Strona 1 z 3

Bicie kierownicy i ściąganie w prawo

: 09 kwie 2011, 12:17
autor: patefoniq
Witam!
Zmieniłem ostatnio koła na letnie (zimą jeżdżę na stalowych 15", latem alu 16"). Niestety, po zmianie, o zgrozo, ni z gruchy ni z pietruchy zaczęła mi bić kierownica (gdzieś tak od 80km/h) i auto strasznie, ale to strasznie, ciągnie na prawo. Byłem na wyważaniu, ale to nic nie pomogło. Dzień wcześniej na zimówkach jeździłem i nie było żadnych problemów. Jakieś pomysły?

: 09 kwie 2011, 12:48
autor: bucu74
Koła wyważone, prawdo podobnie wulkanizator też sprawdził ciśnienie w oponach, zostaje jeszcze nierówno zużyty bieżnik lub zamienione koła (nie masz opon kierunkowych?)

: 09 kwie 2011, 12:53
autor: patefoniq
Nie i wulkanizator zamieniał koła przy mnie. Opony są w stanie niemal idealnym.

: 09 kwie 2011, 16:17
autor: will
Jeśli nie pogubiłeś ciężarków to odkręciłbym i zakręcił koła jeszcze raz może któreś krzywo dociągnięte.

: 09 kwie 2011, 19:12
autor: Atomicski
Wczoraj byłem w serwisie z powodu krzywej kierownicy, domyśliłem się że zbieżność jest przestawiona okazało się to prawdą. Zbieżności nie udało się ustawić z powodu wadliwego amortyzatora lub wahacza. Kierownik zapytał czy nie odczuwam drżenie kierownicy, wynikiem tego byłby wadliwy amortyzator.

: 09 kwie 2011, 20:24
autor: FILBERT
Gdyby przyczyną był amortyzator to by biło już wcześniej.
Stawiam na oponę, zrób jak Grzesioklb radzi.
Jak nie pomorze szukamy dalej.

: 09 kwie 2011, 20:53
autor: jay_21
patefoniq, a jak miałeś przechowywane opony? Albo inaczej w jakiej pozycji je trzymałeś? Bo to ma istotne znaczenie.

: 09 kwie 2011, 21:17
autor: krakus02
patefoniq, zrób tak jak Grzesioklb radzi, ja miałem również dziwne objawy po zmianie opon, które opisałem w innym poście ("Czy to już czas na opony letnie?"). Możesz mieś alu felgę pokrzywioną. Jak jeździłeś w zeszłym sezonie mogłeś ją uszkodzić, ta opona była np. na tyle, a teraz mogła zostać założona na przód, więc polecam to sprawdzić

: 09 kwie 2011, 23:56
autor: patefoniq
A nawet jeśli to prawda, że była na tyle, a teraz jest na przodzie, to co mam zrobić? :(

: 10 kwie 2011, 9:03
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Najpierw sprawdź czy są dobrze założone na feldze. Fabryczne Bridgestony chyba nie mają strzałki w którą stronę ma się koło kręcić, tylko napis "outside"
Jak jest dobrze to kontrola wyważenia wszystkich kół jeszcze raz. Jak nic nie da, to jedź na stację kontroli pojazdów niech zrobią ścieżkę diagnostyczną podwozia, kosztuje to niewiele, chyba 30zł.

: 10 kwie 2011, 11:55
autor: will
Coval dobrze radzi.

: 10 kwie 2011, 12:22
autor: patefoniq
Coval pisze:Najpierw sprawdź czy są dobrze założone na feldze.
Od nowości nie były zdejmowane z felgi. Koła całą zimę stały w komórce.

: 10 kwie 2011, 12:39
autor: will
Leżały na płasko chociaż?

: 10 kwie 2011, 14:28
autor: cichy
will pisze:Leżały na płasko chociaż?
ja przechowuje na płasko jedna na drugiej, jak i w Lince i jak w poprzednim autku nigdy nie miałem problemu po założeniu opon

: 10 kwie 2011, 16:11
autor: will
No ja też i jest ok :luzak