[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6955
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Mac2021 pisze: 29 lis 2021, 14:00 Witam.
Proszę o podpowiedź.
No cześć :ink Wpadłeś do nas tylko po rozwiązanie kwestii tempomatu, czy na dłużej ? :lacha
Mac2021 pisze: 29 lis 2021, 14:00 Mam Fiata linea 2008 1.4 8v i chciałbym zamontować tempomat. Mogę kupić przełącznik zespolony z tempomatem od 1.4 tjet 16v. Elektromechanik mówi że przełącznik będzie pasował ale nie wie czy będzie go aut obsługiwalo.
Będzie pasował i wszystko będzie działało i auto będzie go obsługiwało, tylko:
1) Tak jak pisał karollino - potrzebna będzie zmiana wtyczki do przełącznika zespolonego, bo wersja bez tempomatu jest krótsza, ma mniej pinów. Dodatkowo, będziesz potrzebował nowej "zaślepki" w obudowie kolumny kierownicy - takiej z dwoma otworami na dwie manetki :ink
2) Może się okazać, że ta manetka ma jeszcze jakieś dodatkowe funkcje, jak np. sterowanie automaycznymi światłami i wycieraczkami, wtedy te funkcje na pewno nie będą działały, ale pytanie jak będą wtedy działały funkcje "standardowe" :ink
Mac2021 pisze: 29 lis 2021, 14:00 Z innej firmy wycenili mi tempomat na 1500 z centralką ale to trochę za dużo jak na razie.

Jak rozgryzc ten temat?
Nie wiem co to za firma i co za centralkę oni chcą tam montować, ale jest to totalnie bez sensu, bo tak na prawdę wszystko potrzebne do tempomatu już masz, wystarczy tylko to odpowiednio podłączyć. Czytałeś w ogóle ten temat od początku, czy "na rympał" klepnąłeś posta licząc, że ktoś Ci opisze wszystko od samego początku ? Tak jak koledzy piszą - wszystko jest bardzo dokładnie opisane tylko trzeba zacząć od pierwszej strony :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: sta1416 »

Mam trochę inne pytanie, przekopałem się przez temat i nie znalazłem
1. Czy w razie braku diody w liczniku, można ją wlutować na płytkę licznika i będzie wtedy dostępna z poziomu testu?
2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :D W elarnie mam wydruki na zasadzie złącze F E itd, i tym się posiłkowałem przy montażu innych elementów.

P. S. Ma ktoś namiar na manetkę tempomatu do Punto 2 FL :) :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5156
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 278000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 399 razy
Otrzymał podziękowań: 652 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06
2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :
Str.6 foto 5 mojej relacji.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: sta1416 »

Dzięki, mniej więcej o to mi chodziło. A masz może fotkę jak ta wtyczka jest wpięta w body kompa? Jak montowałem gniazdko 12v w bagażniku, podświetlenie daszków, el. lustra to nie wyciągałem body tylko wypinałem odpowiednią kostkę, więc chcę się zorientować w przestrzeni. U mnie w Doblo jest chyba więcej miejsca i spokojnie mogę operować rękami wokół body bez jego odkręcania.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5156
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 278000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 399 razy
Otrzymał podziękowań: 652 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 13:32 Dzięki, mniej więcej o to mi chodziło. A masz może fotkę jak ta wtyczka jest wpięta w body kompa? ... U mnie w Doblo jest chyba więcej miejsca i spokojnie mogę operować rękami wokół body bez jego odkręcania.
Niestety nie mam, ale na pierwszej stronie Prezes pokazał jak dobrać się do kompa z tyłu. Może coś połapiesz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6955
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

To jeszcze ja dodam coś od siebie :ink
sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06 1. Czy w razie braku diody w liczniku, można ją wlutować na płytkę licznika i będzie wtedy dostępna z poziomu testu?
Nie wiem jak u Ciebie wyglądają "zegary", czy widnieje na nich w ogóle piktogram tempomatu. Jeśli tak, to jest spora szansa, że wystarczy dodać diodę, chociaż nie wiem, czy w układach "wykastrowanych" z kontrolki tempomatu, nie będzie brakowało jeszcze czegoś "po drodze", typu jakieś oporniki, kondensatory itp. Jeśli z kolei nie ma w ogóle piktogramu tempomatu, to raczej nie liczyłbym na takie rozwiązanie :ink
sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06 2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :D W elarnie mam wydruki na zasadzie złącze F E itd, i tym się posiłkowałem przy montażu innych elementów.
Zasilanie tempomatu jest brane ze złączki, która jest z tyłu Bodycompa. W Linei jest tylko jedna czarna wtyczka umieszczona z tyłu, wyszedłem więc z założenia, że nie będę jej dokładniej opisywał gdyż wszyscy będą wiedzieli, o którą chodzi :lacha Ale tak dla ścisłości, poniżej schemat wtyczek w Bodycomputerze, zarówno z tyłu jak i z przodu:
Linea_Body.PNG
Interesująca nas wtyczka jest oznaczona jako F i znajduje się na samej górze na schemacie a w rzeczywistości, na samej górze Bodycomputera z tyłu, umieszczona jest poprzecznie i odblokowuje się ją, standardowo, taką wajchą, którą z resztą widać na fotkach w postach, które były umieszczone wcześniej :ink
sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06 P. S. Ma ktoś namiar na manetkę tempomatu do Punto 2 FL :) :)
W tym temacie niestety nie pomogę :oj
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: sta1416 »

