Plyn chlodzacy
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Plyn chlodzacy
Trzeba popuścić alternator jak jest na tym samym pasku chyba że tam jest napinacz
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Plyn chlodzacy
chyba niekoniecznie ? wystarczy napinacz...will pisze:Trzeba popuścić alternator
*Powered by LPG*
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Plyn chlodzacy
Will, przeedytowałeś posta ale i tak Cię złapałem
A w 1.4 8v pompa lata na pasku rozrządu i tam tez jest napinacz W MJ pompa leci na pasku wielorowkowym...
A w 1.4 8v pompa lata na pasku rozrządu i tam tez jest napinacz W MJ pompa leci na pasku wielorowkowym...
*Powered by LPG*
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Plyn chlodzacy
sylwek faktycznie zamotałem się, ciekawe co spowodowało zwiększenie ilości płynu pewnie jest zapowietrzony oby nie przez uszczelkę pod głowicą.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Plyn chlodzacy
Oby nie uszczelka - bo to już poważniejsza sprawa, szczególnie w dieslu. Może łożysko na pompie poległo i stąd te "opiłki" i podniesiony stan. Zobaczymy co Właściciel opisze po demontażu paska...
*Powered by LPG*
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Plyn chlodzacy
Łożysko na pompie bardzo prawdopodobne tylko co wtłoczy powietrze w układ chłodzenia do serwisu czy mechanika jednak trzeba będzie podjechać
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Plyn chlodzacy
Witajcie
Przyczyną mojego problemu jest pompa wody. Nawet bez zdejmowania paska jak poruszam kołem od pompy to ma dosyć duży luz i jak ruszam to zaczyna lecieć płyn z układu chłodzenia. Teraz czeka mnie kupno nowej pompy i tu chciałem Was zapytać jaką kupić? W ASO taka pompa pewnie 400 pln albo i więcej. W zaprzyjaźnionym sklepie, gdzie kupuje większość rzeczy mają jakąś włoską za 160 pln. czy kupić z allegro używany oryginał za około stówkę. Nie chcę kupować chińskich zamienników, gdzie nowy kosztuje niecałe sto złoty.
A i jeszcze jedno gdzie jest jakiś korek do spuszczania płynu z układu chłodzenia a potem gdzie są odpowietrzniki?
Myślę że sam jestem w stanie wymienić tą pompę w domowych warunkach. Nie wiem czy trzeba do niej dostać się od strony koła?
Czy zdejmować nadkole, czy raczej od góry jakoś ją wyjąć?
Jak ma ktoś doświadczenia w tym temacie to proszę o info.
Z góry dzięki. Po wszystkim na pewno napiszę jak sprawa wyglądała i dam jakieś fotki.
Przyczyną mojego problemu jest pompa wody. Nawet bez zdejmowania paska jak poruszam kołem od pompy to ma dosyć duży luz i jak ruszam to zaczyna lecieć płyn z układu chłodzenia. Teraz czeka mnie kupno nowej pompy i tu chciałem Was zapytać jaką kupić? W ASO taka pompa pewnie 400 pln albo i więcej. W zaprzyjaźnionym sklepie, gdzie kupuje większość rzeczy mają jakąś włoską za 160 pln. czy kupić z allegro używany oryginał za około stówkę. Nie chcę kupować chińskich zamienników, gdzie nowy kosztuje niecałe sto złoty.
A i jeszcze jedno gdzie jest jakiś korek do spuszczania płynu z układu chłodzenia a potem gdzie są odpowietrzniki?
Myślę że sam jestem w stanie wymienić tą pompę w domowych warunkach. Nie wiem czy trzeba do niej dostać się od strony koła?
Czy zdejmować nadkole, czy raczej od góry jakoś ją wyjąć?
Jak ma ktoś doświadczenia w tym temacie to proszę o info.
Z góry dzięki. Po wszystkim na pewno napiszę jak sprawa wyglądała i dam jakieś fotki.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Plyn chlodzacy
Nie chcę być złym prorokiem, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w swoim poprzednim dieslu - własnie z powodu awarii pompy wodnej głowica się przegrzała i przedmuchało uszczelkę, pojawiła się kompresja w układzie chłodzenia (tzn. wybijało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego). Licz się z tym, że po zmianie pompy może Cię czekać zmiana uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy, czego oczywiście nie życzę.
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Plyn chlodzacy
Niestety też mi się wydaje że powietrze w układ może wtłoczyć tylko gdzieś z bloku, oby tak nie było.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Plyn chlodzacy
Kup jakiś markowy zamiennik, kosztują poniżej 200zł. http://www.iparts.pl/auto-czesci/pompa- ... 00091.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Plyn chlodzacy
korka do spuszczania płynu nie ma, trzeba ściągnąć wąż od chłodnicy ten na dole, myślę że najlepszy dostęp do pompy będziesz miał od dołu auta jakiś kanał by się przydał, jak ruszasz kołem i cieknie płyn to i powietrza mogła za ciągnąć. wymień pompę pojeździj i zobaczysz.
Pozdrawiam wszystkich
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Plyn chlodzacy
Jest korek spustowy z chłodnicy. Wymianę płynu miałem na wiosnę tego roku i widziałem jak mechanik odkręcał korek. Jutro porobię fotki korka spustowego i korków odpowietrzania układu.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Plyn chlodzacy
Ostatnio zaglądałem do chłodicy korek spustowy jest po str akumulatora niestety nie jest to najniższy punkt układu.Miałeś tam jakieś opiłki więc najlepiej odkręcić wąż i wylać wszystko przed zalaniem nowego płynu.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Plyn chlodzacy
U mnie są dwa korki na bokach chłodnicy od strony silnika. Jeden wyżej do odpowietrzania podczas zalewania układu, drugi niżej do opróżniania układu. Nie pamiętam tylko który po której stronie.