Strona 7 z 9

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 14:25
autor: zibi186
krupniok pisze: 17 mar 2018, 14:15
zibi186 pisze: 17 mar 2018, 14:10 Arek , ja zasugerowałem Ci kupno nowego kola . Zrobilem to w oparciu o post kol." Pjastr" właśnie . Myślę , że rozmowa z kierownikiem ASO w Krakowie to jest podstawa , żeby to zrobić . Zresztą w tym roku czeka mnie wymiana rozrządu i nie mam wątpliwości w temacie : czy wymienić kolo zębate walu , czy nie . 😊
Skąd pewność, że "nowe" koło będzie lepsze od oryginału?
Masz na myśli , czy nie lepiej zostawić starego o ile nie będą go odkręcać , skoro tyle czasu chodzi bezawaryjnie ? Powiedz , kto to może wiedzieć ? Ja chcę nie mieć powodu , żeby wyrzucać sobie , że moglem to zrobić jak byla okazja a nie czekać , aż się sam urwie bo np.przez te lata rdza go zjadla :ok) Zresztą moim zdaniem zewnętrzna średnica walu powinna ściśle przylegać do wew.średnicy w tym kole zębatym , a tak nie jest . Ruda zatem robi tam co chce . . .

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 14:44
autor: pogromcaslaskiej
Każdy t-jetowiec powinien wymienić element na nowy widząc co może się stać,jeżeli ktoś chce jeździć z cykającą bombą,mając wiedzę o tym że klin jest najprawdopodobniej felernym elementem grożącym uszkodzeniem silnika i narażającym na ogromne koszty naprawy,musi być albo szalony albo nie liczyć się z kasą.Badajcie piersi,prostatę wykonujecie okresowe badania,a przede wszystkim wymiencie felerne kliny,nie za tydzień nie za miesiąc,dzwońcie do mechaników i wymieniajcie je już tu i teraz😁

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 14:54
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
A ie kosztuje jeden nowy zawór?

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 15:04
autor: pogromcaslaskiej
Około 140zł

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 15:22
autor: leszek1234
pogromcaslaskiej pisze: 17 mar 2018, 14:44 wymiencie felerne kliny,nie za tydzień nie za miesiąc,dzwońcie do mechaników i wymieniajcie je już tu i teraz😁
:ink :ryczy
A tak poważnie, zakładam, że przynajmniej co drugą wymianę rozrządu wypada przy okazji wymienić uszczelnienie przy wale czyli zdjąć koło zębate (czyli wymienić to koło z klinem). Specjalnie wymieniać tylko koło zębate to lekka schiza.

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 15:36
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
No ja wymieniłem rozrząd rok temu przy 130tys km. Pożyjemy zobaczymy, może wytrzyma.

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 15:46
autor: Arek
To że trzeba starą zębatkę wymienić to wiadomo i nie podlega dyskusji.
Pytanie moje dotyczyło czy wymieniać nową zębatkę którą mi założyli dwa dni temu a którą teraz będą zdejmować bo trzeba przeszlifować wał. Były sugestie że zdjęcie jej powoduje uszkodzenie.
Ja już i tak kazałem zamówić nową.

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 15:49
autor: zibi186
No i niestety okazuje się , że to nie dotyczy tylko t-jet'owców :)

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 16:05
autor: krupniok
zibi186 pisze: 17 mar 2018, 15:49 No i niestety okazuje się , że to nie dotyczy tylko t-jet'owców :)
Te samo kółko (23 zęby) jest we wszystkich silnikach 1.2 i 1.4 Fiata :ok)

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 18:18
autor: leszek1234
Arek pisze: 17 mar 2018, 15:46 Pytanie moje dotyczyło czy wymieniać nową zębatkę którą mi założyli dwa dni temu a którą teraz będą zdejmować bo trzeba przeszlifować wał.
A ja odpowiem pytaniem na pytanie - a Ci Twoi fachowcy widzą możliwość ponownego założenia tego zdjętego kółka???
Zabieraj zdemontowane części, żebyś wiedział, że faktycznie je wymienili. Weź potem to zdemontowane kółko z klinem i zobacz jak wygląda klin w używanym i nieużywanym.

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 23:03
autor: zibi186
Arek , ten pan kierownik ASO powiedzial , że " odkręcanie kola zębatego powoduje uszkodzenie klina " , ale jeżeli Twoja interpretacja tych slów jest inna to przecież nikt na silę nie każe Ci zakladać po raz kolejny nowego kola :) Powiem wiecej : jeśli zdecydujesz się spowrotem założyć to , które dopiero co Ci zalożyli , to ja odkupię od Ciebie to nowe , które Ci zostanie . Jestem zdecydowany go wymienić przy wymianie rozrządu , zatem może poczekać u mnie na swoją kolej 😊 Daj znać , co zadecydowałeś 😉

Re: Brak mocy

: 17 mar 2018, 23:15
autor: zibi186
mwas pisze: 17 mar 2018, 12:08 Koledzy, ale co piszecie o klinie w wersji 8V ? :pomysli Miał ktoś taki przypadek ?
Mwas , Daro 189 miał zerwany klin w 8 V . Opisal to wcześniej .

Re: Brak mocy

: 18 mar 2018, 9:01
autor: Arek
zibi186 pisze: 17 mar 2018, 23:03 Arek , ten pan kierownik ASO powiedzial , że " odkręcanie kola zębatego powoduje uszkodzenie klina " , ale jeżeli Twoja interpretacja tych slów jest inna to przecież nikt na silę nie każe Ci zakladać po raz kolejny nowego kola :) Powiem wiecej : jeśli zdecydujesz się spowrotem założyć to , które dopiero co Ci zalożyli , to ja odkupię od Ciebie to nowe , które Ci zostanie . Jestem zdecydowany go wymienić przy wymianie rozrządu , zatem może poczekać u mnie na swoją kolej 😊 Daj znać , co zadecydowałeś 😉
Na pewno wymienię ponownie tę zębatkę.
Chciałem wiedzieć co o tym myślicie, bo w zasadzie opieramy się na słowach jednego Pana kierownika. :)
U mnie w serwisie tego nie potwierdził, ale wiadomo, że też nie protestował jak kazałem mu zamówić drugie

Re: Brak mocy

: 18 mar 2018, 9:21
autor: zibi186
Osobiście też pewnie nie robił bym wymiany kola " ze strachu " , jak to ktoś wcześniej zasugerował 😂 , ale tak jak pisali niektórzy użytkownicy i to , co widac na Twoim kole - rdza ma tam dostęp i robi co chce . U mnie będzie to druga wymiana rozrządu . Przy pierwszej chyba nie ruszali kola . Gdyby go ruszali to pewnie mialbym już swoje wlasne z nim doświadczenia . Nie zamierzam kusić losu i wymienię go przy robocie z rozrządem 😊 Pozdrawiam 😉

Re: Brak mocy

: 18 mar 2018, 14:08
autor: krupniok
Nie widzę powodu dla którego samo odkręcenie koła miałoby dyskwalifikować je z ponownego montażu.