Strona 7 z 13
Re: Spalanie
: 28 sie 2013, 15:58
autor: helletic
Po kilku dniach totalnego zamulania, zmiany biegów w zakresie 2200-2500 obr./min., gorzej niz emeryt, klima w sumie może pracowała z 5 godz.i wyszło spalanie 8,17 LPG l/100 km. Już niżej latem nie zejde, nie ma bata!
Re: Spalanie
: 28 sie 2013, 16:30
autor: emmer
posuty masz samochód

nawet t-jety mniej palą - wstyd

Re: Spalanie
: 28 sie 2013, 22:03
autor: Iro_2007
A mój max pali 14L na sto gazu przetestowany trasa Rybnk A1/A4 opole około 300 Km
Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
Szybciej sie nie dało pojechać jak 170km/h
Spalanie bolesne

ale jaka radocha z jazdy bezcenna
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
Re: Spalanie
: 28 sie 2013, 22:11
autor: helletic
emmer pisze:posuty masz samochód

nawet t-jety mniej palą - wstyd


poprawię się

Re: Spalanie
: 29 sie 2013, 7:33
autor: emmer
Iro_2007 pisze:A mój max pali 14L na sto gazu przetestowany trasa Rybnk A1/A4 opole około 300 Km
Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
Szybciej sie nie dało pojechać jak 170km/h
Spalanie bolesne

ale jaka radocha z jazdy bezcenna
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
i to są realne spalania - a nie 6 czy 7 litrów gazu
Re: Spalanie
: 29 sie 2013, 11:34
autor: karollino
Iro_2007 pisze:Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
Iro_2007 pisze: Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia prędkość wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
.
Eeee - to jesteś lepszy (chyba że piszesz o spalaniu gazu). Mi na tej samej trasie (przeciągniętej do Wrocławia) spalił 9,1, jak do tego dołożyłem miasto i dojazdówke do autostrady to wyszło 10,5. :(
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=225" onclick="window.open(this.href);return false;
Iro_2007 pisze:Spalanie bolesne
Oj serce bolało od patrzenia na wskaźnik chwilowego.
Iro_2007 pisze:ale jaka radocha z jazdy bezcenna
I tu się zgadzam! Miodzio :D
Re: Spalanie
: 25 paź 2013, 21:00
autor: Tomek
A mnie coś dzisiaj tknęło, i przeliczyłem, zrobione 450 km, do butli weszło 36 litrów, czyli nadal niezmiennie pali mi 8.
Komp z tego dystansu pokazywał spalanie 5,8.
Re: Spalanie
: 26 paź 2013, 13:19
autor: Arek
Mnie średnio w trasie ok 10 litrów, a w mieście ok 11 litrów.
Ale w roku 2012 jechałem do Bułgarii (słowacja, węgry, serbia) prawie cały czas Autostradami z max prędkością 130km i starałem się z równą prędkością (ustawiłem sobie ten piszczek z ograniczeniem prędkości) z klimą i wyszło mi 7.5 litra/100km w dwie strony. Nie chciało mi się wierzyć myślałem że zgubiłem jakiś paragon , ale sprawdzałem miejscowości w których tankowałem i wyszło że mam wszystkie, ale i tak wydaje mi się że coś przeoczyłem chyba że gaz w tamtych krajach jest bardziej kaloryczny. 1 listopada będę jechał do W-wy prawie cały czas autostradą równą prędkością (z tempomatem) to się pochwalę ile spalił
-- 6 lis 2013, o 19:16 --
1 listopada jechałem do W-wy.
Przejechałem 325 km z czego ok 200 km autostradą i "S" z prędkością 120 km (tempomat)
Średnie spalanie wg komputera 7.6
Średnia prędkość 70 km
Rzeczywiste spalanie 9,06 lita gazu na 100km.
Koszt przejechania 325 km 76 zł
Re: Spalanie
: 21 lis 2013, 12:36
autor: leszek1234
Pytanko do specjalistów od LPG - moja instalacja w konfiguracji Stag/Hana - czy podczas hamowania silnikiem podawany jest gaz czy benzyna, i w jakiej ilości? Teorii znam co najmniej trzy (gaz , benzyna, nic). Mam wrażenie, że coś bardzo ubywa mi benzyny jak wykorzystuję hamowanie silnikiem. A może to autosugestia ...
Re: Spalanie
: 21 lis 2013, 12:54
autor: emmer
z tego co kojarze to wtryskiwacze w tym momencie powinny być zamknięte, czyli "nic".
Re: Spalanie
: 21 lis 2013, 13:48
autor: gregmotoe398
emmer pisze:z tego co kojarze to wtryskiwacze w tym momencie powinny być zamknięte, czyli "nic".
Zgadzam się. Nic nie pobiera bo i po co??
W drugim aucie mam instalację BRC i normalnie słychać jak wtryski "tykają" a jak zabieram nogę z gazu (czyli hamuję silnikiem) to jest cisza więc nie ma opcji żeby brał gaz a co dopiero powiedzieć o benzynie.
Może się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu...

