Strona 1 z 2
[1.4] Migająca kontrolka wtrysku.
: 21 lut 2012, 17:47
autor: BUŁA
Mam pytanko, czy komuś podczas jazdy migała i gasła żółta kontrolka od wtrysku.Pierwszy raz zauważyłem to zjawisko podczas dużych mrozów (dwa dni po przeglądzie gwarancyjnym)Miganeła cztery razy i zgasła dwa tygodnie nic i dzisiaj znowu migneła ok. 10 razy poza tym nic się nie działo.
: 24 lut 2012, 7:49
autor: emmer
w związku z tym że posty wcięło, to napiszę jeszcze raz. zacznij od sprawdzenia akumulatora.
: 24 lut 2012, 9:31
autor: Tomek
w związku z tym że posty wcięło
A ja coś tam pisałem o sprawdzeniu połączeń elektrycznych
: 24 lut 2012, 17:35
autor: BUŁA
Akumulator miałem wymieniony w zeszłym roku i kręci dobrze .Jutro będę miał trochę czasu to zerknę pod maskę tylko co tam oglądać.
ten sam problem
: 28 kwie 2012, 10:13
autor: ryszardtuning
Witam! Mam linkę z początku produkcji. Od pewnego czasu zapala się na chwilę i gaśnie kontrolka silnika . Dzieje się to zawsze po przejechaniu kilkunastu kilometrów przy obrotach 3800-4000 równym tempem. Kontrolka zaczyna mrugać a po chwili gaśnie. Na kompie wychodzi bląd " wypadanie zapłonów" na cylindrach bodajże 1 i 4. Na ASO stwierdzili że to jest przebicie na masę i mogą byś 3 problemy : 1. świece 2. cewka 3. przewody. Po wymianie świec dalej kontrolka się zapala. Dlatego mam prośbę. Czy ktoś na forum miał już coś takiego i jak sobie z tym poradził. Dodaję, że nie dostrzegam żadnych zmian w pracy silnika , nie szarpie, nie gaśnie, obroty równe, moc ok. Nie chciałbym się wpędzać w koszta stąd szukam porady. Elektryk samochodowy chce za ustalenie przyczyny 150 zł. Z drugiej strony kupno cewki i przewodów to też koszt a może okazać się że przyczyna leży gdzie indziej ( przepływomierz ?, zawór EGR ?, pompa paliwa ? ). Dlatego proszę o pomoc .

: 28 kwie 2012, 14:44
autor: Tomek
1. świece 2. cewka 3. przewody.
Witaj. Uważam że dobrze Ci poradzili. Według mnie następna rzecz jaką powinieneś wymienić to przewody. Nie są jakieś specjalnie drogie, a jeżeli swoje dotychczasowe masz od nowości to tym bardziej autu wyjdzie na dobre jak je zmienisz. Cewka to już faktycznie większy koszt, więc zostaw ją ewentualnie na koniec.
W międzyczasie sprawdź też kabel masowy silnika.
ryszardtuning pisze:( przepływomierz ?, zawór EGR ?, pompa paliwa ?
Przepływomierza nie posiadasz... EGR też nie posiadasz... pompa paliwa; bardzo wątpliwe.
Wypadanie zapłonów to częsta przypadłość we wszystkich benzynowych autach Fiata, i niestety winowajcą jest zazwyczaj cewka.
: 28 kwie 2012, 15:01
autor: ryszardtuning
Wielkie dzięki za wsparcie. Od pewnego czasu szukam kabli ale mam kłopoty. Co ciekawe nie ma nawet w ASO, sprawdziłem też kilka sklepów i lipa. No ale "trza być twardym nie mientkim".
: 28 kwie 2012, 15:12
autor: Tomek
Przykładowe NGK
przewody
Dość drogie, ale to dobry produkt.
Lub też można się zapytać kolegi
darcyna co on tam w ASO ma i za ile
: 28 kwie 2012, 17:00
autor: will
A tak zapytam akumulator masz dobry, jeśli tak to wymieniłbym przewody to najtaniej ale jeśli błąd na dwóch cylindrach to czy to nie jest cewka?
: 28 kwie 2012, 23:47
autor: mpsfc
will pisze:jeśli błąd na dwóch cylindrach to czy to nie jest cewka?
Też obstawiam cewkę.
: 29 kwie 2012, 13:32
autor: ryszardtuning
Akumulatora jeszcze nie wymieniałem , ale nie ma żadnych objawów że "zdycha". Przewody chyba i tak wymienię, bo raz na 5 lat nie zaszkodzi. Też najbardziej podejrzewam cewkę.
: 29 kwie 2012, 13:37
autor: helletic
u mnie się teraz na dniach przydarzyło, że po odpaleniu jakby silnik pracował na 3 cylindry, po przegazowaniu pracował normalnie (na benzynie). U mnie też mija 5 lat auta i czuję, że to też będą przewody wysokiego napięcia. Żadna kontrolka nie miga. Świece wymienione 6000 km temu w Grudniu.
: 29 kwie 2012, 17:14
autor: will
Pytałem o akumulator bo przy słabym naładowaniu często wyskakują różne błędy
Re: [1.4] Migająca kontrolka wtrysku.
: 22 lis 2012, 18:54
autor: BUŁA
Wgrywali dwa razy nowe oprogramowanie i kasowali błędy ,ale problem powracał Wymienili w końcu cewkę i jest od pięciu miesięcy spokój.
[1.4] Migająca kontrolka EOBD
: 26 gru 2012, 19:34
autor: Jery
Mnie też dotknęła ta przypadłość, kontrolka zaczęła migać. Działo się to podczas jazdy ze stałą prędkością (ok 110 km/h) na A4. Gdy trochę zwolniłem lampka zgasła. Bez kolejnych przygód dojechałem na święta na Podhale.
Dziś w drodze powrotnej znowu sytuacja się powtórzyła na autostradzie. Akumulator mam sprawny.
Nie wymieniałem do tej pory świec, ani kabli więc zacznę od tego. Kupiłem kable Tesla i świece ZKR7A-10 firmy NGK.
Ciekawe czy skończą się moje problemy
