Strona 1 z 2

Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 27 lis 2020, 13:58
autor: THOR1
Miałem sobie mjeta 90km i wiadomo z dynamiką szału niema :jazda
Rozważałem rożne opcje chip-tuningu pogadałem z "tunerami" moje wnioski są takie:
- dają gwarancje ale na sam program tz że go wgrają i tyle
- weryfikacja auta to fikcja nie ma co liczyć na to że jak coś cię posypie to poczuwają się jakiejkolwiek odpowiedzialności (żadnego popiera nie dadzą)
- zdejmowane są zabezpieczenia programowe bez wiedzy i analizy czy nie spowoduje to skudów ubocznych (np jak zwiększenie obrotów turbo o 30% wpłynie na jego trwałość i temperaturę, czy przepływ oleju będzie wystarczający, czy sprzęgło / skrzynia przeniesie moment obrotowy)
- przyrosty mocy/momentu są dyskusyjne bo kalibracja hamowni bywa robiona pod wynik (np dociągnąć paski nieco bardziej na fabrycznym programie lub pomiary na ledwo rozgrzanym i na gorącym oleju)
- "tunerzy" nie mają pojęcia o parametrach swoich hamowni i miernictwie np text hamownia mierzy z dokładnością 3% a na pytanie przy jakiej wartości mocy jest ta dokładność brak info (dokładność miernika podawana dla wartości max mierzonego zakresu czyli hamownia do 500km niezbyt dokładnie zmierzy 50km a tego nikt nie mówi)
- w pewnej firmie oferują moc 113,5 km po modyfikacjach ale wg nich przed modyfikacjami nasz bolid ma 97 czyli dostajemy mniej niż 16,5km a w reklamie jest 22 :zdiwiony

Reasumując
Zamiast drutować swoje auto i na swój koszt przechodzić stadium prototypu postanowiłem poszukać mocniejszej wersji
i kupiłem 1,6 :banan i w 2 słowach warto było :jazda

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 27 lis 2020, 17:44
autor: buhert
Bardzo słuszne (jeżeli ktoś musi mieć diesla) decyzja.

Teraz samym softem podciągniesz to na 120KM (można i więcej, ale to gwarantowane proste...) bo taka wersja wychodziła bez żadnych modów :P

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 06 gru 2020, 17:47
autor: THOR1
Po rozeznaniu nie jestem fanem elektrycznego tuningu ale po początku zimy mam inne przemyślne:
dodatkowa nagrzewnica w mjet to rewerka - zapalasz i ciepłe powietrze leci natychmiast nie za 5 min czy 10 ale natychmiast :banan :jazda

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 06 gru 2020, 22:46
autor: Szczypior
O jakiej nagrzewnicy mówisz ? Dokladales?

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 07 gru 2020, 13:20
autor: marcin24

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 07 gru 2020, 18:13
autor: THOR1
Dokładnie to tylko nie wiedziałem że to taka tania opcja. W każdym razie polecam :jazda :banan

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 07 gru 2020, 21:01
autor: Szczypior
Gdyby ktoś to podłączył albo była by instrukcja to groszowe sprawy . Bo wygląda na skomplikowane tyle kabli

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 07 gru 2020, 23:04
autor: THOR1
Mamy tu takich co nie takie rzeczy robią, i wiadomo że to ma 900W :pivo

https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =94&t=5203

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 08 gru 2020, 6:28
autor: Szczypior
Bardzo dobrze wiem o tym sam zrobiłem tempomat dzięki forum ale o ptc nie ma nic chyba

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 08 gru 2020, 9:51
autor: THOR1
W załączonym powyżej linku jest (dosyć zwięźle i na końcu) :)

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 08 gru 2020, 17:24
autor: Szczypior
Ślepy jestem ,gdzie jest opis jak założyć ptc ?

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 08 gru 2020, 20:56
autor: THOR1
W pdf dołączonym do wątku z linka powyżej na samym końcu

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 08 gru 2020, 21:13
autor: Szczypior
Dołożyłes według tego opisu?

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 08 gru 2020, 21:22
autor: THOR1
Ja kupiłem to w komplecie Lineą Emotion z mjet 1.6 i :)

Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...

: 11 gru 2020, 14:09
autor: THOR1
Dla chętnych na modyfikacje silnika wpisałem dane z wykresów które udostępniają "specjaliści od poprawiania fabryki"
i wychodzi że nawet wg ich wykresów w zakresie najczęściej używanych obrotów ich poprawki nijak się nie mają do fabrycznej wersji 105kM.

np w zakresie obrotów od 1600 do 3000 fabryka 1,6/105kM jest lepsza od tych 1,3 mod (niby 113kM)
ale najlepsze jest porównanie uzysku momentu obrotowego do serii 1,3 w zakresie niskich obrotów np:

1600 1,3mod + 21% vs 1,6 seria + 68% :ryczy
1800 1,3mod + 18% vs 1,6 seria + 70% :ryczy
2000 1,3mod + 12% vs 1,6 seria + 65% :ryczy
2200 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 59% :ryczy
2400 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 55% :ryczy

i w gratisie przejście auta to fazy badań prototypu za nasze pieniądze :-<<