[Inne] Olej

robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: robert75 »

Mobil 5w40 3000?
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: daro70 »

robert75 pisze:Mobil 5w40 3000?
Tak :ok)
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: Sebek »

Naprawdę dobra cena za 5 litrów. Ja za mój Mobil 1 New Life 0W-40 dałem 120 zł ale 4 litry.

Co ciekawe na stronie Mobila do tego samego silnika 1,4 8V proponują: do Linek wspomniany wyżej olej New Life, do Fiorino/Qubo Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 lub Mobil 5W-40 X3000, a do GP Mobil 1 ESP 0W-40. :pomysli
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: robert75 »

Mobil 5w40 3000 wolałem 4 tys.km temu. Trochę majonezu płynnego robi . Po castrol to smaki brązowe były. Ja płaciłem 108 zł za 5.

-- 24 sty 2016, o 21:52 --

Faktycznie na stronie mobila są ciekawostki. Czyli co? Lać wszystko 5w40, nawet lotosa.

-- 24 sty 2016, o 21:54 --

:-<< :-<< Acha. Nie wolałem a wlałem
DaRiuSz
klubowicz
klubowicz
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
Przebieg: 268700
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2009
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: DaRiuSz »

Witam, jaki olej zalać do linki by zachować kompromis między zużyciem oleju a jego wymianą po 15 tysiącach przebiegu?.
Pioto10
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 02 gru 2015, 16:37
Przebieg: 104000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: [Inne] Olej

Post autor: Pioto10 »

Witam!
co powiecie by zalać fiacika 1,4 ,olejem Motul 5w40 ?
jakieś opinie ? :)
bo nie wiem na jaki się zdecydować a już dawno pora na to minęła ;P

edit:

takie dwa znalazłem ale się nie znam który lepszy ?

http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... fe-5w40-5l

http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... ss-5w40-5l
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [Inne] Olej

Post autor: mwas »

Millers teoretycznie lepszy, co z resztą widać w cenie :oj Ja śmigam na Motulu od jakiegoś czasu i mam wrażenie, że zachowuje się podobnie jak Valvoline, czyli jeden z lepszych, jakie do tej pory lałem, ale niestety olej nadal wciąga :oj W każdym razie jeszcze jestem na etapie obserwowania zużycia.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: robert75 »

A ja się zastanawiam nad wlaniem lotosa 5w40 syntetic plus. Nie jest drogi. I niechaj go sobie popija.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [Inne] Olej

Post autor: mwas »

Nie wiem jak będzie z Lotos'em, ale ja testowałem wcześniej Orlen'a i powiem tak: nigdy więcej go nie wleję, bo zachowywał się tak, jak Castrol, o ile nie gorzej :zły
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: robert75 »

Zauważyłem ,że jak olej troszkę jest przepracowany to wtedy silnik zaczyna go zjadać. dziwne.
DaRiuSz
klubowicz
klubowicz
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
Przebieg: 268700
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2009
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: DaRiuSz »

Z własnego doświadczenia nie polecam Lotosa, po zakupie zmieniłem olej na w/w, do przejechanych 15 tysi brakowało jeszcze trochę a olej się skończył więc dokupiłem 1 litr na dolewki. Ponieważ trochę oleju jeszcze zostało z tej litrówki więc podczas kolejnej wymiany oleju znowu zalałem Lotosa, po przebiegu około 8 tysięcy na Lotosie z drugiej wymiany zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju gaśnie bardzo późno. Kiedy wszystkie kontrolki na desce już dawno zgasły ta od oleju świeciła się dalej, nie było to takie krótkie świecenie rzędu 3 sekund, postanowiłem obserwować. Zawsze podczas uruchamiania zimnego silnika liczyłem kiedy kontrolka zgaśnie doliczałem do siedmiu ośmiu. Na pewno taki pomiar jest obarczony błędem ale mam nawyk obserwowania deski rozdzielczej i patrzenia na kontrolki. Skoro kolor czerwony utkwił mi w podświadomości to nie było to takie krótkie świecenie że można je przeoczyć.Podczas uruchamiania ciepłego silnika kontrolka gasła niemal natychmiast, któregoś dnia po nocy uruchamiam silnik i tak sobie patrzę kiedy kontrolka zgaśnie, przy docofaniu do bramy wpadłem w panikę, natychmiastowa wymiana oleju na inny i problem zniknął. W sienie mam olej lotos 10w/40 i tam kontrolka gaśnie niemal natychmiast po uruchomieniu silnika więc porównanie jakieś jest, czego się nie naczytałem na necie a to że usterka pompy oleju, czujnika, ktoś napisał by na początku zacząć od zmiany oleju i trop okazał się trafny.
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: robert75 »

Dobrze że napisałeś swoją opinie. A może zmiana oleju na 10w40 zapobiegnie nadmiernemu zjadaniu oleju? Na mobilu ładnie silnik cyka. A po odpaleniu,nawet na mrozie sekunda i kontrolka gaśnie. Oczywiście majonez jest ,ale ja to naprawdę krótkie dystanse pokonuje.
DaRiuSz
klubowicz
klubowicz
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
Przebieg: 268700
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2009
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: DaRiuSz »

robert75 pisze:Dobrze że napisałeś swoją opinie. A może zmiana oleju na 10w40 zapobiegnie nadmiernemu zjadaniu oleju? Na mobilu ładnie silnik cyka. A po odpaleniu,nawet na mrozie sekunda i kontrolka gaśnie. Oczywiście majonez jest ,ale ja to naprawdę krótkie dystanse pokonuje.

W moim przypadku poprzedni właściciel jeździł na 10w/40 shell helix.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [Inne] Olej

Post autor: mwas »

DaRiuSz pisze:W moim przypadku poprzedni właściciel jeździł na 10w/40 shell helix.
Nie wiesz może jakie były jego wrażenia z użytkowania oleju o takich parametrach ? Jak ze zużyciem oleju i ogólnym zachowywaniem się na nim silnika ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
DaRiuSz
klubowicz
klubowicz
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
Przebieg: 268700
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2009
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: DaRiuSz »

mwas pisze:
DaRiuSz pisze:W moim przypadku poprzedni właściciel jeździł na 10w/40 shell helix.
Nie wiesz może jakie były jego wrażenia z użytkowania oleju o takich parametrach ? Jak ze zużyciem oleju i ogólnym zachowywaniem się na nim silnika ?
Właśnie, niestety nie wiem, przykre trochę że nie zadzwoniłem, jak się zdecydowałem to pan już się niestety zawinął to starszy człowiek już był, nosiłem się z zamiarem zadzwonienia i podzielenia się wrażeniami z eksploatacji, ale tak schodziło a w moim odczuciu kupiłem naprawdę zadbane auto. Najpoważniejsze usterki jakie zaliczyło autko to zerwana linka od zmiany biegów ( na szczęście w garażu) oraz pęknięta obudowa alternatora,( dojechałem bez świateł do domu - dystans 70 kilometrów) no i teraz stuki w zawieszeniu -ale to eksploatacja na naszych drogach. Pamiętam bo jeszcze zrywałem nalepkę z drzwi gdzie był wpisany przebieg oraz rodzaj oleju, o tyle dziwne że auto do stycznia 2014 roku serwisowane tylko w ASO, ja je kupiłem w maju 2014.
ODPOWIEDZ