Strona 13 z 14
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 06 lut 2019, 9:36
autor: daro70
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 06 lut 2019, 9:39
autor: mwas
O ile dobrze kojarzę, to kontrolka nie zapala się na stałe a miga i to tylko w wyższych zakresach obrotów. Zastanawiam się, czy u Ciebie oby na pewno chodziło o kwestię tego koła fonicznego
Tak czy inaczej, jeśli miałeś "wywalony" błąd na stałe, to przydałoby się podpiąć pod komputer i odczytać o co tam chodziło, błąd powinien być zapamiętany
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 06 lut 2019, 9:52
autor: daro70
Dziś jeszcze pojeżdze bo i tak muszę , rozgrzeje auto i wtedy potwierdzę czy zapali się po rozgrzaniu czy już nie wróci . Jak wróci kontrolka prosto do nich się udam
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 06 lut 2019, 14:59
autor: daro70
Jest dobrze . Pojeżdziłem dziś po mieście pogasiłem silnik , potem kolejne uruchomienia i kontrolki brak . Zadzwoniłem do chłopaków którzy to robili i powiedziałem że nie ma już potrzeby do nich jechania . Powiedzieli tylko że czasem się zdarza coś takiego jak chwilowy błąd
. Ok przyjąłem do wiadomości , będę obserwował co dalej . Jak na tą chwilę u mnie
i problem się sam rozwiązał po nocy nie odpalania auta
.
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 06 lut 2019, 22:46
autor: albert120
Dziś kurier dostarczył mi zestaw rozrządu Conti+ paski osprzętu +koncentrat płynu ,,Prestone".
Jeszcze nie zdecydowałem się czy będę wymieniać sam czy zlecę to mechanikowi.
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 10 lut 2019, 12:54
autor: Morfus
albert120 pisze: ↑06 lut 2019, 22:46
Dziś kurier dostarczył mi zestaw rozrządu Conti+ paski osprzętu +koncentrat płynu ,,Prestone".
Jeszcze nie zdecydowałem się czy będę wymieniać sam czy zlecę to mechanikowi.
A nie lepiej troszkę dopłacić i przenieść na mechanika całą odpowiedzialność za zakup i wymianę rozrządu, pamiętaj gdy coś pójdzie nie tak mechanik odpowiada tylko za robociznę a Ty za części - będzie przepychanka.
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 10 lut 2019, 17:01
autor: albert120
Uważam że trafienie wadliwych części jest minimalne , znacznie większe ryzyko że pójdzie coś nie tak to wadliwy montaż.
Zdecydowałem się na zakup części po rozmowie z mechanikiem który wyliczył mi koszt takich samych większy o ponad 200zł .
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 15 lut 2019, 14:28
autor: daro70
daro70 pisze: ↑06 lut 2019, 14:59
Jest dobrze . Pojeżdziłem dziś po mieście pogasiłem silnik , potem kolejne uruchomienia i kontrolki brak . Zadzwoniłem do chłopaków którzy to robili i powiedziałem że nie ma już potrzeby do nich jechania . Powiedzieli tylko że czasem się zdarza coś takiego jak chwilowy błąd
. Ok przyjąłem do wiadomości , będę obserwował co dalej . Jak na tą chwilę u mnie
i problem się sam rozwiązał po nocy nie odpalania auta
.
No i niestety problem wrócił po 30 km - a ja z problemem wróciłem do warsztatu . Po postach mwasa przygotowałem się do opowieści o adaptacji koła fonicznego i uzbrojony w wydruki .......
Cytuje mwasa może się znowu komuś przyda
W zasadzie jeszcze do tej pory nie miałem okazji tego robić, ale procedura powinna wyglądać tak:
- Odpalamy MULTIECUSCAN, wybieramy Linea 1.4 8V
- Klikamy po lewej stronie na "Silnik (ECU)" i klikamy "Połącz"
- Klikamy zakładkę "Regulacje" i zaznaczamy opcję "Kasowanie adaptacji koła fonicznego"
- W oknie po prawej stronie opisana jest procedura ponownej adaptacji koła fonicznego. Klikamy na "Wykonaj", otwierdzamy Y i czekamy na wykonanie
- Uruchamiamy silnik i na biegu jałowym bez dodawania gazu czekamy, aż silnik osiągnie temperaturę roboczą (wskazówka temperatury silnika na kresce w połowie skali)
- Po nagrzaniu silnika dodajemy gazu, podnosimy obroty do przedziału pomiędzy 5000 a 6000 obrotów i puszczamy gaz, pozwalamy silnikowi powrócić do obrotów biegu jałowego. Czynność podnoszenia obrotów powtarzamy 3 razy.
