są rozgrzane ) , to jakby przerost formy nad treścią . Absolutnie nie neguję tu wyboru kolegów ! Też wkurzam się na straszne pylenie tradycyjnych zestawów, jednak jeśli chodzi o drogę hamowania a więc sprawę myślę najważniejszą , to nie jestem przekonany że w normalnym użytkowaniu naszych aut w/w zestawy sprawdzą się lepiej niż tradycyjne . Ja jestem bardzo zadowolony ze skuteczności swoich ( zwykłych , normalnych czy jak tam zwaładamson pisze: 15 sie 2017, 14:06 Po ostatnich wojażach stwierdziłem, że coś nie tak z hamulcami przednimi i czeka mnie wymiana kompletu (tarcze + klocki). Ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? Warto czy nie bardzo ?
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html


Co znaczy , że coś nie tak z Twoimi hamulcami ?
Pozdrawiam

- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Och.. to nie tak.. Te klocki Jurid to nie żaden sport, nic tu nie trzeba rozgrzewać, to normalne klocki do cywilnej codziennej jazdy. Nic nie tracimy na drodze hamowania a zyskujemy czyste felgi. Ja mam taką głupią głowę że jest to dla mnie najważniejszy parametr, i wolę przepłacić za te klocki bo psycholog i tak drożej kosztuje
no nic nie poradzę.. Kolejny komplet Jurid White już leży w garażu 


- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Tomek , tu mnie zaciekawileś i niewątpliwie poszukam info w sieci na temat tych klocków. Jeśli faktycznie nadają się do normalnego ( nie sportowego ) użytkowania , to może i ja się nimi " zarażę"
Pozdrawiam 
Tomek , tak na gorąco : pierwsza informacja jaką znalazlem to stwierdzenie , że klocków ceramicznych przeznaczonych do normalnych ( nie sportowych ) aut nie powinno się stosować w połączeniu z nacinanymi - nawiercanymi tarczami ! Piszę o tym dlatego , że we wcześniejszych postach widzialem iż ktoś miał zamiar taki właśnie komplet zakładać . Nie bylo w artykule co prawda uzasadnienia takiego stwierdzenia .


Tomek , tak na gorąco : pierwsza informacja jaką znalazlem to stwierdzenie , że klocków ceramicznych przeznaczonych do normalnych ( nie sportowych ) aut nie powinno się stosować w połączeniu z nacinanymi - nawiercanymi tarczami ! Piszę o tym dlatego , że we wcześniejszych postach widzialem iż ktoś miał zamiar taki właśnie komplet zakładać . Nie bylo w artykule co prawda uzasadnienia takiego stwierdzenia .
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Fajne na pewno są, skoro Tomek poleca
, tylko do najtańszych nie należą
.
Poszukałem trochę w necie i ogólnie te Mikody, które podlinkowałem wcześniej, choć fajnie wyglądają ( a mają jeszcze hamować i się nie krzywić, podobno są podatne na krzywienie
), nie mają dobrych opinii.
Więc prawdopodobnie wejdę w Textary, zarówno tarcze, jak i klocki


Poszukałem trochę w necie i ogólnie te Mikody, które podlinkowałem wcześniej, choć fajnie wyglądają ( a mają jeszcze hamować i się nie krzywić, podobno są podatne na krzywienie

Więc prawdopodobnie wejdę w Textary, zarówno tarcze, jak i klocki

FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja obecnie mam w aucie tarcze Textar w połączeniu z klockami Jurid White, i ten zestaw mogę z czystym sumieniem polecić.
Natomiast zibi zmartwiłeś mnie trochę informacją że nie powinno się stosować klocków ceramicznych w połączeniu z nacinanymi tarczami... bo kurcze taki jest plan... muszę o tym poczytać, dzięki.
Natomiast zibi zmartwiłeś mnie trochę informacją że nie powinno się stosować klocków ceramicznych w połączeniu z nacinanymi tarczami... bo kurcze taki jest plan... muszę o tym poczytać, dzięki.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Tomek , gdzieś później znalazlem że nacinanie bądź wiercenie tarcz stosuje się głównie w celu wyeliminowania zjawiska ( nazwy nie pamiętam
) , które przy klockach ceramicznych nie występuje , ponadto przyśpiesza to ponoć zużycie tychże klocków. 


- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
No i poczytałem trochę, i jak to zwykle w necie ile osób tyle opinii..
Natknąłem się na instrukcję serwisową firmy ATE w której napisali że kombinacja nacinanymi/nawiercanych tarcz hamulcowych z ceramicznymi klockami jest technicznie możliwa, a skuteczność hamowania pozostaje na tak samo wysokim poziomie. Jednakże współdziałanie tych elementów może prowadzić do zwiększenia hałasu podczas hamowania... dlatego raczej nie zalecają.
Ja już wcześniej zakupiłem zarówno klocki jak i tarcze, dlatego nie będę już nic zmieniał i zostanę królikiem doświadczalnym i zobaczę co z tego wyjdzie.
Natknąłem się na instrukcję serwisową firmy ATE w której napisali że kombinacja nacinanymi/nawiercanych tarcz hamulcowych z ceramicznymi klockami jest technicznie możliwa, a skuteczność hamowania pozostaje na tak samo wysokim poziomie. Jednakże współdziałanie tych elementów może prowadzić do zwiększenia hałasu podczas hamowania... dlatego raczej nie zalecają.
Ja już wcześniej zakupiłem zarówno klocki jak i tarcze, dlatego nie będę już nic zmieniał i zostanę królikiem doświadczalnym i zobaczę co z tego wyjdzie.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Przyszła paczka z częściami, w czasie najbliższego wolnego dnia wymiana, powinno pójść dobrze, dzięki manualowi Stefana..., ale nigdy nie wiadomo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
na tym samym zestawie jeżdżę już drugi rok
Pozdrawiam wszystkich