Strona 1 z 3
Problem z akumulatorem.
: 08 sty 2011, 16:32
autor: Finney
Witam, dzisiaj gdy myłem samochód a później gdy dolewałem płyn do spryskiwacza zauważyłem że wskaźnik w akumulatorze zamiast zielonej barwy zmienił się na czarny. Chciałbym doładować teraz akumulator ponieważ autko stoi ciągle na dworze, ale mój problem polega na tym że nie wiem czy jeśli odepne klemy od akumulatora czy nie wyzeruje mi się komputer. Więc proszę o rade czy jesli odepne akumulator, to czy później trzeba wpisywać jakis kod do radia aby działało czy wszystko będzie bez problemu. Bo nie wiem za bardzo co mam zrobić.
Z góry dziękuję za pomoc.
: 08 sty 2011, 16:41
autor: krzyspi
a musisz odpinać klemy????co do radia to nie wiem bo ja nie mam seryjnego więc nie pomogę...kiedyś za długo słuchałem radia i mi padł prawie do zera że kontrolki tylko mrygneły i wszystko zgasło...po doładowaniu tylko dane z licznika mi poszły(spalanie,trip itp..)tylko że ja mam activa a tam jest chyba najprostszy komp...
: 08 sty 2011, 17:56
autor: kazgas
W instrukcji dokładnie pisze, że trzeba odpiąć klemę minusową i ładować.
ja tak ładowałem i tylko godzina się zresetowała.
Ale ja to robiłem w garażu i nie wiem co się stanie jak odepniemy cały akumulator.
: 08 sty 2011, 18:19
autor: will
Jak pisze kazgas godzina się zresetuje i trib a,b radio będzie działać bez problemu. Klemę lepiej odpiąć bo może pójść jakiś nie pożądany wzrost napięcia-natężenia i po elektronice.
: 08 sty 2011, 18:24
autor: jay_21
Finney, nic się nie stanie jak odepniesz całkowicie ten akumulator. Wyzeruje się jedynie data/godzina i tripy czyli przebiegi dzienne. Radio będzie działało bez problemu. Proszę też uważniej czytać forum na przyszłość i korzystać z opcji "szukaj" bo nie tak dawno wątek był już poruszany.
: 08 sty 2011, 18:28
autor: krzyspi
przyznaje się bez bicia że instrukcji aż tak dokładnie nie czytałem
także jeżeli tak jest tam napisane to i święte musi być...
: 08 sty 2011, 20:23
autor: ENDRIU
Nie zapomnij otworzyć korków przed ładowaniem,ewentualnie uzupełnij poziom elektrolitu,dolewka z wody destylowanej!!!! oczywiście.
: 08 sty 2011, 21:35
autor: jay_21
ENDRIU, muszę Cię poprawić. Nie ma potrzeby odkręcania korków podczas ładowania akumulatora. Uzupełnić poziom wody w elektrolicie najlepiej przed ładowaniem. Dolać należy wody DEMINERALIZOWANEJ.
: 08 sty 2011, 22:06
autor: ENDRIU
jay_21 pisze:ENDRIU, muszę Cię poprawić. Nie ma potrzeby odkręcania korków podczas ładowania akumulatora. Uzupełnić poziom wody w elektrolicie najlepiej przed ładowaniem. Dolać należy wody DEMINERALIZOWANEJ.
Fakt jeżeli chodzi o nazwę to kiedyś używano wody destylowanej obecnie demineralizowanej w tej kwestii nie ma tematu napisałem z przyzwyczajenia taką nazwę.
Piszesz że "Nie ma potrzeby odkręcania korków podczas ładowania akumulatora"możesz rozwinąć to stwierdzenie??.
Owszem miałem taki akumlator w którym nie było potrzeby otwierania korków ale tam było specjalne wyprowadzenie takie zbiorcze z wszystkich cel do podłączenia wężyka który odprowadzał żrące opary pod spód auta,nasze aku niestety nie posiada nic takiego,piszę o aku normal czyli seria nie żaden żelowy czy coś w tym stylu.
: 08 sty 2011, 22:18
autor: jay_21
ENDRIU, normalnie wyciągasz akumulator z auta i podłączasz klemy prostownika i ot cała robota. Każdy akumulator ma odpowietrzniki. A jeśli chodzi o gazy to wydziela się wodór. I o ile nie jest on żrący to na pewno może powodować zagrożenie wybuchu. Generalnie pomieszczenie w którym ładujemy akumulator powinno mieć dobre przewietrzanie. Żadnych rurek nigdy nie dołączałem do akumulatora.
: 08 sty 2011, 23:12
autor: will
Panowie a te aku to nie są czasem bezobsługowe czyli bez dolewania wody dożyją swoich pięciu lat?
: 09 sty 2011, 0:38
autor: mpsfc
will pisze:Panowie a te aku to nie są czasem bezobsługowe czyli bez dolewania wody dożyją swoich pięciu lat?
Nie dożyją i nie są bezobsługowe

Bezobsługowy akumulator nie posiada korków a jeśli posiada to służa one tylko do pierwszego zalania a elektrolit wsiąka w specjale maty.
Na zdjęciu bezobsługowy aku od mojego poprzedniego motocykla
"Maintenance free" oznacza w w wolnym tłumaczeniu "nie grzebać"

: 09 sty 2011, 11:02
autor: Rafcio
jay_21, Czytałem w gazecie motoryzacyjnej "Motor" z dnia 29.11.2010r że jeśli są korki powinno się ich odkręcić

A oto skan z gazety- myślę że rozwiałem wszelkie wątpliwości

: 09 sty 2011, 11:40
autor: krakus02
Jako ciekawostka związana z akumulatorem – mój tata w seicento ma niewymieniany akumulator od zakupu auta czyli od blisko 9 lat. Przez ten okres był ładowany wyłącznie kilka razy, bardziej jako zajęcie taty w wolnym czasie niż to żeby miął problemy z nim. Może wpływ na żywotność ma mały przebieg (około 50 tys.), ale rozruchów było i tak było sporo ponieważ eksploatacja głównie w mieście. Jakby to nie mój tata to chyba bym nie uwierzył, że aku może tyle wytrzymać...
: 09 sty 2011, 11:42
autor: ENDRIU
jay_21 zawsze jeżeli jest taka możliwość to okręcamy korki w czasie ładowania,otwory o których piszesz to otwory przeznaczone do odprowadzenia gazów podczas normalnego użytkowania a nie w czasie ładowania.Aku w czasie ładowania a szczególnie pod koniec ładowania bardzo intensywnie gazuje,elektrolit jest w niewielkim stopniu wychlapywany podczas uwalniania gazów,dlatego ja w czasie ładowania otwory po korkach przykrywam czystą szmatką bawełnianą aby elektrolit nie chlapał po obudowie aku,po ładowaniu szmatka ląduje w koszu.
A tu fotka na której widać wyraźnie wyprowadzenie na wężyk/po prawej stronie/ osobiście uważam to rozwiązanie za bardzo trafione bo nawet w czasie normalnej eksploatacji jak aku puści "bąka"to nic nam nie leci pod maskę.