Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- mwas
- Prezes

- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Podpięcie pod komputer i odczyt parametrów pracy silnika powinny wykazać, że ustawienie rozrządu jest nieprawidłowe pod warunkiem, że znasz poprawne odczyty z dobrze skonfigurowanego, identycznego auta
W Multiecuscan'ie, w sekcji Silnik, zakładka Parametry, są tam opcje pomiaru: Wyprzedzenie zapłonu, Czas wtrysku oraz Synchronizacja rozrządu. Myślę, że warto byłoby porównać te parametry z w pełni sprawnym, identycznym silnikiem 
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
Animal
- klubowicz

- Posty: 130
- Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
wyprzedzenie zapłonu = 0.0 stopnia
czas wtrysku = 2,528 ms
synchronizacja rozrządu = 0.88 stopnia.
-- 4 lut 2016, o 12:51 --
Witam ponownie.
JAk mysliscie czy pekniety kolektor wydechowy ma realny wplyw na brak mocy w silniku tjet?? Ja mam pekniety co zostalo stwierdzone jak oddalem auto na regeneracje turbiny i biore sie za kolektor. Spawanie i planowanie obecnego to 350zl a zamowilem na alledrogo za 150zl do fiata 500L niby 170km. JEdni mi mowiwa ze raczej nie ebdzie pasowal ale moj mechanik twierdzi ze powinien byc dobry bo ma te same uszczelki co do naszego. jest tylko jedna srubka troche inna ale to jakas oslona termiczna i mozna z nia zadzialac ze bedzie ok. Co o tym mysliscie?
-- 10 mar 2016, o 14:45 --
ok u mnie moc wrocila. Okazalo się że winny był zawór upustowy. Nikt nie potrafił tego poprawnie zdiagnozować oprócz mojego mechanika. Doladowanie rzeczywiste dochodzilo do 0,45 bara. OCzekiwane w tych fiatach jest na 0,8 bara i takie powinnpo byc rzeczywiste lub nawet troche wiecej (zalezy przy jakiej predkosci obrotowej sie depcze -od dolu jest wieksze a pozniej spada). Moj mechanik zaslepil rure ktora dochodzi do zaworu upustowego i tym sposobem ukazało się na wykresie w autku pełno kresek (wczesniej tylko do polowy). Dzieki temu wykluczylismy czujnik doladowania, który jak widac potrafi wskazac wiecej kresek. Kupilem oryginalny zawór upustowy w super cenie 365zł. Po jego wymianie auto dostalo takiego kooopa ze hej. Wykres jest na maxa. Wisienka na torcie jest to ze przed wymianą zaworu upustowego bylem na hamowni i podniesli doladowanie do 1,0 bara. Wykres przed naprawą i po naprawie i hamowni w zalaczniku ;)
Powiem tylko jedno..... Rakieta ;)
Spalanie na razie mam srednio 11,1 litra benzyny. Za 2 tygodnie zakladam gaz w Sulejowie. ANT Tomasz Antosik Montaż Instalacji Gazowych. Robilem kiedys u nich Opla i bylem happy. Teraz wlasnie moj mechanik zakladal u nich do bmw 3.0 litra 250-260km i tez jest zadowolony i ich poleca (zreszta szwagier i kilku znajomych tez). Proponują mi jakies pro obd, wtryski hana i ewentualnie jakis mocny reduktor do silnikow z turbo(to akurat na moją prosbe, bo chcieli cos tanszego i sprawdzonego).
Podsumowując nie polecam serwisu autoryzowanego BILEX w Łodzi na 3maja. Gienek z ekipą z Torfowej był ze mną szczery i powiedzial ze nie maja doswiadczenia z tymi silnikami bo są w miare nowe i wg nich mial 120km (autko mialo wtedy 100km).
czas wtrysku = 2,528 ms
synchronizacja rozrządu = 0.88 stopnia.
-- 4 lut 2016, o 12:51 --
Witam ponownie.
JAk mysliscie czy pekniety kolektor wydechowy ma realny wplyw na brak mocy w silniku tjet?? Ja mam pekniety co zostalo stwierdzone jak oddalem auto na regeneracje turbiny i biore sie za kolektor. Spawanie i planowanie obecnego to 350zl a zamowilem na alledrogo za 150zl do fiata 500L niby 170km. JEdni mi mowiwa ze raczej nie ebdzie pasowal ale moj mechanik twierdzi ze powinien byc dobry bo ma te same uszczelki co do naszego. jest tylko jedna srubka troche inna ale to jakas oslona termiczna i mozna z nia zadzialac ze bedzie ok. Co o tym mysliscie?
-- 10 mar 2016, o 14:45 --
ok u mnie moc wrocila. Okazalo się że winny był zawór upustowy. Nikt nie potrafił tego poprawnie zdiagnozować oprócz mojego mechanika. Doladowanie rzeczywiste dochodzilo do 0,45 bara. OCzekiwane w tych fiatach jest na 0,8 bara i takie powinnpo byc rzeczywiste lub nawet troche wiecej (zalezy przy jakiej predkosci obrotowej sie depcze -od dolu jest wieksze a pozniej spada). Moj mechanik zaslepil rure ktora dochodzi do zaworu upustowego i tym sposobem ukazało się na wykresie w autku pełno kresek (wczesniej tylko do polowy). Dzieki temu wykluczylismy czujnik doladowania, który jak widac potrafi wskazac wiecej kresek. Kupilem oryginalny zawór upustowy w super cenie 365zł. Po jego wymianie auto dostalo takiego kooopa ze hej. Wykres jest na maxa. Wisienka na torcie jest to ze przed wymianą zaworu upustowego bylem na hamowni i podniesli doladowanie do 1,0 bara. Wykres przed naprawą i po naprawie i hamowni w zalaczniku ;)
Powiem tylko jedno..... Rakieta ;)
Spalanie na razie mam srednio 11,1 litra benzyny. Za 2 tygodnie zakladam gaz w Sulejowie. ANT Tomasz Antosik Montaż Instalacji Gazowych. Robilem kiedys u nich Opla i bylem happy. Teraz wlasnie moj mechanik zakladal u nich do bmw 3.0 litra 250-260km i tez jest zadowolony i ich poleca (zreszta szwagier i kilku znajomych tez). Proponują mi jakies pro obd, wtryski hana i ewentualnie jakis mocny reduktor do silnikow z turbo(to akurat na moją prosbe, bo chcieli cos tanszego i sprawdzonego).
Podsumowując nie polecam serwisu autoryzowanego BILEX w Łodzi na 3maja. Gienek z ekipą z Torfowej był ze mną szczery i powiedzial ze nie maja doswiadczenia z tymi silnikami bo są w miare nowe i wg nich mial 120km (autko mialo wtedy 100km).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes

- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Dzięki za info, podbijam 
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
robert75
- klubowicz

- Posty: 219
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 100114
- Silnik: 1.4 100km
- Rocznik: 2014
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Bilex jest na ul.Milionowej
-- 10 mar 2016, o 17:13 --
Bilex jest na ul.Milionowej
-- 10 mar 2016, o 17:13 --
Bilex jest na ul.Milionowej
-
robert75
- klubowicz

- Posty: 219
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 100114
- Silnik: 1.4 100km
- Rocznik: 2014
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
I tu się zgodze. Bilex to syf kiła i mogiła.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz

- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No 146 kucy, brawo. Najszybsza Lina na forum 
- leszek1234
- klubowicz

- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz

- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Napisz jeszcze coś więcej o tym zaworze. Nawalił korek w turbosprężarce, zaworek sterujący czy coś innego? Możesz cyknąć jakieś zdjęcia?
- marcin24
- klubowicz

- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Kolega pisał że zawór upustowy przepuszczał
Pozdrawiam wszystkich
-
Animal
- klubowicz

- Posty: 130
- Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Mogę cyknąć zdjęcia, gdzie jest ten zawór upuszczajacy ale łatwiej będzie jak napisze... Za silnikiem z jego prawej strony w stronę szyby. Taka czarna puszka do której wchodzi rura, do której wcześniej jest podczepiony czujnik ciśnienia doładowania. Zaznaczam, że problemem z mocą był głównie ten czujnik. Wcześniej był czyszczony zawór vgt overboost i też czułem różnice (5km przybyło i lepiej się kręcił w wyższych obrotach). Zawór ten jest z lewej strony przy chłodnicy.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Napisz jeszcze coś więcej o tym zaworze. Nawalił korek w turbosprężarce, zaworek sterujący czy coś innego? Możesz cyknąć jakieś zdjęcia?
Co do ceny to niestety turbo benzyną jest droższa i kosztowała mnie 1200zl.
Panowie chcieli to zrobić przez obd bo w fiatach się daje, jednak nie mogli się podpiąć żadnym laptopem. Stwierdzili że to pewnie zabezpieczenie przeciekradziezowe lub jakąś wiązka nie styka. Wyjęli wtedy kompa z fiata, otworzyli, zgrali soft, wprowadzili modyfikację i wgrali ponownie.
Po tej operacji mOc delikatnie wzrosła o kilka KM i to jest wykres niby sprzed czipa co widać. Po wymianie zawodu upustowego poszedł wykres jak na załączonym obrazku.
Teraz to 4rke wrzucam przy 100km/h bo wcześniej się nie chce bo tak fajnie się wkręca.....
- buhert
- klubowicz

- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
To nie dziwi, że Ci tyle pali jak "3" przy 100km/h ma prawie 5000obrAnimal pisze: Teraz to 4rke wrzucam przy 100km/h bo wcześniej się nie chce bo tak fajnie się wkręca.....
Najważniejsze, że auto zaczęło jechać zdrowo i teraz wiadomo ile kosztuje "dodatkowa" moc
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz

- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
Animal
- klubowicz

- Posty: 130
- Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Podobno turbine trzeba przedmuchac a że mną będzie ciągle przedmuchiwana w końcu od tego jest. Z tą 4rka przy 100 to bez przesady że zawsze po prostu tak przyjemnie się wkręca że się nie chce wcześniej zmieniać. Staram się szybko osiągnąć prędkość przelotową tzw. Eko