schowek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5156
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 278000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 399 razy
Otrzymał podziękowań: 652 razy

Re: schowek

Post autor: smak56 »

O czym Panowie piszecie? Co to jest powolne otwieranie schowka? :zdiwiony Może jakieś :foto
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6955
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: schowek

Post autor: mwas »

Zapewne chodzi o to, że nowsze roczniki miały mechanizm spowalniający otwieranie się schowka przez co schowek nie opadał raptownie po otwarciu s łagodnie opadał :ink No i montowane było fabryczne jego podświetlenie podczas otwarcia :ink

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5156
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 278000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 399 razy
Otrzymał podziękowań: 652 razy

Re: schowek

Post autor: smak56 »

No tak! Mimo, że emotion to takiego ustrojstwa brak! :zlośnik :ink
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: schowek

Post autor: martens24 »

Samego mechanizmu od powolnego otwierania schowka nigdy nie demontowałem, ale gdy chciałem wyciągnąć schowek, to mechanizm odpinało się od schowka, i tyle. Na tylnej ściance schowka się go odpina, i dział to na zasadzie zatrzasku.

Właśnie chodzi mi o to wpięcie schowka w mechanizm spowalniania przy zakładaniu drzwiczek. Czy pamiętasz może jak dokładnie wpinałeś np. ustawiłeś drzwiczki później wpinałeś zatrzask i koniec roboty. Głupie pytanie ale miałem z tym problem :lacha

-- 11 września 2015, o 06:29 --

Zapewne chodzi o to, że nowsze roczniki miały mechanizm spowalniający otwieranie się schowka przez co schowek nie opadał raptownie po otwarciu s łagodnie opadał :ink No i montowane było fabryczne jego podświetlenie podczas otwarcia :ink

Nie takie znowu nowsze roczniki, ja akurat mam z grudnia 2008 roku :)
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: schowek

Post autor: marcin24 »

Tez mam z grudnia 2008 i nie mam tego bajeru
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: schowek

Post autor: martens24 »

marcin24 pisze:Tez mam z grudnia 2008 i nie mam tego bajeru
Może masz tylko nie wiesz :) Ten mechanizm jest zamontowany gdzieś nad nogami pasażera taki czarny „półksiężyc”, który trzeba jakoś wpiąć w sam schowek przy zakładaniu całości. U mnie ta część jest podniesiona do góry i jej nie widać. Może też jak u mnie jest to razem nie spięte u Ciebie.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: schowek

Post autor: Tomek »

martens24 pisze:
Właśnie chodzi mi o to wpięcie schowka w mechanizm spowalniania przy zakładaniu drzwiczek. Czy pamiętasz może jak dokładnie wpinałeś np. ustawiłeś drzwiczki później wpinałeś zatrzask i koniec roboty. Głupie pytanie ale miałem z tym problem :lacha
Otwieramy schowek, na jego tylnej ściance można wymacać palcem taką małą wypukłość z płasko-podłużną szczeliną, ten "półkciężyc" chwytamy w palce i pociągamy do dołu, stawia delikatny opór (bo spowalnia otwierane się schowka), gdy "półksiężyc" jest już wyciągnięty, jego koniec wpinamy w tę szczelinę na tylnej ściance schowka od dołu.
Sam mechanizm, choć nie wygląda, ale jest naprawdę dość elastyczny, i można sobie spokojnie pozwolić na potarmoszenie nim trochę w każdą stronę. Jak z czuciem, to na pewno nic nie pęknie.
ODPOWIEDZ