Bagażnik/centralny zamek
- afro
- klubowicz
- Posty: 142
- Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
- Przebieg: 219999
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Mszczonów
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Tomek Sprawdź kable idące w gumowej przelotce między klapą a karoserią . Miałem to samo przekaźnik pykał ale silniczek nie działał . Okazało się że urwany był najgrubszy kabelek w tej wiązce w przelotce ( podatny na uszkodzenia przy otwieraniu/zamykaniu klapy) Być może u Ciebie też jest to samo .
afro
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Na początek trzeba sprawdzić stan połączenia: kostka podłączeniowa - styki silniczka. Potem należy zmierzyć napięcie na stykach silniczka przy załączaniu otwiernia bagażnika. Po tych czynnościach i otrzymanych wynikach będziemy zastanawiać się dalej.
Jeśli do silniczka idzie więcej niż dwa przewody i słychać, że pyka jakiś przekaźnik, a silniczek nie działa, to może być tak, że jeden przewód niskoprądowy zasila przekaźnik, który dopiero po załączeniu doprowadza napięcie na silniczek ( może ten grubszy przewód o którym pisze afro, to właśnie przewód zasilający silniczek) Wtedy na nim zawsze powinno być 12 V.
Tomek, jak nic nie zdziałasz do soboty, to jeśli będzie tylko w miarę pogoda, luknę u siebie, jak to wygląda i działa.
Jeśli do silniczka idzie więcej niż dwa przewody i słychać, że pyka jakiś przekaźnik, a silniczek nie działa, to może być tak, że jeden przewód niskoprądowy zasila przekaźnik, który dopiero po załączeniu doprowadza napięcie na silniczek ( może ten grubszy przewód o którym pisze afro, to właśnie przewód zasilający silniczek) Wtedy na nim zawsze powinno być 12 V.
Tomek, jak nic nie zdziałasz do soboty, to jeśli będzie tylko w miarę pogoda, luknę u siebie, jak to wygląda i działa.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Widocznie przeciera się jak wiązka w drzwiach. Przesmarowałem to dzisiaj, tak na wszelki wypadek.afro pisze:Tomek Sprawdź kable idące w gumowej przelotce między klapą a karoserią . Miałem to samo przekaźnik pykał ale silniczek nie działał . Okazało się że urwany był najgrubszy kabelek w tej wiązce w przelotce ( podatny na uszkodzenia przy otwieraniu/zamykaniu klapy) Być może u Ciebie też jest to samo .
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Po długim czasie od stwierdzenia usterki, irytacji za każdym razem, gdy w zimowych warunkach trzeba było otwierać kufer kluczykiem, trafił się wreszcie dzień w którym mogłem zająć się problemem, i nie skostnieć na mrozie przy tym.
Uzbrojony w miernik poszedłem gmerać przy zamku.
Dużo wcześniej zdążyłem już kupić nowy silniczek do zamka, ale ten też nie zadziałał.
Drogi nie był, to niech sobie leży w szafce, może się kiedyś do czegoś przyda.
A usterka była banalna... potargane przewody w przelotce między klapą a nadwoziem. Jeden pęknięty a drugi zerwany.
afro od razu dobrze obstawiał. Prorok jakiś
A ja szukałem nie wiadomo jakiej awarii, a tu głupie kabelki.
Posztukowałem, polutowałem, poizolowałem i działa. Ale czuję że ta usterka z czasem powróci. Kable tam są dość twarde, a muszą się niestety w tej przelotce bardzo uginać.
A może z czasem spróbować wsadzić tam jakieś bardziej miękkie kabelki
Czy ktoś wie, czy jest jakiś rodzaj kabelków bardziej odpornych na takie wyginanie?
W każdym razie póki co działa
Uzbrojony w miernik poszedłem gmerać przy zamku.
Dużo wcześniej zdążyłem już kupić nowy silniczek do zamka, ale ten też nie zadziałał.
Drogi nie był, to niech sobie leży w szafce, może się kiedyś do czegoś przyda.
A usterka była banalna... potargane przewody w przelotce między klapą a nadwoziem. Jeden pęknięty a drugi zerwany.
afro od razu dobrze obstawiał. Prorok jakiś
A ja szukałem nie wiadomo jakiej awarii, a tu głupie kabelki.
Posztukowałem, polutowałem, poizolowałem i działa. Ale czuję że ta usterka z czasem powróci. Kable tam są dość twarde, a muszą się niestety w tej przelotce bardzo uginać.
A może z czasem spróbować wsadzić tam jakieś bardziej miękkie kabelki
Czy ktoś wie, czy jest jakiś rodzaj kabelków bardziej odpornych na takie wyginanie?
W każdym razie póki co działa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- afro
- klubowicz
- Posty: 142
- Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
- Przebieg: 219999
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Mszczonów
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Ważne że dotarłeś do sedna i że działa . Prorokiem nie jestem ale praktykiem . Już wcześniej nurkowałem po czeluściach bagażnika i rozebrałem kilka osłon i wygłuszeń w poszukiwaniu zagubionego prądu . Dobrze że nie na darmo i ta wiedza jeszcze nie jednemu się pewnie przyda .Tomek pisze:Po długim czasie od stwierdzenia usterki, irytacji za każdym razem, gdy w zimowych warunkach trzeba było otwierać kufer kluczykiem, trafił się wreszcie dzień w którym mogłem zająć się problemem, i nie skostnieć na mrozie przy tym.
