Bicie kierownicy i ściąganie w prawo

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

patefoniq, może to być guma (osłona) przegubów. Po zimie przy skręcie lubią dziwny dźwięk wydawać. Pomaga psiknięcie na gumę WD-40. Albo masz kolejną usterkę.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

patefoniq miałem podobne objawy a w moim przypadku wyszły mi łożyska a nic innego
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

U mnie przy max skręcie i jeździe około 5km/h słychać rzężenie. W ASO powiedzieli, że może to być coś w przegubach, albo dyfer.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

podłącze sie pod temat, otóż w czasie spokojnej jazdy (ok 70km/h) co jakiś czas samochód dostaje dziwnych wibracji przez około 10 sekund ale nie czuć tego na kierownicy. Z silnika również one nie dochodzą ponieważ ma wtedy powyżej 2000 obrotów. dodam że diagnostyka była w porządku, droga też (niedawno remontowana), ponieważ często nią jeżdżę ale tylko czasami tak się dzieje. co może być przyczyną? :pomysli
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

[Coval /b] i tu masz 100 a nawet 1000% racji,do mnie przyszły nówki zimówki tak ściśnięte/spłaszczone/że napompowanie nowiutkich opon graniczyło z cudem,za nic nie można było uzyskać szczelności pomiędzy oponą a felgą,tak przy okazji kto się podejmie i zgadnie jaki jest sposób na taki problem??
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

ENDRIU pisze:przy okazji kto się podejmie i zgadnie jaki jest sposób na taki problem??
Założyć oponę na felgę i po obwodzie ściągnąć ją pasem. Dopiero pompować.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:U mnie przy max skręcie i jeździe około 5km/h słychać rzężenie. W ASO powiedzieli, że może to być coś w przegubach, albo dyfer.
Spróbuj psiknąć WD-40 na gumy (osłony) przegubów. Te gumy przy max skręcie właśnie takie rzężenie powodują. Też nie wiedziałem co to jest, 3 ASO myślało i nic (jedni twierdzili, że to od oleju w skrzyni, że za gęsty) a z pomocą przyszedł mechanik z 4 ASO, popsikał i spokój.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

ENDRIU pisze:przy okazji kto się podejmie i zgadnie jaki jest sposób na taki problem??
Lakier do włosów, gaz do zapalniczek, samostart itp wpuszczony do opony, następnie zapalniczka albo zapałki :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

Coval faktycznie próbowano tego sposobu niestety wszystko na marne za nic opona nie chciała się rozejść na tyle aby uzyskać szczelność,mpsfc że tak powiem wybuchowa propozycja :pomysli,a tak na poważnie bo może się kiedyś komuś w życiu przydać info;do opony została włożona stara dętka i napompowana oczywiście opona się rozeszła następnie spuszczone powietrze i ściągnięta jedna strona opony,stara dętka zrobiła ostatnia przysługę :zlośnik następnie nowy słupek i pompowanie poszło bez problemów,oczywiście wszystkie 4 koła zrobione w taki sam sposób.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Na poważnie, metoda sprawdzona i znacznie szybsza od detki.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

[youtube][/youtube]

dobry sposób i szybki :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

Na początku to myślałem że to taki żarcik :) ale po oglądnięciu filmiku to faktycznie coś w tym jest,tak mi się przypomina że już kiedyś to widziałem ale nie skojarzyłem.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Kiedyś to już robili w programie Jazda Polska w TVN Turbo
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patefoniq »

Co do mojej usterki, to dzwięk jest jak jeżdżę na wprost. Na byle jakiej nierówności dźwięczy jakby się garnkami uderzało jeden o drugi razem z pokrywką.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
ODPOWIEDZ