Strona 7 z 37

: 02 lut 2012, 20:44
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
mwas pisze:ostatnie warunki pogodowe coraz bardziej zbliżają mnie do wymiany bateryjki
Mnie odpala, błędów nie mam, ale rozrusznik kręci wolniej niż zwykle. I teraz nie wiem czy to aku, czy gęsty olej, czy takie liche mamy rozruszniki. Jest to trochę stresujące. Podładuje w sobotę, tylko to odkręcanie w takim mrozie......


OT
will pisze:Jakaś konkretna gorzelnia?
Ja bym do baku wlał miód pitny, bo właśnie męcze i mi nie podchodzi, a szkoda wylać. Nie jest to spirol, ale na takie morzy wszystko jest dobre.

: 02 lut 2012, 20:58
autor: Q
mwas pisze:Jak już się to stanie to zamierzam wyposażyć się w Centrę Futurę CA530
Ja tak chwaliłem mój oryginalny 40Ah który posiadałem od nowości no i przechwaliłem.. Dziś właśnie wymieniona wyżej Centra zajęła jego miejsce - cieplutki świeżutki prosto z firmowego sklepu producenta dopiero co z taśmy zszedł.

Jak by ktoś chciał sprawdzić kiedy jego akumulator został zalany kwasem to trzeba spojrzeć na numer akumulatora (wpisany także w kartę gwarancyjną):
YMxDDxx
Y - rok
M - miesiac
DD - dzień
Gdzie miesiące to:
A - styczneń
B - luty
C - marzec
....
L - grudzień

Sprawdza się tylko w akumulatorach centry po 2004 roku

: 02 lut 2012, 21:00
autor: mwas
Coval pisze:Mnie odpala, błędów nie mam, ale rozrusznik kręci wolniej niż zwykle. I teraz nie wiem czy to aku, czy gęsty olej, czy takie liche mamy rozruszniki.
Obstawiam, że wszystko na raz: gęstszy olej oraz w niskich temperaturach wydajność akumulatora spada, stąd też mniej "siły" na starcie. U mnie błędów przy odpalaniu również nie ma, ale zaczynam się liczyć z tym, że moment wymiany może przyjść nagle :ink

: 02 lut 2012, 21:00
autor: wojtekk
Tomek pisze:To wychodzi na to że tylko T-Jety mają kocyki
W moim T-Jet kocyka nie ma
will pisze:Jak przyjdzie czas to pomyślałem o varcie silver 52ah lub boshu też silver ponoć tak nie zasiarczają miał ktoś takowe?
Zasiarczenie wynika z tego, że akumulator jest permanentnie rozładowany, a więc firma i cena nie mają raczej na to wpływu

: 02 lut 2012, 21:04
autor: ślimak
A rozkminisz mi ten kod ??

OKD18A1

: 02 lut 2012, 21:06
autor: Q
A bo Ty Cenrę Plus masz - podany wzór pasuje do Centra Futura - Plus i Standard mają inaczej oznaczenia

: 02 lut 2012, 21:09
autor: ślimak
Ach so... ale dzięki za info. Masz PIVO

: 02 lut 2012, 21:18
autor: Q
Po małym molestowaniu googla mogę przypuszczać że to około połowy 2011 ale nie jestem pewien.

Przy okazji - nie masz teraz luzu na taśmie trzymającej aku?
Poprzednio 40-stka miała 190mm wysokości i 175 szerokości
Ta centra futura którą mam teraz jest trochę dłuższa ale wymiary pod taśmą czyli szerokość i wysokość ma te same.
Twoja centra plus ma tylko 175 wysokości więc tak jakby ma 1,5 cm luzu na taśmie.

: 02 lut 2012, 21:29
autor: krakus02
ja już dziś kupiłem CENTRA FUTURA CA530, jutro wymiana :)
p.s. przez te mrozy to ruszyła sprzedaż akumulatorów, ruch w interesie, zauważyłem, że nawet zakłady wulkanizatorskie rozszerzyły ofertę o akumulatory

: 02 lut 2012, 21:42
autor: ślimak
Q pisze:Przy okazji - nie masz teraz luzu na taśmie trzymającej aku?
Mam, ale zostanie to zniwelowane w najbliższym czasie :)

: 03 lut 2012, 8:22
autor: mwas
No jestem w ciężkim szoku... wygląda na to, że aku nie chce się poddać ! :lacha Dzisiaj -19 a ten kręci ! Nawet żaden błąd nie wyskoczył ! Ale sprawdzałem bagażnik - całkowicie odcięty, przytrzymanie przycisku nawet kilka sekund nic nie daje :oj

: 03 lut 2012, 8:29
autor: duskap
Coval pisze:mwas napisał/a:
ostatnie warunki pogodowe coraz bardziej zbliżają mnie do wymiany bateryjki


Mnie odpala, błędów nie mam, ale rozrusznik kręci wolniej niż zwykle. I teraz nie wiem czy to aku, czy gęsty olej, czy takie liche mamy rozruszniki. Jest to trochę stresujące. Podładuje w sobotę, tylko to odkręcanie w takim mrozie......


OT
Niestety taki lipny rozrusznik mamy i tak mocno olej gęstnieje. Mam nową Centrę. Naładowaną z domu wczoraj wsadziłem i auto kręciło ciężko.

: 03 lut 2012, 8:43
autor: emmer
mojemu stukneło równiutkie trzy lata. nigdy nie sprawdzałem ile tam w nim elektrolitu zostało. dostał po dupie od caraudio. na razie hula. ale mam na uwadze że koniec jego bliski

: 03 lut 2012, 9:29
autor: Rafcio
Dzisiaj -24 i aku dał jakoś radę ale ten odgłos silnika jak zapalił był taki jak by się zaraz miał rozlecieć jakieś chrobotanie i jakiś gwiżdżący przydźwięk myślałem żeby zajrzeć pod maskę ale było tak zimno że odpuściłem. Po paru kilometrach już chodził normalnie. Została tylko niedogodność że podczas pokonywania nierówności lub progów z zawieszenia dobiega skrzypienie jak ze starej wersalki i delikatne stuki

: 03 lut 2012, 9:35
autor: cichy
Została tylko niedogodność że podczas pokonywania nierówności lub progów z zawieszenia dobiega skrzypienie jak ze starej wersalki i delikatne stuki
jak dojeżdżam do domu to muszę pokonać kilka progów zwalniających i bardzo powolutku i tak od tygodnia przód wydaje ten dźwięk, może nie tak przeraźliwie jak to opisał rafcio082 ale trzeszczy. Nasze zawieszenie też nie lubi takich mrozów.