Tarcie przy skręcie kół przód

ulpik
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2010, 12:53
Przebieg: 56000
Silnik: 1,4 16v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Katowice

Tarcie przy skręcie kół przód

Post autor: ulpik »

Witam,
od jakiegoś czasu w moim Dynamicu przy skręcie kół w lewo lub w prawo pojawia się metaliczny dźwięk ocierania jakiegoś elementu układu, odpowiednio w lewym lub prawym kole. Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem?
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Witaj
Pierwsze pytanie, jakie masz koła. Może założyłeś zimówki o innym rozmiarze, niż powinny być i stąd taki efekt. Napisz coś więcej na temat dolegliwości linki. Czy efekt jest w skrajnym położeniu kół, czy objawy są identyczne zarówno w lewo jak i w prawo.
Ja pierwszy raz słyszę o takim defekcie w linkach
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Lewarek autko do góry i pokręć na skręconych trzeba bliżej z diagnozować.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Ja spotkałem się z ocieraniem kół gdy mi się dużo zamarzniętego błota pośniegowego w nadkolu zebrało :zlośnik
Tak jak pisze kk25, powiedz nam czy masz oryginalne kółka czy zmieniałeś i na jakie..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

No co wy? Przecież to łożyska McPhersona, wszyscy przez to przechodziliśmy. ulpik, jaki masz przebieg?
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Coval pisze:wszyscy przez to przechodziliśmy
Nie wszyscy, nie wszyscy :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

na pewno łożyska :)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Post autor: adamson »

mpsfc pisze:Coval napisał/a:
wszyscy przez to przechodziliśmy

Nie wszyscy, nie wszyscy :zlośnik
No właśnie, nie wszyscy. Ja nie miałem tego problemu ( jeszcze ) :zlośnik
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

No to dlatego jest pytanie o szczegóły tego tarcia. Czy jest to tarcie podczas skrętu kierownicą nawet na postoju, czy w trakcie jazdy, kiedy kręcą się koła. Jeśli tarcie na postoju to wystarczy jedną ręką przez otwarte okno kręcić kierownicą a drugą dotknąć sprężynę amorka. Jeśli sprężyna drży, to znaczy, że łożysko.
P.S. u mnie łożysko to bardziej wydawało dźwięk chrupania i zgrzytu niż metaliczny dźwięk
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

adamson pisze:No właśnie, nie wszyscy. Ja nie miałem tego problemu ( jeszcze ) :zlośnik
Ja też na razie nie miałem tej przypadłości
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

ulpik to ja zadam takie pytanie,czy ten dźwięk pojawia się przy max skręceniu kół??,wyraźnie słyszalne na postoju ale z pracującym silnikiem bo jeżeli tak to słyszysz wspomaganie i nie ma się czym przejmować tak ma być.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

U mnie tak "tyrka" mechanizm różnicowy czy coś tam w skrzyni. Serwis oczywiście tego nie słyszy mimo, że jest. Jest tak gdy jest zimno. Podejrzewam, że to normalne. Może u Ciebie właśnie to jest to? Przy skręconych kołach na maksa raz w jednym raz w drugim (w zależności od skrętu).
ulpik
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2010, 12:53
Przebieg: 56000
Silnik: 1,4 16v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Katowice

Post autor: ulpik »

Witam ponownie. Tarcie tylko podczas jazdy. Pojawia sie już przy lekko skręconych kołach i wzmaga się przy wiekszym skręcie. Nie przechodzi pomimo pokonywania kolejnych kilometrów. Felgi i opony we własciwym rozmiarze, bez żadnych zmian. Przebieg autka -55k. Żadnych drgań na kierownicy. Gdybym się znał, to mógłbym powiedzieć, że dźwięk wydobywa się gdzieś z okolicy tej blachy przy tarczy :). PZDR
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Może jakiegoś farfocla z drogi zabrało. Sprawdził by okolice nadkoli. Z twojego opisu wynika że im koło głębiej wchodzi w nadkole ty głośniej
88=))
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

ulpik, a co z hamowaniem? Czy są jakieś odgłosy przy hamowaniu. Pytanie drugie, czy wymieniałeś już klocki z przodu. Jeśli nie, to stawiałbym właśnie na klocki. Pewnie nie starły się idealnie równo i mogą być już zjechane z jednej strony do metalu. Klocki układają się wtedy nierówno i podczas skrętu tarcza delikatnie trze o metalową częśc klocka. Spróbuj jechać na skręcie i wtedy przyhamuj i słuchaj co się dzieje.
Oczywiście najlepiej dobrze by było zdjąć koła, wyjąć klocki, przeczyścić je i gniazda, w których siedzą, sprawdzić sworznie, po których poruszają się dociski hamulcowe i dopiero dalej badać sprawę.
ODPOWIEDZ