Tak auto z niemiec a czym się jeszcze różniło od PL ?enter pisze:niekoniecznie. być może auto sprowadzone z Niemiec a tam nie każdy "dynamic" miał skóżaną kierę ze sterowaniem
Egon wita klika pytań
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Egon wita klika pytań
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
- Przebieg: 0
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Łapy
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Egon wita klika pytań
z tego co wiem to felgi 16", sterowanie radiem i skóra na kierownicy w wersji "Dynamic" w DE były w za dopłatą a w PL to był standard. reszta to samo
Pozdrawiam Enter
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Egon wita klika pytań
Po 2,5 roku wracam z zakupioną Lineą t-jet emotion 73 tyś km od 1 właściciela. Po przejechaniu się dwie rzeczy na szybko do poprawy.
Pierwszy to już standardowy opisywany przeze mnie bo nie jechałem jeszcze linea by tej usterki nie miała. Chodzi o delikatne wibracje najbardziej wyczuwalne gdy jedziemy na 2 biegu 1 tyś obrotów i delikatnie wciskamy na gaz to wtedy gdzieś do 1800 obrotów czuś wibrację. Nie wiem czy to koło pasowe czy któraś z poduszek. Druga sprawa na biegu jałowym też czuć wibrację jak włączę klimę to znikają.
Pierwszy to już standardowy opisywany przeze mnie bo nie jechałem jeszcze linea by tej usterki nie miała. Chodzi o delikatne wibracje najbardziej wyczuwalne gdy jedziemy na 2 biegu 1 tyś obrotów i delikatnie wciskamy na gaz to wtedy gdzieś do 1800 obrotów czuś wibrację. Nie wiem czy to koło pasowe czy któraś z poduszek. Druga sprawa na biegu jałowym też czuć wibrację jak włączę klimę to znikają.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Egon wita klika pytań
Wymienię koło pasowe wału korbowego bo ma dziwaczne rozwiązanie a montowane jest tylko w Linei i w doblo w t-jetach.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Re: Egon wita klika pytań
Odnośnie zapachu benzyny w oleju. Też tak mam i szukam wyjaśnienia. Na forach czytam, że to norma w silnikach eksploatowanych na krótkich dystansach. Olej nie ma po prostu szansy na odparowanie przez odmę lekkich frakcji olejowych tj benzyny.
W moim przypadku podczas wymiany oleju okazało się, że pośmierduje benzyną - pół roku od poprzedniej wymiany (4 tys. km). Zdecydowałem się na to bo auto przez jakiś czas jeździło na przytkanej odmie i z walniętym termostatem. Do tego robiłem krótkie dystanse 2x4 km w okresie zimowym, a niskie napięcie na aku powodowało że ECU podbijał obroty biegu jałowego na 1000 obr./min. Kolor oleju po zlaniu ciemno bursztynowy. Lepkość pod palcami wyczuwalna - tworzy się poduszka pod opuszkami palców. Czyli tragedii nie ma. Profilaktycznie wysyłam olej do analizy na % zawartość benzyny w oleju. Kontaktowałem się ze znanym serwisem aut włoskich. Póki co uspokajają, że przy takiej eksploatacji to norma. Zalecają częstsze wymiany i tańszy olej zgodny ze specyfikacją.
Tak poza tym, auto odpala od strzała. Pali w normie 6/100 trasa, do 9,5/100 w mieście na krótkich dystansach. Jedna wkurzająca rzecz - przy schodzeniu z obrotów ze "ssania" na normalne obroty wyczuwalne są wibracje tapicerki. Wg niektórych to powód do wymiany głównej poduszki silnika.
Świece mam wymienione pół roku temu. Na dniach sprawdzę sobie w MES czas ładowania cewek, a po długim weekendzie jadę na sprawdzenie kompresji.
Mamy tu kogoś kto użytkuje auto na krótkich dystansach i ma podobny problem?
W moim przypadku podczas wymiany oleju okazało się, że pośmierduje benzyną - pół roku od poprzedniej wymiany (4 tys. km). Zdecydowałem się na to bo auto przez jakiś czas jeździło na przytkanej odmie i z walniętym termostatem. Do tego robiłem krótkie dystanse 2x4 km w okresie zimowym, a niskie napięcie na aku powodowało że ECU podbijał obroty biegu jałowego na 1000 obr./min. Kolor oleju po zlaniu ciemno bursztynowy. Lepkość pod palcami wyczuwalna - tworzy się poduszka pod opuszkami palców. Czyli tragedii nie ma. Profilaktycznie wysyłam olej do analizy na % zawartość benzyny w oleju. Kontaktowałem się ze znanym serwisem aut włoskich. Póki co uspokajają, że przy takiej eksploatacji to norma. Zalecają częstsze wymiany i tańszy olej zgodny ze specyfikacją.
