Strona 1 z 2
Tarcie przy skręcie kół przód
: 01 lut 2011, 21:49
autor: ulpik
Witam,
od jakiegoś czasu w moim Dynamicu przy skręcie kół w lewo lub w prawo pojawia się metaliczny dźwięk ocierania jakiegoś elementu układu, odpowiednio w lewym lub prawym kole. Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem?
: 01 lut 2011, 21:54
autor: kk25
Witaj
Pierwsze pytanie, jakie masz koła. Może założyłeś zimówki o innym rozmiarze, niż powinny być i stąd taki efekt. Napisz coś więcej na temat dolegliwości linki. Czy efekt jest w skrajnym położeniu kół, czy objawy są identyczne zarówno w lewo jak i w prawo.
Ja pierwszy raz słyszę o takim defekcie w linkach
: 01 lut 2011, 22:13
autor: will
Lewarek autko do góry i pokręć na skręconych trzeba bliżej z diagnozować.
: 01 lut 2011, 22:14
autor: Q
Ja spotkałem się z ocieraniem kół gdy mi się dużo zamarzniętego błota pośniegowego w nadkolu zebrało
Tak jak pisze
kk25, powiedz nam czy masz oryginalne kółka czy zmieniałeś i na jakie..
: 02 lut 2011, 7:33
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
No co wy? Przecież to łożyska McPhersona, wszyscy przez to przechodziliśmy. ulpik, jaki masz przebieg?
: 02 lut 2011, 7:47
autor: mpsfc
Coval pisze:wszyscy przez to przechodziliśmy
Nie wszyscy, nie wszyscy

: 02 lut 2011, 8:03
autor: emmer
na pewno łożyska

: 02 lut 2011, 9:34
autor: adamson
mpsfc pisze:Coval napisał/a:
wszyscy przez to przechodziliśmy
Nie wszyscy, nie wszyscy

No właśnie, nie wszyscy. Ja nie miałem tego problemu ( jeszcze )

: 02 lut 2011, 10:56
autor: kk25
No to dlatego jest pytanie o szczegóły tego tarcia. Czy jest to tarcie podczas skrętu kierownicą nawet na postoju, czy w trakcie jazdy, kiedy kręcą się koła. Jeśli tarcie na postoju to wystarczy jedną ręką przez otwarte okno kręcić kierownicą a drugą dotknąć sprężynę amorka. Jeśli sprężyna drży, to znaczy, że łożysko.
P.S. u mnie łożysko to bardziej wydawało dźwięk chrupania i zgrzytu niż metaliczny dźwięk
: 02 lut 2011, 12:13
autor: Rafcio
adamson pisze:No właśnie, nie wszyscy. Ja nie miałem tego problemu ( jeszcze )

Ja też na razie nie miałem tej przypadłości
: 02 lut 2011, 13:57
autor: ENDRIU
ulpik to ja zadam takie pytanie,czy ten dźwięk pojawia się przy max skręceniu kół??,wyraźnie słyszalne na postoju ale z pracującym silnikiem bo jeżeli tak to słyszysz wspomaganie i nie ma się czym przejmować tak ma być.
: 02 lut 2011, 15:12
autor: duskap
U mnie tak "tyrka" mechanizm różnicowy czy coś tam w skrzyni. Serwis oczywiście tego nie słyszy mimo, że jest. Jest tak gdy jest zimno. Podejrzewam, że to normalne. Może u Ciebie właśnie to jest to? Przy skręconych kołach na maksa raz w jednym raz w drugim (w zależności od skrętu).
: 02 lut 2011, 20:27
autor: ulpik
Witam ponownie. Tarcie tylko podczas jazdy. Pojawia sie już przy lekko skręconych kołach i wzmaga się przy wiekszym skręcie. Nie przechodzi pomimo pokonywania kolejnych kilometrów. Felgi i opony we własciwym rozmiarze, bez żadnych zmian. Przebieg autka -55k. Żadnych drgań na kierownicy. Gdybym się znał, to mógłbym powiedzieć, że dźwięk wydobywa się gdzieś z okolicy tej blachy przy tarczy

. PZDR
: 02 lut 2011, 20:36
autor: ślimak
Może jakiegoś farfocla z drogi zabrało. Sprawdził by okolice nadkoli. Z twojego opisu wynika że im koło głębiej wchodzi w nadkole ty głośniej
: 02 lut 2011, 23:11
autor: kk25
ulpik, a co z hamowaniem? Czy są jakieś odgłosy przy hamowaniu. Pytanie drugie, czy wymieniałeś już klocki z przodu. Jeśli nie, to stawiałbym właśnie na klocki. Pewnie nie starły się idealnie równo i mogą być już zjechane z jednej strony do metalu. Klocki układają się wtedy nierówno i podczas skrętu tarcza delikatnie trze o metalową częśc klocka. Spróbuj jechać na skręcie i wtedy przyhamuj i słuchaj co się dzieje.
Oczywiście najlepiej dobrze by było zdjąć koła, wyjąć klocki, przeczyścić je i gniazda, w których siedzą, sprawdzić sworznie, po których poruszają się dociski hamulcowe i dopiero dalej badać sprawę.