Wymiana poduszki skrzyni biegów pod akumulatorem
: 24 maja 2018, 20:08
Objawy uszkodzonej poduszki: Nadmierne wibracje na biegu jałowym (które czuć bardziej na fotelu niż kierownicy), wibracje podczas przyspieszania zwłaszcza z niskich biegów i niskich obrotów. Najczęściej poduszka będzie padać w silniku T-Jet.
Wstępna Weryfikacja: Odpalamy rozgrzany silnik na biegu jałowym tak by wibracje były wyczuwalne, zaciągamy hamulec ręczny, oraz podkładamy lewarek pod skrzynie biegów. Siedzimy w aucie jeśli czujemy wibracje, najlepiej wtedy niech druga osoba podniesie lewarkiem skrzynie biegów o 2 cm w górę, jeśli po podniesieniu wibracje całkowicie ustają zapewne poduszka skrzyni jest oberwana.
Wymiana.
Odłączamy akumulator, odkręcamy podstawę akumulatora i wypinamy kable z podstawy. Odkręcamy czarny wspornik przy pompie abs-u kluczem 13mm 2 śruby który idzie do poduszki. Po odkręceniu wspornika mamy dojście do tylnej śruby na podłużnicy kluczem 18mm. Następnie podkładamy coś pod skrzynie lub podstawiamy lewarek i odkręcamy poduszkę od skrzyni. Ważne by auto było na luzie by skrzynia nie miała naprężeń. Podczas dokręcania nowej poduszki należy ją tak dokręcić by skrzynia nie miała naprężeń (ostanie foto jak wygląda poduszka po montażu) szpary z obu ston mają być równe.
W końcu zero drgań na jałowym i podczas przyspieszania. Podejrzewam że to będzie typowa usterka bynajmniej w silniku t-jet i multijet. Najdłużej ta poduszka wytrzyma w zwykłym 1.4 w względu na mały moment i moc.
Poduszka używana przez Fiata na 1 montaż jest firmy CF Gomma koszt nowej około 120zł. Ja użyłem takiej samej czyli oryginalnej.
Nr fabryczny 51761609
Wstępna Weryfikacja: Odpalamy rozgrzany silnik na biegu jałowym tak by wibracje były wyczuwalne, zaciągamy hamulec ręczny, oraz podkładamy lewarek pod skrzynie biegów. Siedzimy w aucie jeśli czujemy wibracje, najlepiej wtedy niech druga osoba podniesie lewarkiem skrzynie biegów o 2 cm w górę, jeśli po podniesieniu wibracje całkowicie ustają zapewne poduszka skrzyni jest oberwana.
Wymiana.
Odłączamy akumulator, odkręcamy podstawę akumulatora i wypinamy kable z podstawy. Odkręcamy czarny wspornik przy pompie abs-u kluczem 13mm 2 śruby który idzie do poduszki. Po odkręceniu wspornika mamy dojście do tylnej śruby na podłużnicy kluczem 18mm. Następnie podkładamy coś pod skrzynie lub podstawiamy lewarek i odkręcamy poduszkę od skrzyni. Ważne by auto było na luzie by skrzynia nie miała naprężeń. Podczas dokręcania nowej poduszki należy ją tak dokręcić by skrzynia nie miała naprężeń (ostanie foto jak wygląda poduszka po montażu) szpary z obu ston mają być równe.
W końcu zero drgań na jałowym i podczas przyspieszania. Podejrzewam że to będzie typowa usterka bynajmniej w silniku t-jet i multijet. Najdłużej ta poduszka wytrzyma w zwykłym 1.4 w względu na mały moment i moc.
Poduszka używana przez Fiata na 1 montaż jest firmy CF Gomma koszt nowej około 120zł. Ja użyłem takiej samej czyli oryginalnej.
Nr fabryczny 51761609