smak56 pisze: ↑20 maja 2018, 21:25
alvaro pisze: ↑19 maja 2018, 19:59
...... nie wiem czy kupować teraz, czy w zimie można dużo taniej dostać?
No i z tym jest problem. Też tak myślałem, z tym że dotyczy to opon zimowych. Myślałem, że kupię latem. W styczniu i lutym zimówki, które chcę kupić kosztowały 220 zł. Teraz cena ich poszybowała na 300. Tak więc z Twoimi może być podobnie
Oj
Stefan ,
Stefan i Ty stary wyga , a nie wiesz, że taki zakup trzeba zrobić przy końcu sezonu ( tak jak napisałeś własnie w styczniu lub lutym) gdzie jeszcze sezon trochę trwa a na stanach magazynowych też jeszcze są zapasy . Zawsze jak te zapasy się kończą to hurtownie lub większe zakłady wulkanizacyjne o tym wiedzą i resztki, które mają sprzedają napalonym klientom po cenach jak w szczycie sezonu .Wiem o tym wiele bo mam kolegę (właściciela takiego dużego zakładu) i przy okazji
sugeruję wszystkim kupować w większych warsztatach i z montażem bo wtedy można sporo wytargować .Kupowanie na All..... nie ma sensu .
Podkreślam - trzeba się targować przy zamawianiu bo marże detaliczne są duże ( oczywiście trzeba się w tych cenach trochę
orientować) bo samo targowanie na zasadzie ,, daj Pan jakiś upust" daje marne efekty.
A co się tyczy samych opon to tak dla przypomnienia wielu kolegom z forum w tym głównie nowym coś o czym już kiedyś
pisałem :
- opona w samochodzie jest zawsze pierwszym amortyzatorem
- opona w dużej mierze jest odpowiedzialna za komfort jazdy( patrz j.w.) , a w jeszcze większym stopniu za hałas na ten komfort
wpływający
- opona w sposób znaczący wpływa na nasze bezpieczeństwo
- są trzy podstawowe rodzaje opon a właściwie bieżnika : kierunkowe , symetryczne i asymetryczne
- na polskim rynku wyróżnia się trzy główne klasy opon (jakościowo/cenowe) : budżetowe , klasa średnia i premium
- większość kierowców kupując opony do swoich samochodów nie ma rozeznania co kupić i kieruje się tym co im poleci
sprzedający lub znajomy, który jakiś model kupił , a wcześniej jeździł np. na starych oponach i teraz uważa , że te co kupił
są och i ach .
- i najciekawsze - duża cześć kierowców wybiera opony bo podoba im się wzór bieżnika nie bacząc na hałas i nie wiedząc
o tym że różnica 3 db to o 100% więcej hałasu.
Podsumowując to uważam , że :
- najlepiej kupić opony klasy premium bo różnice cenowe od 3 lat pomiędzy oponą budżetową a premium są niewielkie
( to w dużej mierze efekt wykupienia przez Goodyear zakładów w Dębicy ) Jest też właścicielem Dunlopa .
- kupienie opon z bieżnikiem asymetrycznym w dużej mierze ( co szczególnie istotne przy naszych Linkach ) pozwala uniknać
problemów ze ściąganiem auta
- pod uwagę należy brać rozmiar opony ( popularne rozmiary są znacząco tańsze ) stad np.jeżdżę na GY 195/65/15 bo
( średnica nie jest większa niż 2 % od podstawowego rozmiaru fabrycznego) co dodatkowo poprawia prawidłowe
wskazania prędkościomierza .
I ostatnia niezwykle ważna uwaga to dbanie o właściwe ciśnienie opon .Doświadczenie jakie mam w tym zakresie wskazuje
na konieczność posiadania własnego dobrego miernika ciśnienia bo to co serwują nam zakłady wulkanizacyjne często zakrawa
na kpiny z kierowcy . Różnice sięgają nieraz 0,4 atm głównie w górę , a klient się potem dziwi że mu,, w zawieszenia" stuka .