Strona 1 z 1
Mocowanie filtra powietrza 1.4 8V
: 20 cze 2019, 11:47
autor: karollino
Panowie, założyłem nowy temat bo nie mogę znaleźć rozwiązania. Otóż lata mi obudowa filtra powietrza w wyniku tego że zużyły się gumki dystansowe na mocowaniach obudowy (te przykręcane śrubami po lewej i prawej stronie, klucz 10). Sworzeń z tyłu obudowy jest cały i w dobrym stanie. Oczywiście, mogę zastosować prowizorkę i rozwiązanie jakiekolwiek ale chciałem zastąpić je oryginałami. I tu pojawia się problem: EPER (patrz obrazek), internety i nasze forum milczą na ten temat. Może źle szukam ale nie znalazłem numeru tej gumowo-metalowej tulei wspornika obudowy.
Potrzebuję tulei która mocuje obudowę w miejscu zaznaczonym na czerwono.
(jakby ktoś potrzebował, to numer śruby mocującej z podkładką to: 82485531)
Re: Mocowanie filtra powietrza 1.4 8V
: 20 cze 2019, 17:34
autor: mwas
No i muszę Cię zmartwić

Niestety ale obawiam się, że te gumy są elementem składowym całej obudowy filtra

Re: Mocowanie filtra powietrza 1.4 8V
: 20 cze 2019, 18:03
autor: Sebek
Ja zastosowałem większe podkładki z małym otworem i jest OK. Z resztą moja obudowa filtra jest tak tandetna że złamało się ucho mocujące obudowę filtra pod szybą, bolec mocujący rurę powietrza oraz standardowo rurka z cienkiej odmy

Re: Mocowanie filtra powietrza 1.4 8V
: 20 cze 2019, 19:36
autor: Morfus
Spróbuj w sklepie z uszczelnieniami dobrać quadring - koszt niski a może to pomoże. A co do tylnego ucha to mi tez się urwało, ale pomogło spawanie plastików z nadlewką.
Re: Mocowanie filtra powietrza 1.4 8V
: 20 cze 2019, 20:56
autor: karollino
Dzięki Panowie za odpowiedzi

. Zerknę na quadring, pokombinuję z różnymi rozwiązaniami skoro te gumy są elementem składowym filtra (gupi Fijat

).
Widzę że moja obudowa jest w niezłej formie, bo
Sebek - Ty chyba masz koncentrację wszystkiego co się mogło przydarzyć obudowie.
A jak myślicie - może ktoś z Was już wpadł na taki pomysł - przeróbka tego mocowania na takie jak w Pandzie/Doblo/Punto zdałaby egzamin? EPER i aukcje Allegro pokazują dostępność frezowanego trzpienia (który zastępuje naszą śrubę z podkładką) i gumową "moletowaną" tuleję (zamiast naszego elementu met-gum).