Nawiew powietrza kilka pytań
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Nawiew powietrza kilka pytań
Witam
Czy może ktoś podpowiedzieć z którego miejsca jest pobierane powietrze do dmuchawy,czyli gdzie jest wlot.Od pewnego czasu powiedzmy 2-3 tyg.po włączeniu dmuchawy czuć wyraznie zapach oleju silnikowego,po 1-2minutach zapach ten zanika tylko że trudno mi powiedzieć czy ten zapach zanika czy poprostu nos się przyzwyczaja??,oczywiście cały silnik w miarę możliwości okukany wycieków nie stwierdzono,bagnet na swoim miejscu,korek wlewu oleju też jest szczelny,było cos kiedyś opisywane na temat odmy ale nic nie mogę znaleść, przymierzam się do wizyty w serwisie i nie chciał bym aby mi grzebali przy silniku bez potrzeby.
Czy może ktoś podpowiedzieć z którego miejsca jest pobierane powietrze do dmuchawy,czyli gdzie jest wlot.Od pewnego czasu powiedzmy 2-3 tyg.po włączeniu dmuchawy czuć wyraznie zapach oleju silnikowego,po 1-2minutach zapach ten zanika tylko że trudno mi powiedzieć czy ten zapach zanika czy poprostu nos się przyzwyczaja??,oczywiście cały silnik w miarę możliwości okukany wycieków nie stwierdzono,bagnet na swoim miejscu,korek wlewu oleju też jest szczelny,było cos kiedyś opisywane na temat odmy ale nic nie mogę znaleść, przymierzam się do wizyty w serwisie i nie chciał bym aby mi grzebali przy silniku bez potrzeby.
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Mam to samo... wężyk odmy jest nowy, wymieniony około dwóch miesięcy temu.
Dodatkowo montaż został sprawdzony około dwu tygodni temu. Nadal, po uruchomieniu przez moment czuć zapach oleju silnikowego... przyczyna... klasycznie nieznana..
Dodatkowo montaż został sprawdzony około dwu tygodni temu. Nadal, po uruchomieniu przez moment czuć zapach oleju silnikowego... przyczyna... klasycznie nieznana..
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- bucu74
- klubowicz
- Posty: 415
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Mam to samo. Problem był zgłoszony w ASO przy pierwszej wizycie nic nie zrobili serwis nic nie wyczuł. Po kilku tygodniach czytając forum dowiedziałem się o parciejącym wężu odmy silnika. Druga wizyta i wskazanie pękniętego węża zakończyła się jego wymianą na nowy. Zapach pozostał.
Teraz jestem umówiony jeszcze na kilka innych rzeczy w ASO i przy okazji mają sprawdzić, dlaczego nadal czuć zapach oleju (spalin). Zobaczymy jak się to skończy.
Zauważyłem, że przy ustawieniu nawiewu na środkowe kratki i odpaleniu silnika zapach jest najbardziej dokuczliwy. Po kilku minutach albo nasz zmysł węchu przyzwyczaja się lub po prostu przestaje śmierdzieć.
Teraz jestem umówiony jeszcze na kilka innych rzeczy w ASO i przy okazji mają sprawdzić, dlaczego nadal czuć zapach oleju (spalin). Zobaczymy jak się to skończy.
Zauważyłem, że przy ustawieniu nawiewu na środkowe kratki i odpaleniu silnika zapach jest najbardziej dokuczliwy. Po kilku minutach albo nasz zmysł węchu przyzwyczaja się lub po prostu przestaje śmierdzieć.
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dobra Panowie czyli winowajca jest znany/wężyk od odmy/jestem na poniedziałek ustawiony na wizytę w serwisie bo mam tam jeszcze inne sprawy,kratka nawiewu,piszczący wentylator,to zgłoszę i odmę.
Teraz jeszcze jedna sprawa czy to powietrze które jest zasysane do dmuchawy jest zawsze kierowane na filtr kabinowy?? bo jeżeli tak to mamy prawdopodobną przyczynę że po mimo wymiany wężyka na nowy szczelny nadal pozostaje zapach oleju,poprostu filtr powietrza jest przesiąknięty tym zapachem i pewnie tylko wymiana na nowy rozwiąże problem do końca,oczywiście to są tylko moje domysły ale kto wie może trafne?.
Teraz jeszcze jedna sprawa czy to powietrze które jest zasysane do dmuchawy jest zawsze kierowane na filtr kabinowy?? bo jeżeli tak to mamy prawdopodobną przyczynę że po mimo wymiany wężyka na nowy szczelny nadal pozostaje zapach oleju,poprostu filtr powietrza jest przesiąknięty tym zapachem i pewnie tylko wymiana na nowy rozwiąże problem do końca,oczywiście to są tylko moje domysły ale kto wie może trafne?.
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Zrobiło się cieplej i intensywniej się dmucha z kratek. I tu mam pytanie czy przy nawiewie ustawionym tylko na pasażera i kierowcę (czyli pokrętło skrajnie w lewo) widzicie różnicę między siłą wiania z panelu centralnego i z bocznych kratek? U mnie środek nawet na 1 hula aż miło a boki to ledwie zipią. Wybieram się do ASO z samozapalającym się oświetleniem schowka to bym przy okazji zahaczył o nawiewy - chyba, że ten typ tak ma
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
A tak w ogóle to jak wam klima się sprawdza przy takim upale. Termometr pokazywał 33-35 stopni. Wieje niby chłodne powietrze, ale jakoś tak bez przekonania. Jak auto postało 2 godziny w takim słońcu, to z wiatrakiem na 3 i załączonej klime po 20 km bez rewelacji. Powietrze wylatujące z nawiewów wydaje mi się, że powinno być zimniejsze.