Plyn chlodzacy

Orkann
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 20 gru 2010, 18:01
Przebieg: 24600
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: W-wa

Plyn chlodzacy

Post autor: Orkann »

Witam
Mam problemik,otoz od pewnego czasu moja linka bardzo szybko osiagala temperature 90 ale nie dawala cieplego powietrza,tak mnie cos tknelo i zajrzalem pod maske,a tam such w zbiorniczku plynu...
Auto sie nie przegrzewalo ,trzymalo temperature,ale raczej nie jest normalne ze brak plynu.
Jeden mechanik mowil ze plyn paruje,ale mi sie wydawalo ze to uklad raczej zamkniety,expertem nie jestem ale czy ktos mial podobne objawy???
W zadnym samochodzie porzednio nic takiego mi sie nie zdarzyło
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Wydaje mi się że masz gdzieś dziurę no chyba że od dawna nie zaglądałeś i powoli ubywało była by to nieszczelność tylko gdzie? Moja lina od blisko trzech lat nie wymagała dolewania płynu.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Nie zaobserwowałem u siebie ubywania płynu chłodzącego :oj
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
bodzioc
klubowicz
klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 15 lut 2010, 16:10
Przebieg: 135000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: bodzioc »

Przez 1,5 roku ubyło mi może 1cm w zbiorniczku (20,000 km) i to większość jazda w korkach
bodzioc
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Raz mi się zdarzyło, że musiałem dolać odrobinę wody destylowanej. Generalnie zdarza się, że płyn odparowywuje, ale nie wydaje mi się, żeby w aż takich ilościach. Ogrzewania nie było, bo nie było płynu chłodzącego, a co za tym idzie ciepło nie było dostarczane do nagrzewnicy. Niestety na Twoim miejscu przyjżał bym się bliżej szczelności układu chłodzącego oraz, co gorsza... uszczelce pod głowicą :przykry
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
spawacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:08
Przebieg: 32000
Silnik: 1.4 16v T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: legnica

Post autor: spawacz »

Kumpel miał podobnie, okazało się, że mu pęk zbiornik wyrównawczy. :pomysli
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

will pisze:Moja lina od blisko trzech lat nie wymagała dolewania płynu.
mniej więcej mamy taki sam czas posiadania Linek, na jesień dolewałem ciutkę płynu, ze względu iż płynu miałem już na minimum i jest ok
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

To moja druga zima z Linką i zarówno tej i poprzedniej zimy dolewałem płyn chłodzący, po około 0,5 litra. Przyczyną takiego objawu jest częsta jazda na krótkich odcinkach.
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

Ja stawiam na dziurę, sprwadź szczególnie gumowe przewody od chłodnicy. Straciłem kiedyś sporo płynu jak leśne stwory takowe mi pogryzły. Generalnie w normalnym cyklu nie ma możliwości by układ wciągnął tyle płynu. Gdzieś musi być przeciek.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
L_NEA
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:35
Przebieg: 39858
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: L_NEA »

Polecam KEENFLO taka zielona mała buteleczka uszczelnia układ ,stosowałem w passacie i się sprawdziło ,a w sobotę dolałem G12 "różowy" też z passata... :ink
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Radeon pisze:Przyczyną takiego objawu jest częsta jazda na krótkich odcinkach.
ja jeżdżę do pracy w jedną stronę mam 11 km po mieście, trzy latka auto i dopiero teraz na jesień uzupełniłem, a chłodnica praktycznie mi się nie włącza. Czy ja wiem czy tu można mówić o jeździe na krótkich odcinkach
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: mireks »

Nie wiem jak jest w t-jecie (pewnie podobnie), ale mi zdarzyło się, że rozszczelniła się uszczelka pomiędzy pompą wodną a blokiem silnika. ASO w ramach gwarancji wymieniła pompę ponieważ uszczelka odpowiedzialna za wyciek jest z nią na stałe zintegrowana i konieczna była wymiana kompletnego elementu. W zasadzie mam już od tego czasu spokój.

Wyciek płynu chłodzącego stwierdziłem po tym, że kapiący spod pompy wodnej płyn w kolorze różowym opryskiwał za pośrednictwem paska klinowego elementy układu klimatyzacji. Było to dostrzegalne na pierwszy rzut oka tuż po otwarciu maski silnika.

Zdarzało mi się kilka razy dolać paraflu z wodą destylowaną do układu chłodzenia, ale nie potrafię wyjaśnić dlaczego ubywało płynu chłodzącego. Nie widać było nigdzie śladów wycieku "boryga". Od czasu do czasu sprowadzam więc czy w zbiorniku wyrównawczym jest wystarczająca ilość płyn i czasem (raz do roku) go dolewam. Ponieważ płynu nie ubywa regularnie tylko raz na jakiś, czas uznałem, że jest to kaprys linei i się tym nie zamartwiam.

mireks
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 22:24 przez mireks, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

pawe1_c pisze:w jedną stronę mam 11 km po mieście
Ja mam 6 km w jedną stronę i dziennie robie takie 4 kursy w odstępach kilku godzinnych. Co ciekawe latem płyn utrzymuje się na stałym poziomie a zimą muszę dolać. Wycieków nie stwierdziłem.
Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r :)
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: bucu74 »

ja też już dolewałem płyn 2 razy. Wycieków nie stwierdziłem.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Orkann, nie chcę Cię straszyć ale ja przy zauważalnych ubytkach płynu (dolewałem jakieś 0,3 l na rok) miałem wymienianą chłodnicę bo się rozszczelniła, ale na początek polecam sprawdzić tak jak koledzy radzili - węże gumowe i opaski.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
ODPOWIEDZ