Strona 1 z 6
Krzywe koło kierownicy
: 25 sty 2011, 23:32
autor: NRG
Mam pytanie. Tydzień temu miałem wymieniane górne mocowania kolumny MacPersona. Dzisiaj wracając do domu zauważyłem, że koło kierownicy (jadąc prosto) jest lekko przekręcone w prawą stronę. Kiedy wyprostowałem kierownicę, auto zaczęło nieznacznie skręcać w lewo. Czy w przypadku wymiany mocować też powinno ustawiać się zbieżność? Generalnie nie wiem czy ten lekki skręt jest czymś niepokojącym, stąd pytanie do Was

: 26 sty 2011, 6:03
autor: jay_21
NRG, jedź na regulację zbieżności do ASO. Niech poprawią usługę.
: 26 sty 2011, 7:52
autor: NRG
Czyli wymiana mocowań ma wpływ na zbieżność?
: 26 sty 2011, 7:59
autor: emmer
z tego co mówi ASO to nie ma nic wspólnego, ale oczywiście miałem tak samo. diagnoza ASO - wjechałem w dziurę i się przestawiło

.
jedź niech poprawiają.
: 26 sty 2011, 8:31
autor: NRG
Kolejne pytanie - robią na gwarancji czy trzeba przygotować portfel ?

: 26 sty 2011, 8:40
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
NRG pisze:Kolejne pytanie - robią na gwarancji czy trzeba przygotować portfel ?

Zależy na jakiego człowieka trafisz. Ale jak grzebali przy podwoziu to powinni podciągnąć robotę pod wymianę łożysk.
: 26 sty 2011, 8:56
autor: mireks
NRG pisze:Czyli wymiana mocowań ma wpływ na zbieżność?
Miałem ten sam problem po wymianie łożysk, ale u mnie przekręcenie kierownicy było prawie niewidoczne. Linea ma nadzwyczaj mało tolerancyjny układ kierowniczy w związku z czym ustawienie zbieżności wymaga bardzo dobrej znajomości parametrów narzuconych przez producenta i bardzo precyzyjnej regulacji nastawów. Metoda "na lampki" i bardzo dobre doświadczenia diagnosty się tu nie sprawdzą, bo inne samochody są pod tym względem bardziej tolerancyjne dzięki czemu regulacja w nich zawsze wychodzi. U nas tak nie jest.
Powinni Ci poprawić zbieżność w ramach wymiany łożysk (ja takie zapewnienie dostałem z ASO) i koniecznie zażądaj aby zrobili to zgodnie ze sztuką, a nie tylko metodą "na oko". Jeśli ASO się nie przyłoży, to samochód będzie nerwowo zachowywać się na drodze i będziesz zmuszony ponowić wizytę w sewisie. Nie daj się namówić na regulację geometrii tylnej osi
mireks
: 26 sty 2011, 11:33
autor: Rafcio
Powinni podciągnąć zbieżność pod wymianę łożysk i zrobić to na gwarancji
: 26 sty 2011, 11:49
autor: emmer
mireks pisze:Nie daj się namówić na regulację geometrii tylnej osi
a czemu?
: 26 sty 2011, 11:50
autor: bacasos
mam ten sam problem gość z ASO SZCZĘSNY w Dąbrowie powiedział podobnie <wjechałem w dziurę i się przestawiło>

.
zbieżności - 120zeta!!!! ha ha ha
i co dalej .....?????
: 26 sty 2011, 12:24
autor: L_NEA
Ech te nasze serwisy... na pewno za bardzo przekręcili końcówkę kierowniczą nawet o pół to już jest różnica.
Jak wymieniłem całą kolumnę w nexii to kierownica była o 3/4 w prawo a samochód jechał prosto zajechałem na regulację "końcówki drążka kierowniczego" i "wsiio" i kierownica prostom i kierunki i nawet 4 śladów nie zostawia
Także zwróc uwagę w ASO wymienili to powinni od dac tak jak było czyli prosto (acha ino niech to robią delikatne bo mogą specjalnie zerwac osłonkę "golenia" i powiedziec iż musieli wymienic całą końcówkę czyli kaska znów dla nich . Tak czy siek trzeba zawsze mimo zakazów na hali warsztatowej by i patrzyc na ręce ,niby serwis a h** lepiej sami sobie dłubmy w naszych maszynach i będziemy wiedziec że jak coś to sami niechcący zrobiliśmy a nie Autoryzowany profesjonalny servis "
: 26 sty 2011, 12:26
autor: kazgas
bacasos pisze:mam ten sam problem gość z ASO SZCZĘSNY w Dąbrowie powiedział podobnie <wjechałem w dziurę i się przestawiło>

.
zbieżności - 120zeta!!!! ha ha ha
Dlaczego musisz płacić?
Byłem na przeglądzie gwarancyjnym i zbieżność sprawdzili na stanowisku w ramach przeglądu bo powiedziałem,że zbieżność nie podoba mi się.
Ale po sprawdzeniu okazało się że wszystko jest w porządku.
Kierownica nie może być krzywa. Ma być prosta, a poza tym skąd serwisowiec wie że wjechałem w dziurę
Zbieżność w samochodzie na gwarancji ma być prawidłowa.
: 26 sty 2011, 13:05
autor: M
L_NEA Kolego bo się będziemy gniewać za słownictwo!!!
: 26 sty 2011, 13:54
autor: L_NEA
sorki Ok.
: 26 sty 2011, 18:53
autor: mireks
emmer pisze:mireks pisze:Nie daj się namówić na regulację geometrii tylnej osi
a czemu?
A bo mnie przy jednej okazji próbowali na to naciągnąć. Tłumaczenie było takie, że trzeba wszystko kompleksowo ustawiać i takie tam inne banały. Tylko, że u mnie problem wystąpił po zaliczeniu dziury przodem. Po wielu bojach z ustawieniami przodu wszystko wróciło do normy. Oczywiście ASO za kompleksową regulację kasuje ponad 100% więcej kaski. U mnie koszt usługi przy takiej dogłębnej geometrii miał kosztować około 350 zeta
