Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

ED11
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:28
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: ED11 » 08 sie 2019, 2:15

helletic pisze:
07 sie 2019, 22:12

Gdyby były problemy z ciśnieniem paliwa, to dało by się już to chyba usłyszeć (niepokojące dźwięki) po podaniu samego zapłonu na stacyjce, gdy pompa się aktywuje.
Przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa nie ma żadnych niepokojących odgłosów.
W zespole pompy paliwa może puścić oring uszczelniający regulator ciśnienia paliwa , który zamocowany jest na filtrze paliwa.
Pompa nie może wytworzyć właściwego ciśnienia bo paliwo przelewa się z powrotem przez uszkodzony oring.
Silnik wtedy ciężko zapala i może dławić się przez jakiś czas.
Po nagrzaniu silnika mimo słabego ciśnienia moja Linea jeździła prawidłowo na benzynie i odpalała bez problemu.

Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2512
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 216000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: helletic » 08 sie 2019, 2:55

ED11 pisze:
08 sie 2019, 2:15
W zespole pompy paliwa może puścić oring uszczelniający regulator ciśnienia paliwa , który zamocowany jest na filtrze paliwa.
Pompa nie może wytworzyć właściwego ciśnienia bo paliwo przelewa się z powrotem przez uszkodzony oring.
Czyli dźwięk zgrzytu pod koniec pracy pompy, po pierwszym przekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu mógłbyć objawem czego? Ciekawi mnie ten dźwięk, który wystąpił kilka razy :pomysli .
Rozumiem, że wtedy nie słychać nic w kabinie, typu dźwięk przelewania, bulgotanie, czy jakiś zapach paliwa na zewnątrz?
W Lineach benzyniakach w sumie nie ma takowego filtra paliwa, a jedynie odstojnik (lepszej nazwy chyba na to nie wymyślę) zgadza się? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

ED11
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:28
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: ED11 » 08 sie 2019, 3:46

Zgrzyt może wydawać pompa albo regulator ciśnienia zbudowany z metalowej kulki i dociskającej ją do gniazda blaszki.
U mnie rzadko było słyszalne siuranie jak było mało paliwa w baku.
Filtr paliwa jest obok pompy paliwa w zespole pompy paliwa, wewnątrz zbiornika.

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 » 08 sie 2019, 8:44

U mnie ewidentnie coś jest innego, po dłuższym kręceniu auto zaczyna zapalać ale tak jakby nie na wszystkie cylindry na raz tylko pokolei... Zresztą jutro będę wiedział o co jej chodzi 😉
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

ED11
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:28
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: ED11 » 08 sie 2019, 10:02

Jeśli po dłuższym kręceniu są błędy to masz problem z instalacją elektryczną. Spadki napięcia w instalacji powodują przedziwne błędy a nawet przełączanie niektórych ustawień (na przykład wyłączenie poduszki pasażera).
mwas pisze:
05 sie 2019, 18:45
Sprawdź stan akumulatora :ink
skory85 pisze:
05 sie 2019, 22:17
To jest zbyt banalne 😆 ESP jeszcze mi nie wyskakiwało 🤣🤣🤣
Dostałeś już dobrą poradę.

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 » 08 sie 2019, 18:30

Jutro podpięcie pod komputer będę wiedział wszystko
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 » 09 sie 2019, 15:44

Wstępna diagnoza przerwy na 4 cylindrze prawdopodobnie jest trochę przypieczony oraz uboga mieszanka. Linijka zalana 98ultimate i jutro dodany preparat do wtrysków z liqui moli. Po wyjechaniu zbiornika paliwa zobaczę co bedzie, jeżeli to nie pomoże to czyszczenie wtrysków.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6644
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 09 sie 2019, 19:17

Może taniej będzie poszukać używany wtryskiwacz. Z tego co kiedyś oglądałem nowy kosztuje 300zł, więc używka powinna być w okolicach 100.
O.T. Do T-jet nowy oryginalny Bosch kosztuje 65zł :)

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: skory85 » 09 sie 2019, 19:41

Tak wiem zobaczę co będzie jak na benzynie trochę posmigam...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3627
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Rafcio » 11 sie 2019, 11:06

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
09 sie 2019, 19:17
Do T-jet nowy oryginalny Bosch kosztuje 65zł :)
Marcinie, zapodaj gdzie znalazłeś wtryskiwacz w tej cenie? Ja znalazłem coś za prawie 80 zeta + wysyłka. Wiem, że to i tak jest dobra cena, ale po co przepłacać.
Zastanawiam się czy go nie wymienić. Dalej poszarpuje przy bucie. Świece wymieniane, cewki i wtryski gazowe zamieniane miejscami i dalej wali błąd "wypadanie zapłonów" i "wypadanie zapłonów cylinder 1"
Dużo jest roboty żeby wymienić wtryskiwacz paliwa?
:pivo

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6644
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 11 sie 2019, 14:50

https://nocar.pl/wtryskiwacz-bosch-0280 ... 4t-10.html

BOSCH 0280158167

Nie wymieniałem, nie wiem.
Mnie na LPG podczas przyspieszania bardzo szarpało, nawet kangury robił, gdy było zbyt bogato. Ale mimo to nie wypluwał błędów.

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3627
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Rafcio » 11 sie 2019, 17:16

Ok, dzięki. Przejadę się do mechanika żeby zamienił mi miejscami wtryski. Zobaczymy co pokaże
:pivo

ODPOWIEDZ