Huczenie w LP kole i zgrzyty przy przyspieszaniu

Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Huczenie w LP kole i zgrzyty przy przyspieszaniu

Post autor: Messonline »

Witam wszystkich,

Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Linea 1,3D Emotion. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne, szczególnie że udało się upolować mocno doposażoną wersje. Ale do rzeczy. Na wejście do wymiany poszły górne mocowania amortyzatorów (70000km) - stukało przy skrętach w miejscu lub przy małej prędkości. Teraz jest pięknie ale pojawiło sie cos nowego. Przy prędkościach od 40km/h od 3 biegu (szczególnie 4 bieg-60km/h) mocno słyszalne jest modulowane huczenie z lewego przedniego koła lub okolic. Niski dzwięk trwa ok. 1-2sec potem ok. 1 sek ciszy i tak w kółko. W czym może tkwić problem?? Byłem w warsztacie - pokręcili kołami, przejechali się....i brak werdyktu. Mam pęknięte nadkole tj. dość sporą w nim dziurę od samego dołu. Są ślady że obcierało o koło. Po zabezpieczeniu podejrzanego o obcieranie fragmentu nic sie nie poprawiło. Czy jakiś kanał powietrzny związany z tą dziurą mozę tak huczeć?? Warsztat stwierdził, że to początek degradacji łożyska ale jak dla mnie to łożysko wyłoby inaczej.. Czy mechanik zmieniający mocowania amortyzatorów mógł coś zrobić nie tak? Czy ustawienie zbieżności po takiej naprawie jest konieczne i czy ta operacja może pomóc?

Druga sprawa to dziwne zgrzyty/metaliczny dźwięk/głośny szum wydobywający się z przodu samochodu przy przyśpieszaniu. Po zdjeciu nogi z gazu lub nacisnieciu sprzegła praktycznie ucicha. Bardziej słyszalne przy niskich biegach i prędkosciach. np przy przemieszczaniu się bez gazu na "1" lub "2". Gdzie szukać przyczyn?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Co do szumu w kole to raczej łożysko.
Zgrzytać podczas przyspieszania może wiele rzeczy. Łożysko sprzęgła, dwumasa... Tutaj przydałby się fachowiec i ścieżka diagnostyczna.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

tak jak pisałem wcześniej na forum fiata, też mi się wydaje że to łożysko, ale zacząłbym i tak od wymiany nadkola. zbieżność po wymianie mocowań amorów powinna byc obowiązkowa (z autopsji wiemy, że ile ASO tyle opini). co do zgrzytów tak jak pisał Coval ciężko wywróżyć, ale od tego jest ASO - jeżli to nie wie co to podjedź do innego. na forum masz listę polecanych to może znajdziesz coś blisko Ciebie.


a i powiedz mi czy z tą usterką byłeś w romarze? jak tak to musisz się wybrać do wa-wy.
Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Post autor: Messonline »

Witam ponownie,

W romarze nie byłem. Jestem z Radomia ale stacjonuje w Warszawie. Podjade do Carserwisu albo do Piaseczna. Konsultowałem sprawe z mechanikami którzy pracowali w Carserwisie - tak jak powiedziałem, nie było jednoznacznego werdyktu. Co do tych zgrzytów. Dzisiaj ich nie było, wczoraj przy redukcji z 4 na 3 (50km/h) wyraznie słyszalne. Na parkingu podziemnym przy dojazdach do "poprzecznych elementów zwalniających" na "1" było wyraźnie słyszalne "zgrzytanie" (większe echo). Gdy kolega Coval wspomniał do "dwumasie" to mi sie ciepło zrobiło. Po czym mogę wnioskować o takim uszkodzeniu?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

podjedź jak masz mozliwość do carserwisu na 1-go sierpnia. jestem zadowolony z ich usług.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Messonline pisze:Witam ponownie,

W romarze nie byłem. Jestem z Radomia ale stacjonuje w Warszawie. Podjade do Carserwisu albo do Piaseczna. Konsultowałem sprawe z mechanikami którzy pracowali w Carserwisie - tak jak powiedziałem, nie było jednoznacznego werdyktu. Co do tych zgrzytów. Dzisiaj ich nie było, wczoraj przy redukcji z 4 na 3 (50km/h) wyraznie słyszalne. Na parkingu podziemnym przy dojazdach do "poprzecznych elementów zwalniających" na "1" było wyraźnie słyszalne "zgrzytanie" (większe echo). Gdy kolega Coval wspomniał do "dwumasie" to mi sie ciepło zrobiło. Po czym mogę wnioskować o takim uszkodzeniu?
Jeśli stacjonujesz w W-wie, to możemy się umówić na jakieś małe spotkanie i pozaglądać tu i tam. Mam ten sam silnik co Ty więc będzie co porównywać odnośnie problemów z trakcją
Jeśli chodzi o temat dwumasy, to nie masz się czego obawiać. Nie masz jej :brawo
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

nasze osiołki nie mają dwumasy.
U nas na szczęście jest tradycyjne koło, tarcza, docisk, łożysko i hydraulika do pomocy odłączania i przyłączania tarczy.
Po podniesieniu klapy po lewej stronie za zbiornikem wyrównawczym chłodziwa na grodzi przedziału silnikowego jest mały prostokątny zbiornik płynu hydrauliki sprzęgła.
Zobacz czy masz jego stan.
Może być, że poprzedni właściciel nie wiadomo jak traktował swojego osła i przy starcie stosował system 0/1 i cały zespoł sprzęgła może się kończyć.
Posłuchaj na postoju, jak wciśniesz pedał sprzegła czy jest ciszej.
Jeśli tak to możliwe, że łożysko oporowe dogorywa.
chyba, że źle lokalizujesz hałas i może turbawka niedomaga.
Tych może, może być dużo.
Tomek
Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Post autor: Messonline »

Zgodnie z poleceniem pojechałem do Carserwisu. Obsługa super, miły Pan bez chwili czekania wybrał sie ze mną na przejazd próbny. I rzekł co następuje: Słyszalne piski z okolic kół przednich z naciskiem na prawe (?) na niskich biegach przy przyspieszaniu. Miły pan stwierdził że możę to być wina gumiarza, że coś przygiął lub uszkodził w hamulcach przy zmianie kół. Tak czy siak hamulce do sprawdzenia. Co do modulowanego niskotonowego huczenia nie stwierdził przyczyny. Dochodzi z przodu (tak mnie sie wydaje) ale stwierdził że tylne łożyska słychać. Ale jakoś nie powiązał tych rzeczy ze sobą. Czyli ogólnie...nic.

Jutro podjade do serwisu na Ursynowie. Tam były robione przeglądy "błękitnej strzały". Może powiedzą coś mądrego.

[ Dodano: |8 Maj 2011|, o 22:38 ]
Witam ponownie Forumowiczów,

Podjąłem ryzyko inwestycyjne i moje skołatane nerwy ukoiła cisza. Wymiana łożysk przednich kół i huczenie ustało. Niestety 550 pln to kosztowało (ze zbieżnością). Niestety pozostał problem zgrzytania przy przyspieszaniu. Mechanik stwierdził, że objawy wskazują na skrzynię biegów. A jako że silnik i skrzynie mam na gwarancji podjade do ASO po diagnoze i naprawę. Zobaczymy co bedzie.
ODPOWIEDZ