Ustaleń ciąg dalszy...
Sprawdziłem wtyczkę i okazuje się, że pozostałe połączenia wymagane do tempomatu się w niej znajdują, tzn. są we wtyczce. Pytanie, czy są podłączone po drugiej stronie wiązki do body compa Chociaż, skoro są, po teoretycznie połączenie powinno być
Na schemacie na dole jest to moduł M010.
Piny: 36 przewód brązowy i 52 przewód zielony idą do body compa.
Piny: 34 przewód zielono/czarny i 50 przewód brązowo/czarny to podłączenie czujników pedału hamulca i sprzęgła.
Pozostałe połączenia idą bezpośrednio do manetki sterowania i ich właśnie brakuje we wtyczce.
Istnieje jeszcze ryzyko, że gdy próbowałem podłączać prowizoryczną "manetkę", to coś mogło mi nie stykać we wtyczce, ponieważ brakujące piny są w ogóle pozbawione złączek i na dobrą sprawę trzeba by się zaopatrzyć w oryginalne styki, którymi uzupełnić brakujące połączenia we wtyczce tak, żeby mieć pewność, że wszystko jest tam OK. Ja próbowałem po prostu wcisnąć w szczeliny odpowiednio cienkie przewody, ale nie mam pewności, że był styk z pinami w gnieździe (nie ma tego jak sprawdzić). Jery, a u Ciebie coś się ruszyło ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
a gdyby zapodać przewodem sygnał z LV z B002 (najpierw czy w ogóle jest na nim napięcie?) do styku 17 M010 przez amperomierz - będzie wiadomo, czy prąd przepływa (czyli, czy jest styk)
Oznaczenie LV to kolor przewodu - wg schematu niebiesko/zielony i tego połączenia również nie ma, ponieważ jest to jeden ze styków idących do manetki. Do styku 17 centralki M010 nie ma co go podawać, bo jest to przycisk RES. Prawidłowe włączenie tempomatu odbywa się poprzez podanie napięcia 12V z tego przewodu na styk 33 M010 (przełącznik ON/OFF na manetce). Żeby to sprawdzić, trzeba pociągnąć kawałek kabla do kabiny. Ja symulując obecność manetki podawałem napięcie na styk 33 M010 bezpośrednio z plusa akumulatora, ponieważ sygnał z B002 to nic innego jak plus ze stacyjki. Fakt - nie sprawdzałem połączenia amperomierzem
Hehe, tak już mam, łatwo nie odpuszczam Swoją drogą - cały czas przychodzą mi nowe pomysły, co jeszcze można sprawdzić Mogło się mianowicie zdarzyć tak, że kontrolka od tempo się nie zaświeciła, bo nie została aktywowana w body computerze - dokopałem się do informacji, że w Stilo tak to właśnie wygląda W każdym razie - prace nadal trwają, broni nie zawieszam
Pytanie do kolegów z T-Jet'ami i mJet'ami: czy ktoś z Was ma może interfejs do komputera ? Chciałbym porównać odczyt informacji o aktywnych i obecnych modułach w waszych wersjach z tym, co mam u siebie.
-- 20 mar 2013, o 22:40 --
Panie i Panowie, szanowne grono...
Niniejszym ogłaszam PEŁNY SUKCES !!! No prawie... JEST TEMPOMAT W NASZYCH LINKACH !!! Jako dowód przedstawiam Wam ten oto filmik mojej produkcji
[youtube][/youtube]
Na chwilę obecną udało mi się zmusić auto do wyświetlenia kontrolki oraz komunikatu. Po aktywowaniu tej funkcji, kontrolka tempomatu wyświetla się również podczas odpalania auta przy przekręceniu kluczyka, po czym znika (jeśli tempomat jest wyłączony) Czyli: działa dokładnie tak, jak powinno Niestety nie podłączyłem jeszcze sterowania, więc testy drogowe dopiero przed nami, ale to co się właśnie udało osiągnąć udowadnia, że MOŻNA ! Mało tego: można podłączyć samą manetkę ze sterowaniem i pomimo braku aktywowanej kontrolki, tempomat powinien normalnie działać ! Tylko bez komunikatu z komputera Żeby było śmieszniej - aby kontrolka zadziałała, musiałem ją aktywować przez program (ja używałem Multiecuscan). Z tym że, niestety autorzy programu, jak to zazwyczaj bywa, trochę po macoszemu potraktowali nasz model i taka opcja w ogóle nie była dostępna. Wyobraźcie sobie, że musiałem kontrolkę aktywować przez... FIATA IDEĘ !! Najgorsze jest to, że po aktywacji kontrolki trzeba zrobić tzw osiowanie proxy. Kiedy zrobiłem osiowanie przeznaczone dla Linki, nie było żadnego efektu. Ale kiedy zrobiłem osiowanie dla IDEI, wszystko ruszyło ! Sprawdziłem od razu poprawność zachowywania się innych kontrolek i wskaźników - wszystko wygląda OK ! Jutro, po drodze do pracy będę sprawdzał, czy wszystko chodzi jak należy
Teraz muszę poszukać odpowiednich pinów, które można włożyć do wtyczki, przeciągnąć przewód z komory silnika do kabiny i pomyśleć nad sterowaniem (manetka lub jakiś zestaw przycisków, byleby zgrabny i wygodny w używaniu).
Po przestudiowaniu masy schematów różnych modeli, w tym rozgryzania eLearna do Linki po włosku stwierdzam również, że operację tą można przeprowadzić w T-Jet'ach i mJet'ach. O ile do mJet'a 1.3 damy radę dojść co i jak, o tyle z T-Jet'em na chwilę obecną jest problem, bo nie mam do niego eLearn'a i nie wiem gdzie dokładnie trzeba się wpiąć we wtyczkę. I jeszcze dość ważna kwestia dla użytkowników młodszych aut: na 99% w nowych rocznikach również będzie to działało Ale oczywiście trzeba to sprawdzić
Jeśli jest już ktoś zainteresowany grzebaniem u siebie, to dajcie znać - zbiorę wszystko do kupy i zrobię wstępny manual, który i tak planuję po wykonaniu wszystkiego zrobić, ale w pełnej i eleganckiej formie
adamson pisze:Ciekawe jak z innymi rocznikami aut , np. 2009
adamson, przeczytałeś dokładnie to, co napisałem w poprzednim poście ? Jest tam, że 99% się da Ale oczywiście trzeba to sprawdzić
Jeśli ktoś chce sprawdzić, czy uda się u niego dołożyć Cruise Control, to wystarczy otworzyć maskę auta, odpiąć tą wtyczkę, którą pokazałem na zdjęciu w jednym z poprzednich postów, otworzyć ją i sprawdzić, czy są tam przewody w miejscach nr 34, 36, 50 i 52 Jeśli są, to da się podłączyć Acha: mówimy tutaj oczywiście o 1.4 8V
cichy pisze:Dołączam się
cichy, teraz ta zrzutka chyba już nie będzie potrzebna, bo już wiemy co i jak
mwas pisze:Podłączyłem auto do komputera. Diagnostyka wykazuje, że centralka od tempomatu jest obecna w samochodzie i nie trzeba jej aktywować
- no właśnie, a u mnie (T-jet 2009) na diagnostyce nie wykazała w ogóle "istnienia" tempomatu - ale póki co obserwując Cię nie tracę nadziei , czekam na Twój pełny sukces