Re: Spalanie
: 21 lis 2013, 14:49
autor: CrazyKetchup
Przy hamowaniu silnikiem następuje odcięcie czy to na benzynie czy to na gazie. Oczywiście o ile jest poprawnie ustawiona instalacja, bo niektóre w skrajnie niekorzystych sytuacjach podpierają się benzyną, ewentualnie gazownik zrobił "sobie dobrze" (ale nie klientowi) i skorzystał np. z takiej opcji jak na zrzucie :
Działa ona tak że przy pewnych ustwionych obrotach następuje przełączenie się na PB bez wiedzy użytkownika - w mojej instalacji świeci się dalej wskaźnik że niby na LPG jesteśmy a wtryskiwacze benzynowe normalnie podają paliwo :( . Niektórzy gazownicy lubią tą opcję stosować jako lekarstwo na każdy problem z wolnymi obrotami

.
ps. A co do ubywania PB to może być zupełnie proste wytłumaczenie - jest zimniej, dłużej jeździsz na PB.
Re: Spalanie
: 21 lis 2013, 15:13
autor: leszek1234
CrazyKetchup -

za konkret

.
A przy okazji może pokazałbyś , jak powinno być prawidłowo ustawione to co pokazałeś na zrzucie

Re: Spalanie
: 21 lis 2013, 17:21
autor: sylwek
Sterowanie wtryskami LPG jest na podstawie sygnału wtrysków benzyny - jeśli nie pracują benzynowe - nie pracują LPG (cut-off, hamowanie silnikiem). Beznynki ubywa, bo pobierana jest tylko na ssaniu na zimnym i stąd odrobinę większe zużycie w stosunku do przejechanych km. Co do powyższego zrzutu - to w Stagu ustawiasz na pełny zakres poprawnej pracy silnika (jak na benzynie).
CrazyKetchup pisze:Działa ona tak że przy pewnych ustwionych obrotach następuje przełączenie się na PB bez wiedzy użytkownika - w mojej instalacji świeci się dalej wskaźnik że niby na LPG jesteśmy a wtryskiwacze benzynowe normalnie podają paliwo :( . Niektórzy gazownicy lubią tą opcję stosować jako lekarstwo na każdy problem z wolnymi obrotami
Wg instrukcji brak sygnalizacji - występuje tylko przy przekroczeniu wartości obrotów "maksymalnych". Powrót poniżej tej wartości uruchamia wtryski LPG. A przejście od "minimalnych" jest sygnalizowane diodą na przełączniku:
Instrukcja SEC ECO ATS v 1.1 pisze:*------Maksymalne obroty na gazie:
- opcja bardzo rzadko używana, pozwala przełączyć się na zasilanie benzynowe po osiągnięciu maksymalnych obrotów/min. Funkcja nie jest sygnalizowana na przełączniku
*------Minimalne obroty na gazie:
- opcja bardzo rzadko używana, pozwala przełączyć się na zasilanie benzynowe poniżej minimalnych obrotów/min. Dioda oznaczona G (pomarańczowa) na przełączniku gaśnie.
EDIT:
Dzisiaj sprawdziłem jak funkcja od minimalnych działa w rzeczywistości i okazało się że brak jest jakiejkolwiek sygnalizacji !
CrazyKetchup - miałeś rację - i znalazłeś buga w instrukcji firmowej

Re: Spalanie
: 21 lis 2013, 23:42
autor: CrazyKetchup
sylwek pisze:
Brak sygnalizacji - występuje tylko przy przekroczeniu wartości obrotów "maksymalnych". Powrót poniżej tej wartości uruchamia wtryski LPG. A przejście od "minimalnych"
jest sygnalizowane pikiem i diodami na przełączniku. Nie da się tego stosować jako antidotum na problem z wolnymi obr. bo użytkownik widzi i słyszy co się dzieje

Sylwku tak mi się wydaje że po ustawieniu np. 800 obr moje auto przełącza się bez piknięcia z LPG na PB i jedynie podłączony laptop pokazuje które wtryskiwacze działają, oczywiście oprócz "cykania". Po dodaniu obr. praktycznie nie widać kiedy zaczynają wtryski LPG działać - kontrolka przez cały czas świeci na zielono LPG.