Strona 7 z 14

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 18 maja 2016, 17:23
autor: DaRiuSz
Ja już po wymianie rozrządu :banan a więc tak, stare części oryginały fiat, paski nie zauważyłem nigdzie nazwy producenta tylko na każdym coś takiego co przypomina logo Lancia, pompy wody nie zidentyfikowałem, napinacz litens - made in japan. Moje części - napinacz paska osprzętu litens made in canada, pasek skf, pompa wody MetelliGroup KWP, płyn borygo, paski Gates - 3PK905 oraz 5PK1148., pracują w dużo gorszych warunkach niż pasek rozrządu, liczne pęknięcia, rozdarcia, parcienie, ogólnie widać po ich stanie że długo już by nie posłużyły. Pasek rozrządu w dużo lepszym stanie, dużo mikropęknięć widocznych podczas zginania paska od tej strony co napinacz dociska. Na szczęście po wymianie nie powitało mnie 1000 500 100 900 błędów, (chodzi o koło foniczne) wymiana na blokadach. Maszyna śmiga bez zarzutu, planuję kolejną wymianę po 80 tysiącach przebiegu mam nadzieję ze dojedzie :jazda

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 19 maja 2016, 8:49
autor: emmer
j/w

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 19 maja 2016, 10:36
autor: leszek1234
emmer - a też wymieniałeś wszystkie paski przy okazji?

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 19 maja 2016, 10:51
autor: emmer
nie wymieniłem tylko od alternatora, który był pęknięty i nowy pasek mógł dokończyć jego żywota

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 19 maja 2016, 12:52
autor: alvaro
Jakbym jednak wymieniał rozrząd u pobliskiego mechanika to zapytać czy zakłada blokadę na wałek rozrządu i czy po wymianie robi adaptację koła fonicznego?

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 19 maja 2016, 14:07
autor: mwas
Naświetl mu temat, że jest to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i czy nie widzi w tym problemu. Jeśli nie będzie się chciał podjąć, to sprawa jasna, natomiast jeśli podejmie wyzwanie, to możesz się go spytać o koło foniczne - ciekawe co odpowie :lacha

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 20 maja 2016, 8:05
autor: helletic
Pewnie odpowie to, co mechanior ode mnie: "że co k**@a?????" :zdiwiony

:ryczy :ryczy :ryczy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 20 maja 2016, 21:58
autor: alvaro
mwas pisze:Naświetl mu temat, że jest to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i czy nie widzi w tym problemu. Jeśli nie będzie się chciał podjąć, to sprawa jasna, natomiast jeśli podejmie wyzwanie, to możesz się go spytać o koło foniczne - ciekawe co odpowie :lacha
Powiedziałem mu że silnik ze zmiennymi fazami rozrzadu i wariatorem, powiedział że wie. Pytam, czy stosuja blokadę to powiedział że za pomocą znaczników. Po czym zapytałem o koło foniczne to powiedział że wariator sie wymienia przy naprawie... to ja się go zapytałem ile kosztuje wariator to nie mógł znaleźć w intetnecie i powiedział że niedostępny.
Chyba jednak autko trafi do Bielskiego ASO.

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 20 maja 2016, 23:30
autor: mwas
Bez przesady :ink Jeśli gość wie co robi... to pasek rozrządu spokojnie wymieni :ink Tylko żeby nie majstrował przy rozrządzie :lacha Czyli tak, jak ściągnie pasek, tak założy nowy :ink Wtedy i ponowna adaptacja koła fonicznego nie będzie konieczna :ink

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 03 cze 2016, 6:13
autor: alvaro
Rozrzad + pompa + 2 paski + napinacz alternatora - wymiana w ASO Bielsko Biala, 290 zl, części moje, a obiecywali ze ma byc 260. Do tego nie sprawdzili zaworów bo z tym dużo roboty i że im niby czasu brakło. Ogolnie jestem średnio zadowolony. Auto umyli z zewnątrz.

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 03 cze 2016, 8:08
autor: leszek1234
Alvaro, to niezła cena. Telefonicznie pytałem w Żorach w "Euromocie" o cenę robocizny wymiany rozrządu z pompą to powiedzieli 400zł !!!

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 21 cze 2016, 15:19
autor: tojamarko
Panowie przymierzam się do wymiany rozrządu i pompy.
Co potrzebuję, jakich dobrych firm i co jeszcze przy okazji sprawdzić, wymienić?

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 21 cze 2016, 17:10
autor: daro70
A czytałeś ten wątek o rozrządzie od początku ?.............

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 21 cze 2016, 20:23
autor: Tomek
Przy wymianie rozrządu, według mnie, dobrze jest wymienić również... uszczelniacz wału korbowego, oba paski wielorowkowe, płyn chłodniczy.

Re: [1.4 v8] Rozrząd

: 22 cze 2016, 14:15
autor: ślimak
Tak jak TOMEK pisze. Dodał bym tylko kontrolę zaworów. Po wszystkim nie zapomnij o ADAPTACJI KOŁA unikniesz jakichś niepotrzebnych błędów typu P300