Tarcie przy skręcie kół przód
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lis 2010, 12:53
- Przebieg: 56000
- Silnik: 1,4 16v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Katowice
Tarcie przy skręcie kół przód
Witam,
od jakiegoś czasu w moim Dynamicu przy skręcie kół w lewo lub w prawo pojawia się metaliczny dźwięk ocierania jakiegoś elementu układu, odpowiednio w lewym lub prawym kole. Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem?
od jakiegoś czasu w moim Dynamicu przy skręcie kół w lewo lub w prawo pojawia się metaliczny dźwięk ocierania jakiegoś elementu układu, odpowiednio w lewym lub prawym kole. Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem?
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Witaj
Pierwsze pytanie, jakie masz koła. Może założyłeś zimówki o innym rozmiarze, niż powinny być i stąd taki efekt. Napisz coś więcej na temat dolegliwości linki. Czy efekt jest w skrajnym położeniu kół, czy objawy są identyczne zarówno w lewo jak i w prawo.
Ja pierwszy raz słyszę o takim defekcie w linkach
Pierwsze pytanie, jakie masz koła. Może założyłeś zimówki o innym rozmiarze, niż powinny być i stąd taki efekt. Napisz coś więcej na temat dolegliwości linki. Czy efekt jest w skrajnym położeniu kół, czy objawy są identyczne zarówno w lewo jak i w prawo.
Ja pierwszy raz słyszę o takim defekcie w linkach
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
No to dlatego jest pytanie o szczegóły tego tarcia. Czy jest to tarcie podczas skrętu kierownicą nawet na postoju, czy w trakcie jazdy, kiedy kręcą się koła. Jeśli tarcie na postoju to wystarczy jedną ręką przez otwarte okno kręcić kierownicą a drugą dotknąć sprężynę amorka. Jeśli sprężyna drży, to znaczy, że łożysko.
P.S. u mnie łożysko to bardziej wydawało dźwięk chrupania i zgrzytu niż metaliczny dźwięk
P.S. u mnie łożysko to bardziej wydawało dźwięk chrupania i zgrzytu niż metaliczny dźwięk
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lis 2010, 12:53
- Przebieg: 56000
- Silnik: 1,4 16v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Katowice
Witam ponownie. Tarcie tylko podczas jazdy. Pojawia sie już przy lekko skręconych kołach i wzmaga się przy wiekszym skręcie. Nie przechodzi pomimo pokonywania kolejnych kilometrów. Felgi i opony we własciwym rozmiarze, bez żadnych zmian. Przebieg autka -55k. Żadnych drgań na kierownicy. Gdybym się znał, to mógłbym powiedzieć, że dźwięk wydobywa się gdzieś z okolicy tej blachy przy tarczy . PZDR
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
ulpik, a co z hamowaniem? Czy są jakieś odgłosy przy hamowaniu. Pytanie drugie, czy wymieniałeś już klocki z przodu. Jeśli nie, to stawiałbym właśnie na klocki. Pewnie nie starły się idealnie równo i mogą być już zjechane z jednej strony do metalu. Klocki układają się wtedy nierówno i podczas skrętu tarcza delikatnie trze o metalową częśc klocka. Spróbuj jechać na skręcie i wtedy przyhamuj i słuchaj co się dzieje.
Oczywiście najlepiej dobrze by było zdjąć koła, wyjąć klocki, przeczyścić je i gniazda, w których siedzą, sprawdzić sworznie, po których poruszają się dociski hamulcowe i dopiero dalej badać sprawę.
Oczywiście najlepiej dobrze by było zdjąć koła, wyjąć klocki, przeczyścić je i gniazda, w których siedzą, sprawdzić sworznie, po których poruszają się dociski hamulcowe i dopiero dalej badać sprawę.