[T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klocki
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [T-Jet] Tylne zaciski
Wczoraj zauważyłem że po zaciągnięciu ręcznego auto się toczy
Pomogło tylko zaciągnięcie ręcznego na maxa na ostatni ząbek
Co się mogło stać?
Pomogło tylko zaciągnięcie ręcznego na maxa na ostatni ząbek
Co się mogło stać?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] Tylne zaciski
Pewnie to co u mnie, jeden klocek się rozpadł, trójnik linki jest krzywo i nie naciąga. Komplet do kosza. Wystarczy zdjąć tunel jednym szarpnięciem i widać jak się układają.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [T-Jet] Tylne zaciski
Wczoraj byłem u mechanika i okazało się tak jak pisze Kuzyn, klocki normalnie zgnite, a jeden to tragedia.
Klocki wymienione na nowe firmy Meyle Germany za 90 zł, wszystko przesmarowane jakimś specjalnym czymś, wyczyszczone, ręczny podciągnięty i hamulce teraz hulają - nic nie trzymie nic nie piszczy
Dodatkowo prewencyjnie przesmarowano i wyczyszczono hamulce z przodu. Klocki jak nowe tarcze też ok więc nie ruszam
Acha system u mnie hamulcowy jest Lucas czyli po nowemu TRW. Na pudełku pisze że pasują do Alfy i Lanci Lybry ale są dosłownie takie same jak miałem zamontowane i w katalogu pisze że również do Fiata Linei z systemem TRW
Klocki wymienione na nowe firmy Meyle Germany za 90 zł, wszystko przesmarowane jakimś specjalnym czymś, wyczyszczone, ręczny podciągnięty i hamulce teraz hulają - nic nie trzymie nic nie piszczy
Dodatkowo prewencyjnie przesmarowano i wyczyszczono hamulce z przodu. Klocki jak nowe tarcze też ok więc nie ruszam
Acha system u mnie hamulcowy jest Lucas czyli po nowemu TRW. Na pudełku pisze że pasują do Alfy i Lanci Lybry ale są dosłownie takie same jak miałem zamontowane i w katalogu pisze że również do Fiata Linei z systemem TRW
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2013, 11:30 przez Rafcio, łącznie zmieniany 1 raz.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [T-Jet] Tylne zaciski
Kuzyn - daj znać jak zakupisz tarcze i jak sie będa sprawować, bo na moje już niedługo przyjdzie czas.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: huczenie podczas jazdy
Mi znowu zaczynają piszczeć tylne zaciski, cholera mnie bierze z nimi. Lewy nie odpuszcza czasami. Po czyszczeniu w grudniu było ok do dzisiaj. Dzisiaj trasa 150km i znowu to samo. Chyba czeka mnie wymiana.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock
Dajcie znac jaki jest final z piszczacymi tylnymi hamulcami i grzaniem sie bo w koncu juz zglupialem czy to wina linki od recznego czy tych blaszek prowadzacych. Wymienilem tarcze i klocki i stary klocek w lewym tylnym kole byl zuzyty pfawie do 0 i wogole wygladal okropnie. Przejechalem 70km i na zakretach zaczelo piszczec. Rozebralem, wkrecilem tloczek do oporu, zacisk wszedl lekko na klocki, poruszalem recznym, nozny i kolo mialo leciutki opor w rekch no ale nic wiecej nie zrobie. Przejechalem 80km i smrod i felga goraca. Co jest w koncu bo juz nie wiem czy grzebac przy tym i jeszcze cos doczyszczac czy wymieniac linke, ktora wizualniwyglda ok i reczny dziala ok. Fakt ze klocek przy montazu wchodzi ciezko w te prowadnice az sie glowilem jak on odbija.
Kuzyn help me bo masz to rozgryzione i wydaje mi sie, ze chyba czyszczenie ale kurde wszystko szczota druciana przelecialem niby.
Kuzyn help me bo masz to rozgryzione i wydaje mi sie, ze chyba czyszczenie ale kurde wszystko szczota druciana przelecialem niby.
<<FISH>>
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock
Wyczyść dobrze jarzmo w miejscu gdzie wchodzą blaszki, musi się błyszczeć. Najlepiej szczotką drucianą na wiertarce. Klocek musi wchodzić palcami z lekkim "sprężystym" oporem. Linkę odepnij z obu stron i poruszaj, musi chodzić lekko bez oporów, jeśli nie to wymiana. Poruszaj ręcznie dźwignią ręcznego przy zacisku, tylko uważaj żeby tłoczek nie wypadł. Ręczny mam tak ustawiony, że na pierwszym ząbku praktycznie nie hamuje. Mogę spokojnie ręcznie kręcić za tarcze hamulcową mając minimalnie większy opór niż przy zwolnionym hamulcu. Dzięki temu w zimę tył się nie klei po nocy.
Układ może też być zapowietrzony, wtedy źle hamuje i źle odbija.
Jeśli wszystko ok, a nadal się grzeje, to trzeba rozebrać zacisk.
Układ może też być zapowietrzony, wtedy źle hamuje i źle odbija.
Jeśli wszystko ok, a nadal się grzeje, to trzeba rozebrać zacisk.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock
mi po ostrej jeżdzie aż zaczął się tył kopcić - wiedziałem ze nie ma tam już praktycznie tarcz, tak więc wymiana - komplet TRW 305 zł :(
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock
Drogo cos, gdzie to kupujesz, sam tyl to ja mialem za 225 zl. I jak patrze to na e-autopart.plemmer pisze:mi po ostrej jeżdzie aż zaczął się tył kopcić - wiedziałem ze nie ma tam już praktycznie tarcz, tak więc wymiana - komplet TRW 305 zł :(
<<FISH>>
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock
a w swojej wiosce - na drugi dzień miałem dalsza wycieczke także nie mogłem wybrzydzać.
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock
Dzieki Kuzyn, to bedzie pewnie to czyscic czyscic bo lekko klocek nie wchodzil.
po raz kolejny uprasza się o używanie polskich znaków diakrytycznych
mod
po raz kolejny uprasza się o używanie polskich znaków diakrytycznych
mod
<<FISH>>
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock
Fish ja obstawiam na linkę ręcznego, miałem to samo.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock
Poczyscilem. Jutro zobaczymy. Dzisaj kopcilo sie z kolka w drodze z pracy az kurcze tarcza juz barwe zmienila.
Mnie siecos wydaje ze bedzie jeszcze problem z tloczkem bo ten dziwnie mi sie wkreca. Czujewyrazny opor w pewnym momencie i ciezko to przeskoczyc. No nic zobaczymy, znudzila mi sie juz zabawa.
-- 20 sie 2013, o 21:55 --
Zimne
Mnie siecos wydaje ze bedzie jeszcze problem z tloczkem bo ten dziwnie mi sie wkreca. Czujewyrazny opor w pewnym momencie i ciezko to przeskoczyc. No nic zobaczymy, znudzila mi sie juz zabawa.
-- 20 sie 2013, o 21:55 --
Zimne
<<FISH>>