- Po przygazówce wyłączamy zapłon, czekamy min. 10 sekund i ponownie uruchamiamy silnik
I wszystko się zgadza co napisałeś
Zgodnie z powyższą procedurą została wykonana adaptacja koła fonicznego , ale nie przez fiatowski Multiecuscan , tylko jakiś uniwersalny (nazwy nie pamiętam) ale ponoć służy im do kilku ważniejszych marek aut . Po podłączeniu od razu wskazał na wałek rozrządu , a po przejściu w szczegóły o adaptację koła fonicznego . Oczywiście dzięki tej ściągawce bez problemu się to zrobiło . Po dyskusji z mechanikami i stwierdzeniu że Linea jest rzadkością u nich , zapytałem o grande punto z tym samym silnikiem stwierdzili - że nigdy nie robili adaptacji .Powiem szczerze że już nie wiem o co chodzi z tymi silnikami . Tak czy siak ja mam spokój na kolejne 6 lat a to info chodz już powielane - na pewno będzie przydatne przyszłym posiadaczom Linei z zamysłem wymiany rozrządu albo samego paska . Podziękowania dla mwasa i tylko żałuję że forum TKP nie jest takie samo pod względem wiadomości czysto merytorycznych .
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 17 lip 2022, 22:22
autor: slawek007
Koledzy ustawiałem luz zaworowy i rzuciło mi się w oko że pasek rozrządu jedzie mi maksymalnie po skraju koła fonicznego.
Kojarzy któryś z Was czy macie podobnie, tam brakuje 0,5mm i będzie mi ocierał o obudowę - tylko nie wiem czy od początku tak nie było. Pasek w dobrym stanie nalatane 65tys, niby napięty ale palcem oczywiście jestem w stanie ugiąć, wymieniał mi to mechanik z ASO (ale poza ASO) ale jak kupowałem części jakie on polecił.
Pasek Conti, napinacz Litens, pompa Metelli - znalazłem gdzieś na forum GP że ktoś założył pasek Conti i ocierał o obudowę od nowości po czym wymienił na inny i problem znikł.
Jak to u Was wygląda, mogę się szarpnąć na nowy rozrząd tylko teraz nie wiem co kupić.
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 01 wrz 2022, 19:52
autor: alvaro
Mam Linkę 2009 r. produykcji, ktoś się orientuje jakie części sobie przygotować do wymiany rozrządu i pompy wody?
Poszukałem w mailach z poprzedniej wymiany i miałem takie coś:
Pasek 5PK1148
Pasek 3PK905
Rozrząd VKMC 02206-2 w zestawie z pompą VKPC 82100
Rozrząd VKMC 02206 w zestawie z pompą VKPC 82251
Wziąłem 2 rozrządy i 1 zwróciłem, bo nie wiedziałem który na 100% pasuje i nie pamiętam który zwracałem...
Czy coś jeszcze się wymienia przy rozrządzie? Jakiś napinacz?
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 02 wrz 2022, 0:31
autor: slawek007
Napinacz, pompa, pasek - ale to musisz dobierać po VIN bo każdy producent inaczej oznacza.
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 13 wrz 2022, 8:53
autor: alvaro
slawek007 pisze: ↑02 wrz 2022, 0:31
Napinacz, pompa, pasek - ale to musisz dobierać po VIN bo każdy producent inaczej oznacza.
Jak to dobrać po vinie? Jest jakaś wyszukiwarka online? Bo w każdym sklepie internetowym jest wyszukiwarka po modelu i roczniku...
Uszczelniacz też wymieniać, bo nie był nigdy wymieniany?
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 13 wrz 2022, 20:26
autor: slawek007
Jak wybiorę co chcę, to wysyłam VIN do sklepu żeby potwierdzić czy będzie pasować.
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 20 wrz 2022, 13:14
autor: alvaro
Macie jakiś dobry sprawdzony sklep z przystępnymi cenami, bo tak patrzę po allegro i jest zdecydowanie taniej
Re: [1.4 v8] Rozrząd
: 07 lut 2023, 14:37
autor: daro70
daro70 pisze: ↑06 lut 2019, 14:59
Jest dobrze . Pojeżdziłem dziś po mieście pogasiłem silnik , potem kolejne uruchomienia i kontrolki brak . Zadzwoniłem do chłopaków którzy to robili i powiedziałem że nie ma już potrzeby do nich jechania . Powiedzieli tylko że czasem się zdarza coś takiego jak chwilowy błąd
. Ok przyjąłem do wiadomości , będę obserwował co dalej . Jak na tą chwilę u mnie
i problem się sam rozwiązał po nocy nie odpalania auta
.
No i wróciło ...co jakieś 1000 km wyskakuje kontrolka silnika - trzeba będzie zrobić rozrząd na blokadach .