Dziękuje za schemat, teraz wiem jak go podpiąć pod schematy z Doblo. Czyli jest to złącze F jest złączem skrzynki bezpieczników, a nie typowo body kompa.

Mam ikonę kontrolki, nie mam diody. Ogarnąłem sobie już zegary z diodą tempomatu i dużym wyświetlaczem.

Manetkę już ogarnąłem :)
lukaszm1990
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 10 gru 2015, 20:55
Przebieg: 166000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: lukaszm1990 »

Panowie jest ktoś z Warszawy albo okolic i chciałby się podjąć montażu? Nigdy nic takiego nie robiłem stąd wolę sam nie pchać rąk bo jeszcze więcej zepsuje niż sobie poprawie.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2154
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 310 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

Mam krótkie pytanie - czy piny z wtyczki Punto2 będą pasowały do nas, do założenia tempomatu?
konkretnie z tej aukcji - https://allegro.pl/oferta/55195817-wtyc ... 2682529034
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6955
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Wydaje mi się, że powinny pasować bo na zdjęciach wtyczki wyglądają podobnie, jak w T-Jet :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2154
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 310 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

mwas pisze: 26 cze 2013, 10:03
smak56 pisze:Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
1.3 multijet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 20 na pomarańczowy
1.4 tJet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 85 na pomarańczowy

Jednym słowem mówiąc: zamienić ze sobą miejscami przewody pomarańczowy i żółty w podłączeniu manetki z resztą instalacji :ink Jeśli ktoś ma na tym połączeniu kostkę, to cała operacja będzie tylko formalnością :ink
W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.
mwas- czy ten post jest aktualny czy trzymać się wersji z pierwszej strony tego wątku???

Przy okazji - zakupiłem wtyczki z Punto II 1,3jtd (trudno było od kolegów zdobyć info o samych pinach) - są identyczne jak w t-jet, gdyby ktoś chciał kupować. Mam tym sposobem kilkadziesiąt pinów, jakby co;)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2154
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 310 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

Jestem po montażu i próbach drogowych. Zrobiłem podłączenie uwzględniając poprawkę z podłączeniem + do przewodu żółtego. Wszystko OK ale reakcja na przycisk RES jest bardzo ospała, autko bardzo powoli dochodzi do poprzedniej prędkości, ledwie angażuje turbinę, nie czuć przyspieszania. Takie "ekoprzyspieszanie";) Mając porównanie z pierwszego auta, tam przyspieszanie jest jakby dać pedał gazu w podłogę, wciska w fotel, a pod górę wręcz słychać męczony silnik a turbina zamykała wykres. Dodam, że przy podłączaniu pinów pomyliłem się w liczeniu i podłączyłem zielony przewód pod pin62 a nie 61 :-<< . Było tam stale napięcie 12V. Niedziałający RES skłonił mnie do użycia miernika i ponownego przeliczenia nr pinów. Może jakieś mapy się rozjechały i potrzeba czasu? Mam nadzieję, że nic nie skopałem trwale.

Z ostatniej chwili:) - po przejechaniu po autostradzie ok.30 km stwierdzam, że wszystko jest OK, auto już żwawo podrywa się po naciśnięciu RES, pozostałe funkcje działają jak należy. Jeszcze raz wielki szacun dla Prezesa Maćka za rozpracowanie tempomatu :ok) Kurcze, to jest inna jazda :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6955
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Sorki, jestem na wakacjach, dopiero co zauważyłem posta, ale cieszę się, że ogarnąłeś temat :luzak Dziwię się, że dopiero teraz się za to zabrałeś :lacha
Serdeczne pozdro z gorącego Egiptu :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2154
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 310 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

No to udanych wakacji :ok) Ten tempomat to w Linei, które zostało nabyte kilka miesięcy temu. Ale mając części i z odświeżoną wiedzą to rozochociłem się i wkrótce zrobię jeszcze tempomat w Bravo t-jet (w rodzinie) bo tam robota jest identyczna;)
kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kozunio12 »

Przymierzam się do montażu tempomatu u siebie, ale niestety nie wiem, jakie manetki pasują plug and play do auta, w temacie przewija się od Alfy 147, ale z jakichś innych modeli Fiat/Alfa podejdzie? Niestety na rynku używanym dostępność jest mizerna
ODPOWIEDZ