Drżenie podczas jazdy
- M
- klubowicz
- Posty: 1016
- Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
- Przebieg: 40500
- Silnik: 1,3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Drżenie podczas jazdy
Panowie i Panie zwracam się z nietypowym pytaniem czy u Was coś takiego występowało.
Otóż w zeszły piątek zamieniłem w końcu opony zimowe na letnie i zaobserwowałem przedziwne drżenie całego samochodu od prędkości 60 do 120 km/h..
W pierwszej chwili pomyślałem że koła zostały źle wyważone. Okazało się że wszystko jest idealnie zamienili mi nawet tył na przód i problem dalej się pokazuje.
Postanowiłem sprawdzić przednie hamulce okazało się że mam starte do zera klocki, wymieniłem na nowe pomyślałem znalazłem przyczynę wszystko ok. Otóż nie dalej od prędkości 60 do 120 występuje drżenie całej kabiny jak bym był na szarpakach na przeglądzie. Strasznie nie przyjemne uczucie i prawdę mówiąc nie wiem gdzie i co jest przyczyną bo na zimówkach jechałem aż miło nic nie trzęsło a teraz telepie jak bym był po mega dzwonie. Macie jakieś sugestie?
Otóż w zeszły piątek zamieniłem w końcu opony zimowe na letnie i zaobserwowałem przedziwne drżenie całego samochodu od prędkości 60 do 120 km/h..
W pierwszej chwili pomyślałem że koła zostały źle wyważone. Okazało się że wszystko jest idealnie zamienili mi nawet tył na przód i problem dalej się pokazuje.
Postanowiłem sprawdzić przednie hamulce okazało się że mam starte do zera klocki, wymieniłem na nowe pomyślałem znalazłem przyczynę wszystko ok. Otóż nie dalej od prędkości 60 do 120 występuje drżenie całej kabiny jak bym był na szarpakach na przeglądzie. Strasznie nie przyjemne uczucie i prawdę mówiąc nie wiem gdzie i co jest przyczyną bo na zimówkach jechałem aż miło nic nie trzęsło a teraz telepie jak bym był po mega dzwonie. Macie jakieś sugestie?
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Drżenie podczas jazdy
M przyczyna chyba jest oczywista. Na zimówkach było OK, na letniakach jest kicha. Winę samochodu można więc wykluczyć. Może w serwisie mają wyważarkę uszkodzoną w taki sposób, że ona wyważa oponę i swoją własną usterkę, a oni o tym nie wiedzą? Przyrząd pokazuje "właściwe" wyważenie, a po założeniu kół mało co nie roztrzęsie Ci samochodu.M pisze:(...) nie wiem gdzie i co jest przyczyną bo na zimówkach jechałem aż miło nic nie trzęsło a teraz telepie jak bym był po mega dzwonie. Macie jakieś sugestie?
Głupie pytanie, ale felgi masz proste, prawda?
Jeśli zakładałeś całe koła z oponami, to po co je wyważałeś?
mwas dobrze pisze. Może coś się stało oponom? Kwestia przechowywania opon też ma znaczenie.
Opony z felgami mogą spoczywać jedna na drugiej. Nie wolno ich stawiać w pionie.
Opony bez felg nie wolno składować jedna na drugiej, natomiast mogą stać swobodnie w pozycji pionowej.
Tutaj jest fajny opis (tą metodę stosuje od lat)
http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 77,40.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 08 maja 2012, 10:00 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- M
- klubowicz
- Posty: 1016
- Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
- Przebieg: 40500
- Silnik: 1,3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
mireks czy proste myślę że tak
jeszcze się zastanawiam czy nie mam krzywych tarcz hamulcowych czy to nie jest przyczyną.
gdy zmieniałem klocki były wręcz ściśnięte więc może jak zmienię tarcze to temat ucichnie.
w każdym bądź razie plan jest taki że wymienię tarcze jak problem nie zniknie sprawdzę koła.
jeszcze się zastanawiam czy nie mam krzywych tarcz hamulcowych czy to nie jest przyczyną.
gdy zmieniałem klocki były wręcz ściśnięte więc może jak zmienię tarcze to temat ucichnie.
w każdym bądź razie plan jest taki że wymienię tarcze jak problem nie zniknie sprawdzę koła.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Wydaje mi się, że zmiana tarcz nie rozwiąże problemu. Pokrzywione tarcza dawałyby Ci się we znaki przy hamowaniu. One mają zbyt małą średnicę i masę w stosunku do koła, aby mogły wpłynąć na odczucia z jazdy. Szukałbym przyczyny problemu u wulkanizatora albo w oponach.M pisze:mireks czy proste myślę że tak
jeszcze się zastanawiam czy nie mam krzywych tarcz hamulcowych czy to nie jest przyczyną.
gdy zmieniałem klocki były wręcz ściśnięte więc może jak zmienię tarcze to temat ucichnie.
w każdym bądź razie plan jest taki że wymienię tarcze jak problem nie zniknie sprawdzę koła.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy