Strona 1 z 1

[T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

: 17 cze 2019, 20:36
autor: krupniok
Witam, dość mocno przyspieszyła korozja widocznego na zdjęciu przewodu od turbo (połączenie ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego).
Pytanie: coś z tym robić? Wymieniać? Konserwacja raczej już odpada. Czymś to grozi?

Pytanie także o drugi zaznaczony elastyczny wąż na układzie chłodzenia - widzę, że jego okucie też skorodowało - od czego ten wężyk? Da się go dokupić?

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

: 22 cze 2019, 23:51
autor: duskap
krupniok pisze: 17 cze 2019, 20:36 Witam, dość mocno przyspieszyła korozja widocznego na zdjęciu przewodu od turbo (połączenie ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego).
Pytanie: coś z tym robić? Wymieniać? Konserwacja raczej już odpada. Czymś to grozi?

Pytanie także o drugi zaznaczony elastyczny wąż na układzie chłodzenia - widzę, że jego okucie też skorodowało - od czego ten wężyk? Da się go dokupić?
Przewód od turbo odrdzewić np R-STOP i będzie ok. Trzeba to zrobić zanim przerdzewieje!
Natomiast ten drugi przewód nie wiem co to ale po co wymieniać skoro jest ok? Okucie też odrdzew i tyle. Nie jest to mocna rdza aby była niepokojąca.

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

: 27 cze 2019, 19:59
autor: krupniok
Dzięki. Zastosowałem R-STOP a później pomalowałem farbą do zacisków.

P.S.
Dla potomnych: przygotujcie sobie naczynko na płyn bo po odkręceniu przewodu opróżnił się cały zbiorniczek wyrównawczy :D Ja się zagapiłem i cały poszedł w trawę.

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

: 29 cze 2019, 9:39
autor: martens24
U mnie sytuacja podobna tylko jeszcze bardziej skorodowana ta rurka. Czy ta farba zatrzyma korozję bo jest mocno już skorodowana? Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

: 29 cze 2019, 17:58
autor: Bralineczeka
U mnie wyglądało to bardzo podobnie. Auto ten sam rocznik. Wymieniłem przy ok. 200k przebiegu, ale jak potem patrzyłem na przekrój to było jeszcze sporo zdrowego metalu i wyglądało jakby mogło jeszcze trochę pokorodować. Nawet całkiem długo. Uchwytu nie dało się odkręcić i został ten zardzewiały.
Ale to moja subiektywna opinia i trudno powiedzieć jak jest u Ciebie. Może trzeba odskrobać kawałek i przemierzyć z oryginałem. Niezbyt to dokładna metoda ale może da jakiś obraz.
W silniku jest jeszcze jeden podobny przewód też rudy, ale tego już nie ruszałem, bo wymiana jest jeszcze bardziej skomplikowana.

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

: 29 cze 2019, 20:18
autor: martens24
Bralineczeka pisze:U mnie wyglądało to bardzo podobnie. Auto ten sam rocznik. Wymieniłem przy ok. 200k przebiegu, ale jak potem patrzyłem na przekrój to było jeszcze sporo zdrowego metalu i wyglądało jakby mogło jeszcze trochę pokorodować. Nawet całkiem długo. Uchwytu nie dało się odkręcić i został ten zardzewiały.
Ale to moja subiektywna opinia i trudno powiedzieć jak jest u Ciebie. Może trzeba odskrobać kawałek i przemierzyć z oryginałem. Niezbyt to dokładna metoda ale może da jakiś obraz.
W silniku jest jeszcze jeden podobny przewód też rudy, ale tego już nie ruszałem, bo wymiana jest jeszcze bardziej skomplikowana.
Dzięki za info.
A ile Cię kosztowała wymiana bo zastanawiam się czy malować czy jednak wymieniać od razu??

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

: 29 cze 2019, 23:26
autor: krupniok
martens24 pisze: 29 cze 2019, 9:39Czy ta farba zatrzyma korozję bo jest mocno już skorodowana?
Poczytaj o R-STOP. Zeskrobujesz "luźną" rdzę z powierzchni, delikatnie przeszlifuj szczotką drucianą/papierem i pomaluj R-STOP albo innym środkiem o podobnym działaniu. On wnika w rdzę i hamuje jej postępowanie. Wg mnie można to tak zostawić, ale dla estetyki pomalowałem to lakierem do zacisków który niby też przeznaczony jest do "rdzo-podatnych" elementów przy czym jednocześnie odporny jest na temperaturę.

Śrubka uchwytu u mnie puściła, ale nie było łatwo. Myślę, że rozgrzany silnik pomaga przy jej odkręceniu (gorące turbo, a w turbinę jest ona wkręcona).

Bralineczeka pisze: 29 cze 2019, 17:58W silniku jest jeszcze jeden podobny przewód też rudy, ale tego już nie ruszałem, bo wymiana jest jeszcze bardziej skomplikowana.
Który?