Akumulator

tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Akumulator

Post autor: tojamarko »

mwas pisze:tojamarko, wszystko wskazuje, że zaczyna niedomagać akumulator. Napięcie w stanie spoczynku jest w zasadzie OK, ale nie tylko napięcie gra w akumulatorze ważną rolę :ink Jest jeszcze coś takiego, jak prąd rozruchowy a tego sam nie zmierzysz. Mam dwie prozpoycje:
- podjedź do serwisu specjalizującego się w akumulatorach. Posiadają oni taki specjalny miernik - egzaminer akumulatorów. Bada on akumulator i drukuje wynik z informacją o jego kondycji. Taki test może sporo podpowiedzieć :ink
- lepsze rozwiązanie - skołować na chwilę inny, na pewno sprawny i świeży akumulator :lacha Wiem, że może nie być to łatwe, ale może pogadać z sąsiadem czy innym znajomym :ink Po dłuższym postoju, przed odpaleniem podmienić akumulatory i po podmiance odpalić auto. Wynik będzie widać od razu :ink Jak odpali bez zająknięcia, to ewidentnie musisz się uzbroić w nową bateryjkę :ink Jeśli nadal będzie "ciężki rozruch", to wtedy auto na podnośnik i szukanie winowajcy :oj Możesz jeszcze nieco dokładniej opisać jak dokładniej objawia się ten "ciężki rozruch" ?
Wiem właśnie że ważny jest też prąd rozruchowy i to właśnie podejrzewam, że go już brakuje, a ładowanie już nic nie pomoże.
Też myślałem o tym aby pogadać o pożyczeniu aku od kogoś wtedy był bym pewny na 100% że to aku kończy swój żywot.
Właśnie chcę wykluczyć inne przyczyny, aby po zakupie aku nie okazało się że to inna przyczyna (ale sobie sprawie prezent pod choinkę :ryczy)
mwas pisze:Możesz jeszcze nieco dokładniej opisać jak dokładniej objawia się ten "ciężki rozruch" ?
Otóż po postoju min 8 godz przy PIERWSZYM rozruchu silnik chce ale nie ma sił wskoczyć od razu na obroty. Obroty wchodzą powoli, ociężale,leniwie na 2000 obrotów, a ostatnie dni były takie że silnik chciał, ale nie miał sił i zaczyna gasnąć. Nagrał bym filmik ale nie wiem jak wstawić na forum.
Jak już odpali i zaraz zgaszę to ponowne odpalenie silnika jest szybkie energiczne i natychmiastowo wchodzi na 2000 obrotów.

-- 8 grudnia 2015, o 15:50 --
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:A przebieg masz 41tyś?
Już poprawiam w profilu :eot
Mam 42 300.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie chodzi o off topic, tylko że niewielki przebieg może potwierdzać tezę o kończącej się baterii. Na krótkich odcinkach nie ma się kiedy doładować i się zasiarcza. Gdy jest długo nieużywany tak samo.
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Akumulator

Post autor: daniczer »

aku poniżej 12,4 v nadaje się do podładowania a jeśli ma 12,09 V to już pewnie jego późna starość .
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 11000
Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
Rocznik: 2024
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy

Re: Akumulator

Post autor: Fiacik »

Jak ma 7 lat to na bank jest do wymiany,napięcie jakoś jeszcze trzyma ,ale nie daje odpowiedniego ,,prądu" na rozruch .Szkoda sprawdzania i pomiarów oraz podładowywania - nic mu już nie pomoże choć przy takim przebiegu i chyba bez okresowego doładowywania to cud ,że aż tyle wytrzymał .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Akumulator

Post autor: tojamarko »

Fiacik pisze:Jak ma 7 lat to na bank jest do wymiany,napięcie jakoś jeszcze trzyma ,ale nie daje odpowiedniego ,,prądu" na rozruch .Szkoda sprawdzania i pomiarów oraz podładowywania - nic mu już nie pomoże choć przy takim przebiegu i chyba bez okresowego doładowywania to cud ,że aż tyle wytrzymał .
Właśnie o to chodzi, może i ma swój prąd ale na rozruch już nie. Ok jadę po aku, choćby dlatego że ma 7lat i za bardo o niego nie dbałem. Dam znać jak będzie jutro z rozruchem.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

No to czekam z niecierpliwością na relację :ink

Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Akumulator

Post autor: duskap »

Otóż po postoju min 8 godz przy PIERWSZYM rozruchu silnik chce ale nie ma sił wskoczyć od razu na obroty. Obroty wchodzą powoli, ociężale,leniwie na 2000 obrotów, a ostatnie dni były takie że silnik chciał, ale nie miał sił i zaczyna gasnąć. Nagrał bym filmik ale nie wiem jak wstawić na forum.
Jak już odpali i zaraz zgaszę to ponowne odpalenie silnika jest szybkie energiczne i natychmiastowo wchodzi na 2000 obrotów.
Moja Linea zawsze tak ma (od nowego) gdy jest zimno na zewnątrz.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio »

@duskap, nie mów że jak jest zimno to po odpaleniu zaczyna Ci gasnąć, bo ja mam line już 6 lat i nawet przy -25C odpala i nie gaśnie
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Akumulator

Post autor: tojamarko »

A więc :
Aku jest nowe, mocniejsze. Jutro zrobię fotkę bo dziś mi wyleciało z głowy.
A jeśli chodzi o odpalenie zimnego silnika to zmian nie ma. Czyli prezent jaki sprawiłem lince na zbliżające się święta nic nie poprawił. :zlawy
Przyczyna zatem leży gdzie Indziej. Tylko teraz znaleźć tą przyczynę.
@duskap pisze: Moja Linea zawsze tak ma (od nowego) gdy jest zimno na zewnątrz.
Moja tak nie miała paliła zawsze pięknie.

-- 9 grudnia 2015, o 23:18 --

Napiszę jeszcze że stary aku podczas sprawdzania czyli parametry aku leciały w dół. Fachowiec i tak był zdziwiony że tak mały i słaby aku wytrzymał 7lat.
Jak podjechalem do fachowca aku miał 12.33 V, po podłączeniu mierników na obciążenie spadło do 12.03 V, a jeśli chodzi o prąd rozruchowy to wartości leciały dość szybko w dół (nie trzymał).
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Akumulator

Post autor: emmer »

A odmy w jakim stanie? Mozna zajrzeć do kabli, swiec, masa, zawory.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

tojamarko, przewody WN i świece były wymieniane ? To nie kwestia aku, więc proponuję przenieść się do innego wątku :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Akumulator

Post autor: duskap »

Rafcio pisze:@duskap, nie mów że jak jest zimno to po odpaleniu zaczyna Ci gasnąć, bo ja mam line już 6 lat i nawet przy -25C odpala i nie gaśnie
Nie że gaśnie tylko, że nie wchodzi na obroty ("ssanie") jak wtedy gdy na zewnątrz mamy ciepło. Dopiero gdy zgasimy i zapalimy ponownie to wchodzi na "ssanie". Jest tak tylko gdy na zewnątrz jest okolicy 0 stopni i mniej.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio »

No to ok, mam tak samo
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Akumulator

Post autor: pogromcaslaskiej »

w takim przypadku powinno pomóc czyszczenie przepustnicy :ink
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Akumulator

Post autor: duskap »

pogromcaslaskiej pisze:w takim przypadku powinno pomóc czyszczenie przepustnicy :ink
Jeśli to odp do tego co u mnie jest to nie to bo przepustnica idealnie czysta jest.
ODPOWIEDZ