Interfejs diagnostyczny

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Phenix »

@Szczepan dzięki. Ale nie bylo linka...
Co do multi ecu to zmieniam ustawienia tak jak piszesz na wersji triall łączy mnie bez problemu ale tylko z ecu tak samo jak na witaminie mimo n aktywnych opcji. A widzi kabel w ustawieniach daje szukaj interfejsu i znajduje go. Może ten kabel viakena v3 nie jest oryginalny ? (Pożyczyłem go ) albo wina witaminy ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: RoboBat »

Co to jest witamina
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior »

Witamina czyli wersja crack. Piracka jak zwał tak zwał
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: RoboBat »

Aaaa :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Phenix, jak typ interfejsu masz ustawiony w MES ? Jaką masz wersję MESa ? FREE czy Registered ? :ink Możesz dać zrzuty ekranu, zerkniemy co i jak :ink Nie ma bata, ten kabel musi się połączyć jeśli wszystko jest poprawnie ustawione :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: lepio »

Witam,

Ktoś z Was ma taki interfejs? uzywa , zadowolony jest działa :) ?

https://allegro.pl/oferta/interfejs-mul ... 7b98c06c74
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Phenix »

Panowie co to może być łącze się z mes po elm327 z silnikiem działa wszystko ale gdy dam na przeglądy i kasowanie przeglądów tam gdzie dodajemy kupony to nie umie się połączyć , mam informacje żeby sprawdzić interfejs i czy kluczyk jest w pozycji ON . Jak próbowałem się połączyć z abs tak żeby zobaczyć czy idzie się łączyć, musiałem użyć zieloną przejściówke info z mes to dałem zieloną wywaliło mi błąd na wyświetlaczu w aucie błąd ecu i że abs jest niedostępny to normalne? Kupiłem kabel na olx od gościa który ponoć kupił go od oficjalnego dystrybutora mes na allegro.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

A jesteś w stanie się połączyć i odczytać parametry z zakładki Nadwozie (BCM) -> Body Computer Marelli (323) ? Jaki masz dokładnie kabel ? Bo z modułem silnika można się połączyć "zwykłym" kablem KL (takim, jak do starszych VAGów). Możesz mieć coś nie tak z kablem, albo masz nieprawidłowo skonfigurowany interfejs w MESie. Pokaż fotkę tego kabla.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ryszardtuning »

Witam. planuję zakup interfejsa . Macie sprawdzony link do multiecuscana ? Pliiiis :) :) :) nie mogę odgrzebać na forum, a wiem że prezes go udostępniał.
Zamierzam pogrzebać przy centralce airbag bo nie ma z nią łączności.Łudzę się że to coś ze stykami bo padła mi po awarii altka, z tym że już wcześniej od czasu do czasu przy rozruchu dostawałem komunikat. Poza tym czas posprawdzać parametry bo po 13 latach cuś osłabł. Chyba za mało jeżdżony, :smutny
Rysio
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

ryszardtuning pisze: 09 mar 2021, 14:39 ...........Zamierzam pogrzebać przy centralce airbag bo nie ma z nią łączności.Łudzę się że to coś ze stykami bo padła mi po awarii altka, z tym że już wcześniej od czasu do czasu przy rozruchu dostawałem komunikat.......Rysio
Komunikat o sprawdzeniu airbaga przy rozruchu, spowodowany jest słabym akumulatorem. Przerabiałem, naładuj lub wymień akumulator.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Odnośnie przydatnych aplikacji - wszystkie dobroci znajdują się TU -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =92&t=4576
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ryszardtuning »

Akumulator odpada. Kontrolka teraz świeci się na stałe. Jeśli chodzi o link do multiecuscana to wszystko porobiłem zgodnie z instrukcją a i tak wskakuje mi wersja free z niemożnością zmiany klucza sprzętowego. Ale i tak dzięki za podpowiedzi. Fajnie że ktoś czuwa na forum, bo nasze autko "niszowe"a produkcja zaprzestana. Choć ostatnie "przygody" mnie wk...ją ale i tak mam zamiar dać lince szansę. Sprzedać za " czapkę gruszek" mi szkoda.
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

ryszardtuning, odnośnie Multiecuscan'a - sprawdź, czy poprawnie zmienił się numer seryjny dysku :ink Tą aplikację do zmiany musisz odpalić jako Administrator (prawy klawisz mychy na pliku i opcja "Uruchom jako Administrator") - inaczej, pomimo zaakceptowania zmiany, zmiana nie zostanie wprowadzona i program nie odpali Ci się w wersji FULL. No i po poprawnej zmianie, koniecznie restart komputera, bo inaczej zmiana nie zostanie uwzględniona przez program.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Bobi10
klubowicz
klubowicz
Posty: 52
Rejestracja: 05 cze 2021, 18:17
Przebieg: 216000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Bobi10 »

Czy ktoś się orientuje jaki kolor adaptera jest potrzebny by skomunikować się z klimatyzacją i abs ? ELM 327 multiecuscan łączy tylko z silnikiem .
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Do klimatyzacji nie potrzebujesz adaptera natomiast do ABS potrzebny jest adapter nr 1 w kolorze ZIELONYM :ink Z resztą Multiecuscan wyświetla tą informację przy próbie połączenia :ink
MES_ABS.png
I jeszcze taki "PRO TIP" :ink W Multiecuscan, jeśli chcemy przetestować jakieś funkcje nie będąc podłączonym do auta, wystarczy trzymać wciśnięty przycisk CTRL na klawiaturze i kliknąć na opcję "POŁĄCZ" w programie :ink Wejdzie on wtedy w tryb symulacji a jeśli do połączenia będzie potrzebny jakiś adapter, to również wyświetli taką informację :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