Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...
Miałem sobie mjeta 90km i wiadomo z dynamiką szału niema
Rozważałem rożne opcje chip-tuningu pogadałem z "tunerami" moje wnioski są takie:
- dają gwarancje ale na sam program tz że go wgrają i tyle
- weryfikacja auta to fikcja nie ma co liczyć na to że jak coś cię posypie to poczuwają się jakiejkolwiek odpowiedzialności (żadnego popiera nie dadzą)
- zdejmowane są zabezpieczenia programowe bez wiedzy i analizy czy nie spowoduje to skudów ubocznych (np jak zwiększenie obrotów turbo o 30% wpłynie na jego trwałość i temperaturę, czy przepływ oleju będzie wystarczający, czy sprzęgło / skrzynia przeniesie moment obrotowy)
- przyrosty mocy/momentu są dyskusyjne bo kalibracja hamowni bywa robiona pod wynik (np dociągnąć paski nieco bardziej na fabrycznym programie lub pomiary na ledwo rozgrzanym i na gorącym oleju)
- "tunerzy" nie mają pojęcia o parametrach swoich hamowni i miernictwie np text hamownia mierzy z dokładnością 3% a na pytanie przy jakiej wartości mocy jest ta dokładność brak info (dokładność miernika podawana dla wartości max mierzonego zakresu czyli hamownia do 500km niezbyt dokładnie zmierzy 50km a tego nikt nie mówi)
- w pewnej firmie oferują moc 113,5 km po modyfikacjach ale wg nich przed modyfikacjami nasz bolid ma 97 czyli dostajemy mniej niż 16,5km a w reklamie jest 22
Reasumując
Zamiast drutować swoje auto i na swój koszt przechodzić stadium prototypu postanowiłem poszukać mocniejszej wersji
i kupiłem 1,6 i w 2 słowach warto było
Rozważałem rożne opcje chip-tuningu pogadałem z "tunerami" moje wnioski są takie:
- dają gwarancje ale na sam program tz że go wgrają i tyle
- weryfikacja auta to fikcja nie ma co liczyć na to że jak coś cię posypie to poczuwają się jakiejkolwiek odpowiedzialności (żadnego popiera nie dadzą)
- zdejmowane są zabezpieczenia programowe bez wiedzy i analizy czy nie spowoduje to skudów ubocznych (np jak zwiększenie obrotów turbo o 30% wpłynie na jego trwałość i temperaturę, czy przepływ oleju będzie wystarczający, czy sprzęgło / skrzynia przeniesie moment obrotowy)
- przyrosty mocy/momentu są dyskusyjne bo kalibracja hamowni bywa robiona pod wynik (np dociągnąć paski nieco bardziej na fabrycznym programie lub pomiary na ledwo rozgrzanym i na gorącym oleju)
- "tunerzy" nie mają pojęcia o parametrach swoich hamowni i miernictwie np text hamownia mierzy z dokładnością 3% a na pytanie przy jakiej wartości mocy jest ta dokładność brak info (dokładność miernika podawana dla wartości max mierzonego zakresu czyli hamownia do 500km niezbyt dokładnie zmierzy 50km a tego nikt nie mówi)
- w pewnej firmie oferują moc 113,5 km po modyfikacjach ale wg nich przed modyfikacjami nasz bolid ma 97 czyli dostajemy mniej niż 16,5km a w reklamie jest 22
Reasumując
Zamiast drutować swoje auto i na swój koszt przechodzić stadium prototypu postanowiłem poszukać mocniejszej wersji
i kupiłem 1,6 i w 2 słowach warto było
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...
Bardzo słuszne (jeżeli ktoś musi mieć diesla) decyzja.
Teraz samym softem podciągniesz to na 120KM (można i więcej, ale to gwarantowane proste...) bo taka wersja wychodziła bez żadnych modów
Teraz samym softem podciągniesz to na 120KM (można i więcej, ale to gwarantowane proste...) bo taka wersja wychodziła bez żadnych modów
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...
Po rozeznaniu nie jestem fanem elektrycznego tuningu ale po początku zimy mam inne przemyślne:
dodatkowa nagrzewnica w mjet to rewerka - zapalasz i ciepłe powietrze leci natychmiast nie za 5 min czy 10 ale natychmiast
dodatkowa nagrzewnica w mjet to rewerka - zapalasz i ciepłe powietrze leci natychmiast nie za 5 min czy 10 ale natychmiast
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...
Gdyby ktoś to podłączył albo była by instrukcja to groszowe sprawy . Bo wygląda na skomplikowane tyle kabli
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...
Mamy tu takich co nie takie rzeczy robią, i wiadomo że to ma 900W
https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =94&t=5203
https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =94&t=5203
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Rozważania o chiptuningu mjeta v2 ...
Dla chętnych na modyfikacje silnika wpisałem dane z wykresów które udostępniają "specjaliści od poprawiania fabryki"
i wychodzi że nawet wg ich wykresów w zakresie najczęściej używanych obrotów ich poprawki nijak się nie mają do fabrycznej wersji 105kM.
np w zakresie obrotów od 1600 do 3000 fabryka 1,6/105kM jest lepsza od tych 1,3 mod (niby 113kM)
ale najlepsze jest porównanie uzysku momentu obrotowego do serii 1,3 w zakresie niskich obrotów np:
1600 1,3mod + 21% vs 1,6 seria + 68%
1800 1,3mod + 18% vs 1,6 seria + 70%
2000 1,3mod + 12% vs 1,6 seria + 65%
2200 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 59%
2400 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 55%
i w gratisie przejście auta to fazy badań prototypu za nasze pieniądze
i wychodzi że nawet wg ich wykresów w zakresie najczęściej używanych obrotów ich poprawki nijak się nie mają do fabrycznej wersji 105kM.
np w zakresie obrotów od 1600 do 3000 fabryka 1,6/105kM jest lepsza od tych 1,3 mod (niby 113kM)
ale najlepsze jest porównanie uzysku momentu obrotowego do serii 1,3 w zakresie niskich obrotów np:
1600 1,3mod + 21% vs 1,6 seria + 68%
1800 1,3mod + 18% vs 1,6 seria + 70%
2000 1,3mod + 12% vs 1,6 seria + 65%
2200 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 59%
2400 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 55%
i w gratisie przejście auta to fazy badań prototypu za nasze pieniądze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.