Strona 1 z 2
[T-jet] Falowanie obrotów w T-Jet.
: 26 cze 2010, 22:40
autor: duskap
Odkąd do pracy mam Transita to Linea jest używana dużo mniej. Wcześniej używana była codziennie a teraz bywa, że co kilka dni. I właśnie przez to dopiero teraz zauważyłem, że po dłuższym postoju (minimum 24-48h postoju bez odpalania) po odpaleniu falują obroty. 1050, 1100, 1050, 1100, 1050, 1100...
Trwa to z jakieś 30-45 sekund albo do pierwszego ruszenia parę metrów. Potem już normalnie trzyma stałe ciut ponad 1000.
Czy to normalne? Jak tam w Waszych T-Jetach? Gdy auto odpalane jest po 12h postoju to normalnie równe obroty trzyma. Tylko po dłuższym nieodpalaniu tak jest.
Oczywiście żadnych anomalii w działaniu, brak błędów w kompie, nic nie szarpie, nie przerywa.
ASO odpada bo jak zwykle nie wykryją usterki. Poza tym musiałaby zostać u nich na minimum 2 dni aby mogli to zobaczyć a wyjeżdżam we wtorek na wakacje, więc odpada tym bardziej.
: 26 cze 2010, 23:26
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Moja stała ponad tydzień i po odpaleniu wszystko w normie. Na początku 1200obr, a po minucie jak się trochę nagrzał 900obr. Zacznij od doładowania akumulatora.
: 27 cze 2010, 7:03
autor: Rafcio
Coval pisze:Moja stała ponad tydzień i po odpaleniu wszystko w normie. Na początku 1200obr, a po minucie jak się trochę nagrzał 900obr. Zacznij od doładowania akumulatora.
U mnie dokładnie tak samo
: 27 cze 2010, 7:56
autor: duskap
Coval pisze:Moja stała ponad tydzień i po odpaleniu wszystko w normie. Na początku 1200obr, a po minucie jak się trochę nagrzał 900obr. Zacznij od doładowania akumulatora.
Akumulator jest w pełni naładowany. Możliwe, że u mnie też jest ok 1200. Na oko pisałem. Lecz jak jest na tych 1200 to trochę faluje, ciut mniej, ciut więcej i tak 30-45 sekund. Potem trzyma równe obroty aż do rozgrzania gdy spada na ok. 900.
: 27 cze 2010, 8:30
autor: biker-28
u mnie stoi nawet czasami dwa tygodnie i nic sie takiego niedzieje
: 27 cze 2010, 9:53
autor: Buba
U mnie tez jest wszystko ok,autko czasem stoi miesiac bo na codzien uzywam Bravo.Na poczatku po uruchomieniu do momentu nagrzaznia obroty spadaja do ok 900.
: 27 cze 2010, 10:12
autor: Tomek
duskap, najprostsze co mi przychodzi do głowy, że to może kwestia paliwa
Spróbuj zatankować na innej stacji.
: 27 cze 2010, 10:46
autor: duskap
Paliwo już wykluczyłem. Aku też. Może świece coś mają nie tak albo kable?
Po urlopie się tym zajmę bo serwis do wtorku usterki napewno nie usunie a zapewne było tak od początku tylko tego nie zauważyłem przez to iż codziennie Linką jeździłem.
I znowu turbina mi wczoraj wyła

: 27 cze 2010, 10:50
autor: jay_21
duskap, może masz gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym i łapie "lewe" powietrze?
: 27 cze 2010, 11:01
autor: duskap
Taką miałem pierwszą myśl ale przecież ASO sprawdzało to w zeszłym miesiącu gdy byłem z wyjącą turbiną... I mówili też, że komputer by zwariował i wszedł w tryb awaryjny gdyby była nieszczelność.
Cóż... gdyby coś się rozwaliło to tam gdzie jadę na szczęście jest ASO.
: 27 cze 2010, 11:24
autor: will
U mnie jak falowały i komp nic nie wykazał to w aso powiedzieli że trzeba przeczyścić przepustnicę bo to usterka nie elektroniczna dla tego komp nic nie wykazał. Ale po tygodniu właśnie w aso problem zniknął więc nic nie robiłem

Co do przepustnicy to w t-jet chyba podobnie.
: 27 cze 2010, 11:27
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Nie wiem ja to jest w obecnie produkowanych autach, ale w starszych samochodach można robiło się coś w stylu autokalibracji wtrysku. Odpinasz klemy od akumulatora na kilka minut żeby się komp zresetował. Potem odpalasz zimny silnik i czekasz aż się nagrzeje to tego stopnia żeby włączył się wentylator. Kiedy wentylator schłodzi silnik na tyle że się wyłączy, wyłączasz silnik. Vectrom Escortom itd to pomagało.
: 28 cze 2010, 6:11
autor: jay_21
Coval, tutaj, żeby wykonać autoadaptację trzeba podpiąć pod examiner. Tamta metoda sprawdzała się w starszych autach. W Linei niestety się tak nie da zrobić. Trzeba kasować mapę w ASO...
: 28 cze 2010, 12:11
autor: krakus02
U mnie tego zjawiska nie zaobserwowałem
: 03 lip 2010, 14:00
autor: BUŁA
Ja posiadam 8 zaworowca i u mnie również występeje ten efekt ponoć jest to normalne .Jest na ten temat wzmianka w instrukcji obsługi na stronie 16.