ENDRIU pisze: 29 sie 2022, 9:34
No i wszystko się wyjaśniło w temacie podłączenia radia ale może po kolei.
A więc tak po wizycie w serwisie oraz dokładnych oględzinach oraz kontrolach przewodów postawiona diagnoza brzmi
brak wyprowadzonych przewodów szyny can w kostce iso 
Jest to jednoznaczne z tym że żadnych informacji wyświetlanych na ekranie radia które są podawane przez komputer pokładowy nie uzyskamy.
Informacja dla upartych jest możliwość uzupełnienia w kostce ISO tych przewodów ale jest to czasochłonne i drogie w wykonaniu pan elektryk stwierdził że potrzebuje około 2h na wykonanie tego podłączenia i nie daje gwarancji czy będzie działało.
Co ciekawe tylko w wersji Active podobno nie ma tych kabelków no cóż już kiedyś pisałem że jest to wersja full bieda ale tak czy inaczej

się fajnie.
Pozostaje więc podłączenie w sposób który opisywałem w poście wcześniej a więc analogowo,zasadniczo wszystkie funkcje w radiu działają prawidłowo a podłączenie jest banalnie proste trzeba tylko spinać kable według kolorów.
Podświetlenie działa po załączeniu świateł a ekran przygasa,radio zostaje wyłączone po wyłączeniu zapłonu a startuje automatycznie po włączeniu i co najważniejsze nie pobiera prądu po wyłączeniu zapłonu.
Mam nadzieję że powyższe informacje okażą się pomocne dla posiadaczy tej wersji Fiata przed zakupem sprzętu i oszczędzą nerwów użytkownikowi

moim zdaniem warto było zainwestować w taki sprzęt ze względu na wielofunkcyjność no i co nie jest bez znaczenia wygląd oraz dopasowanie do kokpitu,dodatkowe wyprowadzenia kabli USB oraz możliwość podłączenia różnych urządzeń fajnie uzupełnia całość.
No i wszystko stało się jasne, do tego właśnie zmierzałem, chciałem ustalić, czy masz wyprowadzone podejścia do szyny CAN we wtyczce i teraz powstaje pytanie - czy je potrzebujesz

Jeśli to radio, jakimiś przewodami we wtyczce ISO, jest kompatybilne z szyną CAN w naszym aucie, to ja nie widzę probelmu, aby to połączenie u Ciebie odtworzyć i myślę, że elektryk nieco przestrzelił z ilością roboczogodzin

To są do pociągnięcia dwa przeowdy z jednej z wtyczek wchodzących do centralki z bezpiecznikami, tylko że od tyłu

Ale z demontażem centralki nie ma najmniejszego problemu, opisywałem to już, chyba przy okazji tempomatu

Jeśli chodzi o połączenia elektryczne, to może najpierw dwa schematy:
Ty masz tak:
radio_bez_CAN.PNG
To oznaczone na schemacie jako P020 to radio - zaznaczone przerywaną linią, bo w standardzie go nie było w aucie

Wtyczka ISO oznaczona jest pod nim literką A. I teraz: przewód wchodzący na A4 to jest "stały plus", czyli zasilanie - oznaczenie koloru RV czyli czerwono-zielony. Przewód wchodzący na A7 to tzw. "plus po stacyjce" - oznaczenie koloru LV, czyli niebiesko-zielony. Pozostałe przewody to A6 koloru GL (żółto-niebieski) - według opisu w eLearn to sygnał włączenia świateł i masa na A8 koloru N (czarny). Pozostałe połączenia we wtyczce oznaczone literą B to podłączenia poszczególnych głośników

I teraz, przewody zasilające radio idą bezpośrednio z wtyczki oznaczonej literą E w module B002 - a po lewej stronie masz rysunek, gdzie tej wtyczki szukać

Znajduje się ona z tyłu centralki z bezpiecznikami, na górze

A teraz schemat instalacji tego samego, ale w autach wyposażonych w radio fabryczne, czyli tam, gdzie do wtyczki ISO radia doprowadzona jest instalacja szyny CAN:
radio_CAN.PNG
Jak widać, róznica jest taka, że z szyną CAN dochodzą dwa dodatkowe przewody, do miejsc A1 i A3. Stałe zasilanie i masa są realizowane na te same miejsca - A4 i A8 ale tutaj nie ma podciągniętego "plusa po stacyjce". I teraz, jeśli chcesz, to możesz "stjuningować" swoją wtyczkę ISO i dociągnąć jej dwa brakujące przewody od szyny CAN

Musisz doprowadzić jeden przewód z pinu nr 17 wtyczki E z tyłu centralki bezpieczników do miejsca A3 we wtyczce ISO (w orygniale przewód koloru białego) i jeden przewód z pinu nr 5 wtyczki E z tyłu centralki bezpieczników do miejsca A1 we wtyczce ISO (w oryginale przewód koloru niebieskiego). Po wykonaniu tej operacji uzyskasz "wypasioną" wtyczkę ISO do radia, bo nawet my, posiadacze oryginalnego radia takiej nie mamy

Mamy "oberżnięty" "plus po stacyjce" - w przypadku szyny CAN jest on niepotrzebny, bo wszystkimi funckjami realizowanymi tym przewodem steruje szyna CAN

Tak więc, jeśli masz ochotę i odrobinę samozaparcia, zapraszam to pomajestrkowania

Powtarzam - nie jest to trudne

Jeśli posiadasz wszystko, co potrzebujesz, czyli piny do wtyczek i kilka kabelków, to całą operację określam na niecałą godzinkę roboty

Tzw "know how" masz, możesz działać
