Przekroczone węglowodory i tlenek, śmierdzące spaliny

Kuzyn353
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 04 paź 2019, 20:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012

Przekroczone węglowodory i tlenek, śmierdzące spaliny

Post autor: Kuzyn353 » 04 paź 2019, 20:37

Witam ponownie. Jestem pierwszym właścicielem osiołka 1,4 8V. Przebieg ok 160tyś.
Od dłuższego czasu czuć nieprzyjemnie spaliny z wydechu. Na przeglądzie węglowodory i tlenek są przekroczone. Tak samo na benzynie i LPG.
Nie ma żadnych błędów a sondy lambda pracują. Dobry elektryk ocenił je jako dobre.
Samochód nie kopci na niebiesko. Jedynie przy nagłym przyspieszeniu niekiedy puszcza małego dymka. Jechałem z tyłu i wtedy zauważyłem.
Spaliny śmierdzą zarówno na zimnym i rozgrzanym silniku. Czuć je przy zatrzymaniu na skrzyżowaniu.

Miał ktoś podobny problem?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6193
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 186666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Przekroczone węglowodory i tlenek, śmierdzące spaliny

Post autor: mwas » 04 paź 2019, 21:27

Wydaje mi się, że nikt od nas do tej pory nie miał analizowanego składu spalin, a przynajmniej się o tym nie chwalił :pomysli Ale jeśli czujesz nieprzyjemny zapach spalin w kabinie, to może wskazywać na na uszkodzenie (nieszczelność) układu wydechowego w okolicach kolektora - przerabiałem to ostatnio. W zasadzie u siebie nie czułem zapachu spalin w kabinie, ale można było wyczuć, szczególnie zaraz po odpaleniu zimnego silnika, zapach spalin stojąc z przodu auta, w okolicach maski, tylko że u mnie występowało charakterystyczne "cykanie", tak jakby klepały zawory. Nie masz takiego cykania zaraz po odpaleniu auta i przy mocniejszym dodawaniu gazu ?
A odnośnie składu spalin - czy on nie będzie wynikał przypadkiem z rozregulowania się instalacji gazowej ? :pomysli Auto może nie dawać takich oznak, bo rozjazd może być niewielki i komputer może sobie z tym radzić, ale w składzie mieszanki i w wyniku jej spalania efekty mogą być już widoczne :pomysli To co bym proponował, to zresetować mapy benzynowe do ustawień fabrycznych - odłączyć minusową klemę aku na kilka minut lub wykonać to przez interfejs diagnostyczny ELM i przy użyciu programu Multiecuscan, następnie nie przełączać się na LPG i podjechać po takim resecie na stację diagnostyczną na ponowne badanie składu spalin, wtedy wszystko stanie się jasne :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

ODPOWIEDZ