Tak poza tym, auto odpala od strzała. Pali w normie 6/100 trasa, do 9,5/100 w mieście na krótkich dystansach. Jedna wkurzająca rzecz - przy schodzeniu z obrotów ze "ssania" na normalne obroty wyczuwalne są wibracje tapicerki. Wg niektórych to powód do wymiany głównej poduszki silnika.
Świece mam wymienione pół roku temu. Na dniach sprawdzę sobie w MES czas ładowania cewek, a po długim weekendzie jadę na sprawdzenie kompresji.
Mamy tu kogoś kto użytkuje auto na krótkich dystansach i ma podobny problem?
Re: Egon wita klika pytań
Być może Cię zdziwię, ale bardziej budżetowa i starsza Panda mojej dziewczyny jeżdżąca w koło komina nie ma takiego problemu. U mnie pod korkiem wlewu jest podejrzanie sucho. Nie ma typowej mgiełki z rozbryzgu oleju po trasie na górze silnika. Nie znam tego motoru, auto mam od niedawna. Dlatego pytam. A problemy były, nie czytasz uważnie - zatkana odma, walnięty termostat, podniesione obroty biegu jałowego przez słaby akumulator. Dlatego auto było na wymianie oleju. To zaufany mechanik zwrócił mi uwagę, że coś jest nie halo. Że śmierdzi ponad przeciętnie. Dzisiaj odkręciłem korek i po 5 dniach od wymiany oleju już śmierdzi benzyną. Być może jestem przewrażliwiony ale nie chciałbym wracać z wczasów na lawecie, dlatego prosiłbym o wpisy bardziej merytoryczne niż kompletnie nic nie wnoszące do tematu.mario1990 pisze: 24 kwie 2022, 14:33 serio? jezdzisz budzetowym autem jakim jest linea, z ktorym nie masz problemow i sam ich szukasz? do tego wysylasz olej na analizy? chłopie jeździj aż coś zacznie się dziać wtedy szukaj usterki, no chyba że masz takie hobby...
Re: Egon wita klika pytań
Na razie jeżdżę/obserwuję. Poprosiłem mechanika żeby zalał oleju tak aby było pośrodku miarki. Zalał 3,1L. Ten bagnet w Tjecie nie jest najlepszy do pomiarów. Nawet po 3 godzinnym postoju zabryzgany jest powyżej odcinka pomiarowego. Sprawdzę jutro z rana.mario1990 pisze: 27 kwie 2022, 0:46 ale jak piszesz wyeliminowałeś te problemy, i że wszystko jest w normie poza zapachem, ale olej zawsze będzie pachnieć benzyną w silniku benzynowym, zauważyłeś że Ci tego oleju przybywa?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Egon wita klika pytań
Moim zdaniem to jest naturalne , że bagnet jest zabryzgany .... Mnie uczono że przed pomiarem należy bagnet wytrzeć , a dopiero potem robić pomiar . Pozdrawiam 
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Egon wita klika pytań
Do tego dodam, że pomiar należy wykonać kiedy auto stoi na równej powierzchni.zibi186 pisze: 27 kwie 2022, 7:15 Moim zdaniem to jest naturalne , że bagnet jest zabryzgany .... Mnie uczono że przed pomiarem należy bagnet wytrzeć , a dopiero potem robić pomiar . Pozdrawiam![]()
smak56
* * * *

* * * *
Re: Egon wita klika pytań
To oczywiste. To już moje czwarte auto, więc mniej więcej wiem jak sprawdza się poziom olejuzibi186 pisze: 27 kwie 2022, 7:15 Moim zdaniem to jest naturalne , że bagnet jest zabryzgany .... Mnie uczono że przed pomiarem należy bagnet wytrzeć , a dopiero potem robić pomiar . Pozdrawiam![]()
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Egon wita klika pytań
Jeśli jak mówisz masz świeży olej a jego poziom faktycznie wypada w miejscu , w którym ciężko zlokalizować odcięcie , może zrób tak : włóż bagnet , ale nie do końca . Zostaw jakieś pół cm do 1cm . Wówczas będziesz mógł zobaczyć odcięcie i na logikę będziesz wiedział gdzie go szukać . Pozdrawiam 