[ M ] Wymiana filtra kabinowego

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

[ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: ślimak »

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Wymiana filtra kabinowego

Post autor: emmer »

Gdyby komus nieodpowiadał opis wrzucony przez ślimaka, wrzucam tu swoją fotorelację z tej czynności.

Na początek musimy zaopatrzyć się w filtr (mnie kosztował 90 zł w ASO) oraz śrubokręt z takim nietypowym gwiazdkowym bitem (tylko dla posiadaczy półeczki w schowku).

Obrazek
Obrazek


A więc otwieramy schowek. W jego prawej dolnej części jest bolec który musimy przekręcić i wyciągnąć całkiem (mi udało się to zrobić palcami, ale może być przydatny płaski śrubokręt).

Obrazek
Obrazek


Następnie opuszczamy prawy bok schowka na dół i wyciągamy z bolca z lewej strony (śmiało - będzie mały opór).

Obrazek

I teraz w zależności kto ma półeczkę w schowku . Jeżeli jest to odkręcamy dwie śrubki o nietypowych łebkach i wyciągamy półeczkę.

Obrazek
Obrazek

Teraz mamy przed sobą pokrywę filtra.

Obrazek


Z lewej jego części (trzeba wsadzić łapę) jest zatrzask który musimy nieco odgiąć, a nastepnie pociągnąć całą klapkę do siebie.

Obrazek

Oczom naszym ukazuje sie filtr.

Obrazek

Wyciągamy go i w jego miejsce wkładadamy nowy zwracając uwagę jak wkładamy (jest oznaczenie na filtrze). Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

A tu mój stary filtr po 6 miesiącach i chyba 8 tys km przejechanych.

Obrazek
Obrazek


UWAGA! Nie zawsze trzeba wymontowywać schowek i półkę na dokumenty. Zalezy to od wersji wyposażenia i zręczności. Także zanim przystąpisz do prac zobacz czy uda ci się zaoszczędzić roboty.

KONIEC
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 12:53 przez emmer, łącznie zmieniany 2 razy.
koppa82
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 sie 2010, 18:00
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: sieradz

Post autor: koppa82 »

witam mam małe pytanko filtr kabinowy wkładamy strzałką do góry czy do dołu
koppa82
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Filtr ma być strzałkami w dół. Wentylator zaciąga powietrze od góry. Jak mi wymieniali łożyska amortyzatorów w serwisie do przy zdemontowanym podszybiu widziałem po prawej stronie wlot powietrza i przez niego było widać filtr przeciwpyłkowy. Zatem na pewno wentylator zaciąga powietrze od góry i dmucha powietrze w kierunku konsoli środkowej, gdzie znajduje się u dołu nagrzewnica. :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: [ M ] Wymaina filtra kabinowego

Post autor: leszek1234 »

W autach z Blue&Me zamiast półki jest moduł B&M , zamocowany identycznie jak ta półka z manuala emmera. Przy montowaniu go z powrotem trzeba dopilnować, żeby trzpień, który jest z tyłu tego modułu wszedł w ten duży otwór przy deklu filtra. Inaczej nie damy rady zmontować schowka - ile ja się nakląłem , zanim wyczaiłem co zrobiłem źle... :-<<
emmer - dzięki za łopatologiczną instrukcję :pivo Jak zobaczyłem mój roczny filtr to się przestraszyłem...
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: marco53 »

Przyszedł czas na wymianę mojego filtra - robilem to pierwszy raz a nie chciałem za bardzo się napracować.
Dodam że w schowku siedzi sobie system blue&me. Więc do roboty:

W ręku klucz torx 20 odkręcamy moduł blue&me
demontaż modułu 1.JPG
i druga strona:
demontaż modułu 2.JPG
Moduł blue&me włożyłem do schowka jak najgłębiej mogłem po to by nie odkręcać samego schowka:
demontaż modułu 3.JPG
ukazała się obudowa filtra:
wyjmowanie filtra 1.JPG
z otworem centrującym do obudowy blue&me o czym była mowa w poprzednim poście.

Patrzymy teraz na zaślepkę filtra ale szczególnie interesuje nas lewa strona bo tam właście znajduje się zaczep.
wyjmowanie filtra 2.JPG

Lekko pociągamy do siebie lewą stronę zaślepki i po chwili mamy ją w ręku
wyjmowanie filtra 4.JPG

Sam filtr wyjmiemy swobodnie.
wyjmowanie filtra 5.JPG
wyjmowanie filtra 6.JPG
wyjmowanie filtra 7.JPG
jak widać w moim przypadku wymiana filtra byla raczej niezbędna :lacha

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się świeżym powietrzem w środku kabiny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mikiele
klubowicz
klubowicz
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Podziękował: 1 raz

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: mikiele »

Jak napisal kk25, montaz filtra strzalka w dol a na zdjeciu przedstawionym przez marco 53 jest strzalka w góre. Zatem jaki jest prawidlowy montaz?Filtr polozony jest bezposrednio na dmuchawie,ktora wtlacza do gory powietrze,zatem jak prawidlowo powinien byc zamontowany filtr kabinowy?
staary
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: mwas »

Z tego co kojarzę, to strzałką w dół.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: marco53 »

Zdjęcia robiłem on-line - tak był włożony wcześniej .. nie wiem czy kiedy kolwiek był wymieniany.
Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
Na logikę gdyby powietrze było pobierane do kabiny nad filtrem to jednocześnie chroniona była by turbina wentylatora bo czyste powietrze przez silnik dmuchawy wchodziło by do kabiny u mnie wentylator był trochę przybrudzony - ale może dlatego że nikt nie dbał o ten filtr wcześniej.
Nie znalazlem nigdzie informacji serwisowej na ten temat, ale gdy patrzę na ten filtr to nie wiem czy ma to jakieś kluczowe znaczenie.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: helletic »

Strzałką w dół ma być. U mnie liście leżały NA filtrze, a nie na wiatraku :ink
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: marco53 »

Strzałką w dół ma być. U mnie liście leżały NA filtrze, a nie na wiatraku
Czyli wszystko jasne :ok)
Awatar użytkownika
darkkam
klubowicz
klubowicz
Posty: 476
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
Przebieg: 125000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 47 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Odp: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: darkkam »

No wlasnie czy zawsze montowano filtry strzałkami do góry? Mój chyba jeszcze oryginalny, wymieniony na filtr zakupiony u buherta w ...styczniu:grin:


EDIT:
Dodałem fotkę, w takiej pozycji był włożony. Ciekawe czy od nowości był zmieniany :pomysli
filte0367.jpg
Wysłane z NavRoad Mobio
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: mrtalaga »

Ja dzisiaj wymieniałęm i poprzedni był strzałką w górę... leżały na nim liście. Więc ja nie wiem jak ma być :D Dałem tak samo ;]
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: Fish »

Jaxostatnio sie glowilem i wywnioskowalem ze strzalka w gore bo powietrze dmucha od spodu.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Pisze kilka postów wyżej, że strzałka ma być w dół. Powietrze zasysa z podszybia, nie spod auta.
Miał liście na filtrze i zastanawia się z której strony wieje panic
ODPOWIEDZ