Uzbrojony w miernik poszedłem gmerać przy zamku.
Dużo wcześniej zdążyłem już kupić nowy silniczek do zamka, ale ten też nie zadziałał.
Drogi nie był, to niech sobie leży w szafce, może się kiedyś do czegoś przyda.
A usterka była banalna... potargane przewody w przelotce między klapą a nadwoziem. Jeden pęknięty a drugi zerwany.
afro od razu dobrze obstawiał. Prorok jakiś
A ja szukałem nie wiadomo jakiej awarii, a tu głupie kabelki.
Posztukowałem, polutowałem, poizolowałem i działa. Ale czuję że ta usterka z czasem powróci. Kable tam są dość twarde, a muszą się niestety w tej przelotce bardzo uginać.
A może z czasem spróbować wsadzić tam jakieś bardziej miękkie kabelki
Czy ktoś wie, czy jest jakiś rodzaj kabelków bardziej odpornych na takie wyginanie?
W każdym razie póki co działa
Tomek Jak nie daje Ci to spokoju i chcesz się przy tym pobawić to zrób tak:
Kabelki orginalne są mało odporne na zginanie , szczególnie ten gruby , nadają się do układania na stałe a nie w miejsca gdzie często muszą się giąć ( drzwi , klapy , itp.) Tutaj żółta kartka dla Fiata Chcąc się z tym pobawić i poprawić fabrykę trzeba wyciąć orginalny kawałek kabla idącego na długości gumowej przelotki i w to miejsce dosztukować (dolutować ) kabelek pozyskany np. ze zepsutej wiertarki, żelazka , taki miękki w gumowej izolacji typ OW lub OWY . Są o wiele bardziej elastyczne . Pojedyncza żyła ma wiele cienkich drucików . Tylko nie bierz babci od prodiża bo ciasta nie będzie
Po tym zabiegu jest pewne że prędzej Fiat się rozpadnie niż przerwie się to połączenie
afro
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Dzięki za podpowiedźkabelek pozyskany np. ze zepsutej wiertarki, żelazka , taki miękki w gumowej izolacji typ OW lub OWY . Są o wiele bardziej elastyczne .
Myślałem o tym i biorę również pod uwagę kabelki jakie mam, a kupowałem je kiedyś do Car Audio.
Kabelki są grubości takiej jak fiatowskie przewody w przelotce, są jednak dużo bardziej miękkie.
Robiłem również test, polegający na zostawieniu ich na noc na zewnątrz, w temperaturze delikatnie poniżej zera, i nad ranem nadal były miękkie.
Wydaje mi się że o wiele lepiej by pracowały w przelotce.
Ale zajmę się tym, jak już naprawdę nie będę się miał czym zająć, lub gdy oryginalne znowu popękają.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Tomek; nie znam się na elektryce i też kiedyś myślałem o tych przewodach (mięciutkie, przeźroczyste, ładniutkie ) ale jakiś elektryk mi je odradził - chodzi ponoć o izolację. Helletic niech podpowie, lub ktoś kto się na tym zna. Bardziej do mnie przemawiają te z żelazka, wiertarki itp.Tomek pisze: Myślałem o tym i biorę również pod uwagę kabelki jakie mam, a kupowałem je kiedyś do Car Audio.
smak56
* * * *
* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Te akurat przeźroczyste nie są.(mięciutkie, przeźroczyste, ładniutkie )
Kupowałem to ze szpuli, firmy Caliber chyba, wyglądają na solidne.
Czekamy co powie helletic
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Myslałem, że piszesz o głośnikowych, które są właśnie takie jak pisałem. Mięciutka linka w przeźroczystej otulinie
smak56
* * * *
* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Są to głośnikowe, ale nie przeźroczystesmak56 pisze:Myslałem, że piszesz o głośnikowych, które są właśnie takie jak pisałem. Mięciutka linka w przeźroczystej otulinie
Szkoda że nie zrobiłem fotki...
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Jeżeli chodzi o kable głośnikowe, to śmiało można zakładać w miejscach narażonych na częste zginanie przwodu. Zwłaszcza te w tych przeźroczystych izolacjach. Auta z tymi przewodami jeźdźą po kilkanaście lat i nic się nie dzieje, także polecam
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Odgrzeję temat bo pewnie spotkał mnie ten sam problem z połamanymi przewodami i pomyślę nad zastosowaniem Przewodów silikonowych SiF
http://www.kablesklep.pl/helukabel/prze ... -6725.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Przewód jednożyłowy, elastyczny silikonowy, bezhalogenowy do stosowania w ekstremalnych warunkach termicznych do +180°C, a krótkotrwale do +220°C, jak również na niskie temperatury do –60°C."
Powinien dać rade na mrozy.
http://www.kablesklep.pl/helukabel/prze ... -6725.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Przewód jednożyłowy, elastyczny silikonowy, bezhalogenowy do stosowania w ekstremalnych warunkach termicznych do +180°C, a krótkotrwale do +220°C, jak również na niskie temperatury do –60°C."
Powinien dać rade na mrozy.
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
w sumie to się przeciera od opływającego powietrza
pewnie że jak masz mozliwość to wymieniaj.
pewnie że jak masz mozliwość to wymieniaj.