Drżenie podczas jazdy

Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Drżenie podczas jazdy

Post autor: M »

Panowie i Panie zwracam się z nietypowym pytaniem czy u Was coś takiego występowało.
Otóż w zeszły piątek zamieniłem w końcu opony zimowe na letnie i zaobserwowałem przedziwne drżenie całego samochodu od prędkości 60 do 120 km/h..
W pierwszej chwili pomyślałem że koła zostały źle wyważone. Okazało się że wszystko jest idealnie zamienili mi nawet tył na przód i problem dalej się pokazuje.
Postanowiłem sprawdzić przednie hamulce okazało się że mam starte do zera klocki, wymieniłem na nowe pomyślałem znalazłem przyczynę wszystko ok. Otóż nie dalej od prędkości 60 do 120 występuje drżenie całej kabiny jak bym był na szarpakach na przeglądzie. Strasznie nie przyjemne uczucie i prawdę mówiąc nie wiem gdzie i co jest przyczyną bo na zimówkach jechałem aż miło nic nie trzęsło a teraz telepie jak bym był po mega dzwonie. Macie jakieś sugestie?
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

M, podjedz do innego zakładu niech jeszcze raz sprawdzą wyważenie kół,jeżeli koła dobrze są przykręcone oraz prawidłowo wyważone to nie ma szans na żadne telepanie autem.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

mówiąc kolokwialnie patrzyłem na ręce gościom z ogumienia i automat nie pokazał żadnych błędów
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

M, a zmieniałeś opony czy całe koła ? W sensie: letnie opony na te same felgi co zimowe ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

całe koła, dodam że w poprzednim sezonie na letnich nic nie drżało
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

M, załóż z powrotem koła zimowe, przejedź się i sprawdź, jak się to zachowuje. Jak nic nie będzie drżało, no to winowajcą będą: albo wypaczone felgi, opony lub dupnie wyważone koła :ink Jak drżenie będzie nadal, no to szukamy dalej, tym razem już w zawieszeniu :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Drżenie podczas jazdy

Post autor: mireks »

M pisze:(...) nie wiem gdzie i co jest przyczyną bo na zimówkach jechałem aż miło nic nie trzęsło a teraz telepie jak bym był po mega dzwonie. Macie jakieś sugestie?
M przyczyna chyba jest oczywista. Na zimówkach było OK, na letniakach jest kicha. Winę samochodu można więc wykluczyć. Może w serwisie mają wyważarkę uszkodzoną w taki sposób, że ona wyważa oponę i swoją własną usterkę, a oni o tym nie wiedzą? Przyrząd pokazuje "właściwe" wyważenie, a po założeniu kół mało co nie roztrzęsie Ci samochodu.

Głupie pytanie, ale felgi masz proste, prawda?

Jeśli zakładałeś całe koła z oponami, to po co je wyważałeś?

mwas dobrze pisze. Może coś się stało oponom? Kwestia przechowywania opon też ma znaczenie.
Opony z felgami mogą spoczywać jedna na drugiej. Nie wolno ich stawiać w pionie.
Opony bez felg nie wolno składować jedna na drugiej, natomiast mogą stać swobodnie w pozycji pionowej.

Tutaj jest fajny opis (tą metodę stosuje od lat)
http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 77,40.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 08 maja 2012, 10:00 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

i wiesz co Maciej i tak chyba zrobię ale nie prędzej jak w przyszłym tyg. dam znać
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

mireks czy proste myślę że tak :)
jeszcze się zastanawiam czy nie mam krzywych tarcz hamulcowych czy to nie jest przyczyną.
gdy zmieniałem klocki były wręcz ściśnięte więc może jak zmienię tarcze to temat ucichnie.
w każdym bądź razie plan jest taki że wymienię tarcze jak problem nie zniknie sprawdzę koła.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

M pisze:mireks czy proste myślę że tak :)
jeszcze się zastanawiam czy nie mam krzywych tarcz hamulcowych czy to nie jest przyczyną.
gdy zmieniałem klocki były wręcz ściśnięte więc może jak zmienię tarcze to temat ucichnie.
w każdym bądź razie plan jest taki że wymienię tarcze jak problem nie zniknie sprawdzę koła.
Wydaje mi się, że zmiana tarcz nie rozwiąże problemu. Pokrzywione tarcza dawałyby Ci się we znaki przy hamowaniu. One mają zbyt małą średnicę i masę w stosunku do koła, aby mogły wpłynąć na odczucia z jazdy. Szukałbym przyczyny problemu u wulkanizatora albo w oponach.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

ok dzięki za radę będę szperał aż dojdę co to za ustrojstwo
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Post autor: smak56 »

M, tak jak radzi mwas i mireks. Tarcze zostaw na razie w spokoju. One jak są krzywe trzęsą przy hamowaniu i zdecydowanie bardziej kierownicą niż nadwoziem. Sprawdź dokładnie koła.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Trochę dziwne, że po 40 tyś km straciłeś całe klocki. Nikt chyba tak wcześnie przodu nie wymieniał, zwłaszcza w aucie ze spokojniejszym silnikiem. Może być coś z hamulcami, nie odpuszczają i cały czas masz przyhamowane.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

jadę dzisiaj po pracy do wulkanizacji niech jeszcze raz wyważą koła ale do innego zakładu zobaczę czy będzie jakaś zmiana.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

Problem rozwiązany. Problem polegał na:
-złym wyważeniu dwóch kół
-niezamontowaniu pierścieni plastikowych
-wykręceniu całkowicie szpilek "tych trzymających felgę"
dzięki za rady i podpowiedzi ;)
ODPOWIEDZ