Krzywe koło kierownicy

Awatar użytkownika
condensed
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:32
Przebieg: 93300
Silnik: benzyna 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Wiem - to denerwuje

Post autor: condensed »

Bridgestone Turanza też mam na alu 16"
Ale samochód idzie jak po sznurku (obym nie wywołał wilka z lasu) ...
W poprzednim samochodzie (Logan - Dacia) walczyłem z mechanikiem 3 godziny zanim zaczął trzymać kierunek - a kierowniczka była w poziomie.
Tu zima na stalówkach i teraz pierwsza wiosna na alu - bez uwag... mogę się lewą ręką podrapać po głowie a prawą po nosie.
Sama przyjemność z prowadzenia.
Condensed
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Kierownica "krzywo" a auto jedzie prosto...

Post autor: aixen »

Witam po nieobecności... Syn ma problem ze swoją Lineą.

Od pewnego czasu, koło kierownicy krzywi (jest po skosie) przy jeździe na wprost.
Oczywiste rzeczy zostały sprawdzone (zbieżność, geometria, luzy, drążki itp).

To co teraz mi się nasuwa, to problem z maglownicą, ale nie odczuwam różnicy w precyzji kierowania.
Auto jedzie pewnie, nie ściąga, nie "pływa". Hamuje też poprawnie.

Oczywiście udam się do ASO ("pan Zenek nie dał rady), ale co by mnie nie ogolili z kasy, może jakieś porady... ?
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Kierownica "krzywo" a auto jedzie prosto...

Post autor: sylwek »

Problem może być banalny. Pan "Zenek" jak piszesz - owszem, sprawdził zbieżność, ale nie uwzględnił wstępnie położenia koła kierownicy. Mój majster zanim zabierze się za zbieżność, najpierw ustawia kierownicę na prosto (blokując ją podpórką), później dopiero bierze się za regulację na końcówkach/drążkach kierowniczych. Tylko wtedy można zgrać poprawne położenie koła kierownicy z prawidłową zbieżnością.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Kierownica "krzywo" a auto jedzie prosto...

Post autor: smak56 »

aixen; temat dosyć szeroko opisany http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=37&t=1258" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Kierownica "krzywo" a auto jedzie prosto...

Post autor: smak56 »

sylwku; i to jest właśnie majster! :brawo
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Krzywe koło kierownicy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Połączyłem wątki.
Moja rakieta też tak ma, a nawet lepiej. Koło krzywo, auto ściąga, dwóch diagnostów mówi że jest idealnie, opon nie tnie.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Krzywe koło kierownicy

Post autor: sylwek »

Jak już pisałem - ustawcie najpierw kierę na prosto i zblokujcie, dopiero później zabawa z końcówkami i drążkami. Tam jest rezerwy na kilka...naście obrotów. Wystarczy żeby poprawnie ustawić zbieżność z prostą kierownicą.
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Krzywe koło kierownicy

Post autor: aixen »

Panowie, dzięki za porady... jak pisałem, rzeczy oczywiste były zrobione. Wymieniłem również które.
Użyte sformułowanie "Zenek" oznacza niezależny warsztat, dawniej w sieci Fiata.
Przy kontroli geometrii i zbieżności byłem. Koło kierownicy było blokowane. Prace wykonywane nowym "laserowym" sprzętem.
Resumując... odpowiedzi wskazują, że również nie macie podejrzeń co do przyczyny...
Aktualnie przy jeździe na wprost "poprzeczka" koła kierownicy wskazuje godzinę 13 - 12:30.
Pozostaje "autoryzowany" serwis...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Krzywe koło kierownicy

Post autor: sylwek »

Majster Zenek, czy majster Kazio, wiadomo że chodzi o "naszych" dobrych fachowców, do tych kiepskich nie jeździmy :)
Skoro wszystko było robione zgodnie ze sztuką, a regulacja jest OK to przyznaję - nie mam pojęcia co może być i sam z chęcią się dowiem. W poprzednich autkach też miałem takie dziwne problemy. W Punto pomyłkowo odwrotnie była założona poduszka amortyzatora po wymianie (tam stronę wybierało się w zależności od posiadania wspomagania) W Vectrze osłabiona sprężyna zawieszenia (typowa przypadłość). Pomimo poprawnych ustawień na przyrządach - w obciążonym samochodzie w trakcie jazdy kierownica była o kilka stopni krzywo. Linea - mam nadzieję - wolna jest od takich wad. Aixen Daj znać wolną chwilą co tam wydedukowali.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Krzywe koło kierownicy

Post autor: ENDRIU »

aixen zadam banalne pytanie:
czy dostałeś wydruk przed i po ustawieniu geometrii i zbieżności?
Pytam tak z ciekawości bo kiedyś jak się władowałem w dziursko Unem to właśnie miałem taki objaw,kiera była skręcona w prawo.Na serwisie oczywiście panowie blokowali kierownicę i ustawiali parametry i co ciekawe po naprawie tak poustawiali że auto jechało prosto to fakt ale kiera była przekręcona w LEWO.Całe szczęście że przed wydaniem auta wykonano jazdę próbną,oczywiście dokonano korekty ustawień co poskutkowało i kierownica była prosto i autko też jechało prosto.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Krzywe koło kierownicy

Post autor: mwas »

aixen, przychylam się do zdania reszty - skontroluj baaardzo dokładnie geometrię, a zwłaszcza zbieżność. Owszem - piszesz, że było to sprawdzane na sprzęcie laserowym wraz z blokowaniem kierownicy, ale... może maszyna była niedokładna, może fachman się nie przyłożył lub zabrakło mu wiedzy/umiejętności bądź cokolwiek innego. Niestety, Linea jest dość wredna jeśli chodzi o zbieżność, więc dobrym pomysłem może być wizyta w autoryzowanej stacji lub jakiejś porządnej stacji diagnostycznej. Oczywiście poinformuj niezwłocznie po wszystkim co się okazało, bo jeśli to nie zbieżność, to będzie to nowość na forum :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Krzywe koło kierownicy

Post autor: emmer »

ja na twoim miejscu podjechałbym jeszcze raz do tego warsztatu gdzie robiłeś geometrie i poprosił o ustawienie prawidłowo kierownicy - tak nie może być (chociaz mam i ja :), ale zbieznośc ustawiałem chyba z półtora roku temu).
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Re: Krzywe koło kierownicy

Post autor: mpsfc »

A ile razy zjeżdzałeś z podnośnika, żeby sie przejechać i sprawdzić?
Mój "Zenek" ostatnio przegonił mnie 3 razy zanim kiera była idealnie i powiedział, że czasami się udaje za pierwszym razem ale o wiele częściej trzeba wskakiwać na podnośnik ponownie.
Nikt nie mówił, że będzie lekko :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
ODPOWIEDZ