A cóz to za dzwięk-z silnika?
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: A cóz to za dzwięk-z silnika?
Miałem identyczny dźwięk przy spuchniętym stojanie alternatora.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: A cóz to za dzwięk-z silnika?
włączenie ogrzewania tylnej szyby nic nie daje bo alternator kręci się wedle obrotów silnika czyli wirnik i łożysko alternatora napędzane są z wału silnika
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: A cóz to za dzwięk-z silnika?
Jeśli to faktycznie alternator , to po naciśnięciu sprzęgła nic się nie zmieni . Odglosy będą rosly razem z naciskaniem pedalu gazu . Piszę "jeśli " -bo mialem pęknietą obudowę , ale takich poprzedzających efektów dzwiękowych nie bylo .Morfus pisze:Widzę że obstawiacie na alternator, a nie powinno być tak że jak włączę duże obciążenie prądowe (ogrzewanie tylnej szyby) to dźwięk powinienem się zmienić? Przy następnym razie muszę jeszcze zobaczyć co się będzie działo po naciskaniu pedału sprzęgła.
Ale oczywiscie nie neguję skoro koledzy mieli już takie przypadki , to z pewnoscią wiedzą , co mówią . Pozdrawiam
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: A cóz to za dzwięk-z silnika?
Wymiana jest kłopotliwa bo trzeba wykręcić kompresor z klimy i wcisnąć go za kolektor ssący żeby odkręcić 1 śrubkę co trzyma alternator
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: A cóz to za dzwięk-z silnika?
A mi to zrobili bez ściągania kompresora i opróżniania układu klimyIro_2007 pisze:Wymiana jest kłopotliwa bo trzeba wykręcić kompresor z klimy i wcisnąć go za kolektor ssący żeby odkręcić 1 śrubkę co trzyma alternator
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: A cóz to za dzwięk-z silnika?
Ja wymienialem sam . Nie ściągalem kompresora klimy , choć potwierdzam że dostęp jest trudny do górnej śruby , ale nie niemożliwy . Chyba że istnieją jakieś znaczące różnice w montażu i umiejscowieniu alternatora między 8v a t-jet , o czym nie wiem