[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Rincewind »

Ja pewnie wymienię tarcze i klocki w tym roku. W zeszłym roku mechanik zapowiadał, że za rok już trzeba będzie. Zobaczymy jak powie teraz. Przebieg tylko 46 tys. ale większość po mieście.
Awatar użytkownika
RSG79
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: RSG79 »

czasem bywa tak, że uważane za dobre czy b. dobre nie zawsze takie są...w moim przypadku zestaw tarcze Textar i klocki TRW...takie właśnie były..nigdy więcej Trw...na początku pyliły jak wściekłe, co drugi dzień felgi czarne, nie szlo domyć.. mniej więcej około połowy grubości dodatkowo zaczęły piszczeć.. :zmieszany .. wytrzymałem 2 tyg z piszczałkami w kołach i poszły w pi...
postanowiłem spróbować czegoś innego..wybór padł na SPEEDMAX`y i ceramiczne klocki JURID WHITE ... przy okazji wymiana płynu hamulcowego...i wymiana chłodnicy klimatyzacji...póki co 400 km przejechane i póki co zadowolony ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: mwas »

Fajowo to wygląda :luzak Widzisz jakieś różnice w skuteczności klocków ceramicznych ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
RSG79
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: RSG79 »

Widzę..największą różnicą jest brak pylenia..hamowanie..jeszcze na maxa nie hamowane..ale będzie, poczekam aż się dobrze dotrą i będą testy :)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: adamson »

Po ostatnich wojażach stwierdziłem, że coś nie tak z hamulcami przednimi i czeka mnie wymiana kompletu (tarcze + klocki). Ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? Warto czy nie bardzo ?
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

Ładne. Ale nikt ich jeszcze u nas nie zakładał. Więc może bądź pierwszy i przejrzyj szlak. W sumie polska firma, można dać jej szansę. Klocki Jurid polecam.
Ja też będę niedługo zmieniał hamulce.. Na "ładniejsze".. tak dla mojego widzimisię, ale co tam :zlośnik
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 »

adamson pisze: 15 sie 2017, 14:06 Po ostatnich wojażach stwierdziłem, że coś nie tak z hamulcami przednimi i czeka mnie wymiana kompletu (tarcze + klocki). Ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? Warto czy nie bardzo ?
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html
Osobiście wydaje mi się , że nacinane -wiercone tarcze , czy też ceramiczne klocki ( które z tego co wiem wlaściwe parametry uzyskują dopiero , gdy są rozgrzane ) , to jakby przerost formy nad treścią . Absolutnie nie neguję tu wyboru kolegów ! Też wkurzam się na straszne pylenie tradycyjnych zestawów, jednak jeśli chodzi o drogę hamowania a więc sprawę myślę najważniejszą , to nie jestem przekonany że w normalnym użytkowaniu naszych aut w/w zestawy sprawdzą się lepiej niż tradycyjne . Ja jestem bardzo zadowolony ze skuteczności swoich ( zwykłych , normalnych czy jak tam zwał :) ) hamulców i nie widzę specjalnie sensu w przepłacaniu za takie usportowione elementy . Ale co kto lubi :)
Co znaczy , że coś nie tak z Twoimi hamulcami ?
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

Och.. to nie tak.. Te klocki Jurid to nie żaden sport, nic tu nie trzeba rozgrzewać, to normalne klocki do cywilnej codziennej jazdy. Nic nie tracimy na drodze hamowania a zyskujemy czyste felgi. Ja mam taką głupią głowę że jest to dla mnie najważniejszy parametr, i wolę przepłacić za te klocki bo psycholog i tak drożej kosztuje :lacha no nic nie poradzę.. Kolejny komplet Jurid White już leży w garażu :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 »

Tomek , tu mnie zaciekawileś i niewątpliwie poszukam info w sieci na temat tych klocków. Jeśli faktycznie nadają się do normalnego ( nie sportowego ) użytkowania , to może i ja się nimi " zarażę" :) Pozdrawiam :)

Tomek , tak na gorąco : pierwsza informacja jaką znalazlem to stwierdzenie , że klocków ceramicznych przeznaczonych do normalnych ( nie sportowych ) aut nie powinno się stosować w połączeniu z nacinanymi - nawiercanymi tarczami ! Piszę o tym dlatego , że we wcześniejszych postach widzialem iż ktoś miał zamiar taki właśnie komplet zakładać . Nie bylo w artykule co prawda uzasadnienia takiego stwierdzenia .
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: adamson »

Fajne na pewno są, skoro Tomek poleca :ok) , tylko do najtańszych nie należą :zmieszany.
Poszukałem trochę w necie i ogólnie te Mikody, które podlinkowałem wcześniej, choć fajnie wyglądają ( a mają jeszcze hamować i się nie krzywić, podobno są podatne na krzywienie panic ), nie mają dobrych opinii.
Więc prawdopodobnie wejdę w Textary, zarówno tarcze, jak i klocki :pomysli
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

Ja obecnie mam w aucie tarcze Textar w połączeniu z klockami Jurid White, i ten zestaw mogę z czystym sumieniem polecić.
Natomiast zibi zmartwiłeś mnie trochę informacją że nie powinno się stosować klocków ceramicznych w połączeniu z nacinanymi tarczami... bo kurcze taki jest plan... muszę o tym poczytać, dzięki.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 »

Tomek , gdzieś później znalazlem że nacinanie bądź wiercenie tarcz stosuje się głównie w celu wyeliminowania zjawiska ( nazwy nie pamiętam :) ) , które przy klockach ceramicznych nie występuje , ponadto przyśpiesza to ponoć zużycie tychże klocków. :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

No i poczytałem trochę, i jak to zwykle w necie ile osób tyle opinii..
Natknąłem się na instrukcję serwisową firmy ATE w której napisali że kombinacja nacinanymi/nawiercanych tarcz hamulcowych z ceramicznymi klockami jest technicznie możliwa, a skuteczność hamowania pozostaje na tak samo wysokim poziomie. Jednakże współdziałanie tych elementów może prowadzić do zwiększenia hałasu podczas hamowania... dlatego raczej nie zalecają.
Ja już wcześniej zakupiłem zarówno klocki jak i tarcze, dlatego nie będę już nic zmieniał i zostanę królikiem doświadczalnym i zobaczę co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: adamson »

Przyszła paczka z częściami, w czasie najbliższego wolnego dnia wymiana, powinno pójść dobrze, dzięki manualowi Stefana..., ale nigdy nie wiadomo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: marcin24 »

na tym samym zestawie jeżdżę już drugi rok
Pozdrawiam wszystkich
ODPOWIEDZ