Strona 1 z 1
[1.3] Niepokojący dźwięk.
: 05 wrz 2012, 12:28
autor: descartes
Witam,
Mam taki problem - silnik jak w temacie - mojego "nowego" auta 80 tyś przebiegu.
Przy dociskaniu gazu do dechy lub mocniejszym przyśpieszaniu, właściwie na każdym biegu w zakresie 3,0 - 4,0 tyś obrotów silnika z komory silnika do wnętrza kabiny dobiega dość dziwny - w miarę metaliczny dźwięk.
Moja mama ma Grande Punto z tym silnikiem 1,3 75KM i nie ma tutaj takiego problemu.
Czy ktoś z was miał podobny problem, co to może być? Czy ustawiać się na oględziny w ASO?
: 05 wrz 2012, 12:39
autor: emmer
ciężko wyczuć "na odległość" - zamiast do ASO wybrałbym się raczej do jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika w okolicy - taniej i nieraz solidniej. (rozrząd, klima, alternator, jakaś osłona, obudowa, itd itp. )
: 05 wrz 2012, 12:48
autor: smak56
Myślę, że turbina tak gwiżdże.

: 05 wrz 2012, 12:58
autor: descartes
To nie gwizd. Jak pisałem miałem doczynienia z tym silnikiem. To dziwny rezonans który przechodzi na jakiś element - co powoduje dość dziwne drganie i ten mechaniczny dźwięk.
: 05 wrz 2012, 12:58
autor: Tomek
Jak metaliczny dźwięk, to może łańcuch rozrządu
To dość newralgiczny element w tym silniku, i ważne jest aby olej utrzymywać w wysokich stanach na bagnecie.
Twój "nowy" samochód ma 80 kkm, i chyba nie wiadomo jak był traktowany do tej pory... łańcuch może być już rozciągnięty.
: 05 wrz 2012, 13:12
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Chyba kolega WoReK miał taki problem i przyczyną był rozrząd.
: 05 wrz 2012, 13:16
autor: ciarap
Dolej olej.
: 05 wrz 2012, 13:26
autor: Tomek
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Chyba kolega WoReK miał taki problem i przyczyną był rozrząd.
Tak. Tutaj do poczytania
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... ght=#43679
: 05 wrz 2012, 15:03
autor: mwas
Też wydaje mi się, że dźwięk ma związek z rozrządem

W zasadzie nie mam tego motoru, ale pamiętam dokładnie, jak koledzy opisywali, że w tym silniku łańcuch rozrządu jest napinany poprzez ciśnienie oleju, jakie jest wytwarzane w silniki - trzeba bardzo pilnować poziomu oleju (tak, jak tutaj koledzy sugerują

)
: 05 wrz 2012, 15:35
autor: descartes
Olej był zmieniony 500km temu + komplet filtrów.
Wymieniany był regularnie.
Co do rozrządu, to wydaję mi się, że to nie to. Raczej uważam że przyczyną może być trubosprężarka.
[ Dodano: |5 Wrz 2012|, o 15:37 ]
Regularnie co 15k km.
Ogólnie rozrząd powinien być raczej słyszalny nie w okolicy 3,5-4,0 tys obrotów, ale raczej w zakresie praktycznie całej gamy obrotów.
[ Dodano: |5 Wrz 2012|, o 15:41 ]
Dodam jeszcze, że Grande Punto mamy, ma 190 tyś km przebiegu już i nie ruszaliśmy tam jeszcze nic, poza rurką od intercooler'a
: 05 wrz 2012, 15:51
autor: jay_21
Dolej olej do poziomu max. Jak problem nie ustapi to zwróć uwagę na łańcuch.
: 05 wrz 2012, 16:46
autor: smak56
descartes pisze: Raczej uważam że przyczyną może być trubosprężarka.
Spróbuj zrobić tak jak mi w serwisie; włącz silnik i zdejmij wężyk z turbiny (fot. czerwona strzałka). Pod tą "gruszką" jest cięgno (fot. żółta strzałka), które odpowiada za regulację łopatek turbiny. Po zdjęciu wężyka zobaczysz zmianę jago zachowania, może w Twoim przypadku usłyszysz również ten dźwięk.
: 05 wrz 2012, 17:10
autor: mikepl
Witam
Miałem kiedyś taki przypadek ,że na wyższych obrotach tak jak piłą czy kantówką by ktoś jechał, w serwisie się mocno zastanawiali oglądali aż na drugą zmianę przyszedł kierownik serwisu, posłuchał, powiedział jedziemy na stację zatankowałem do pełna Vervę On tą lepszą ropę i ustało.
A wcześniej wracaliśmy z Chorwacji i w Słowacji na stacji Agip zatankowałem kiepską ropę.
Od tamtej pory minął rok, zrobiłem 15tyś km i spokój.
Zobacz może to to
Pozdrawiam
: 05 wrz 2012, 19:48
autor: descartes
Ciekawi mnie sugestia dotycząca tej linki. To muszę sprawdzić jutro po pracy.
A odnośnie Paliwa - zatankowałem niedaleko Zamościa do pełna Verve na Orlenie!

Może to właśnie przez to ;)
O i jeszcze jedno: Poziom oleju jest w jak najlepszy porządku i uważam też że z całą pewnością nie jest to łańcuch rozrządu.