zawieszenie przednie

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

emmer pisze:ktos to potwierdzi?
Nie chce mi się tego tak po prostu sprawdzać... sprawdzimy na jakimś zlocie :pivo Wtedy pomiary mają odpowiednią tolerancję :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

namówiłeś mnie :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Z tym skręcaniem, to też to słyszałem ale nigdy nie sprawdzałem.
Na zlocie będziemy się w to bawić :)
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Nie wiem, jak dokładnie jest z tym skręcaniem, ale pewnie wszystko jest w sposób fizyczny do wytłumaczenia ( może maglownica nie jest idealnie symetryczna). Ja zauważyłem natomiast inną ciekawostę w T-jet. Pierwszy raz spotkałem się z rozwiązaniem, że prawa półoś napędowa nie jest w całości, tylko podzielona na dwa kawałki połączone przegubem homokinetycznym. Pierwsza część półosi jest usytuowana poziomo i biegnie od skrzyni do stojana z łożyskiem. Jest ona sztywna i nie odchyla się góra dół. Dopiero druga część idąca od stojana do piasty pracuje góra - dół. Dla mnie jest to mongolsko-chińsko-turecko-indyjska myśl techniczna, ale mój zaprzyjaźniony mechanik stwierdził, że spotyka się z takim rozwiązaniem w niektórych renówkach i fordach. Ja widzę takie cudo pierwszy raz. Myślę, że konstruktorzy coś skopali z tą półosią i dlatego T-jety ściąga w prawo przy przyspieszaniu
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

w każdym jtd tak jest

dla ciekawostki:
u mnie przy małych prędkościach przestawia się przekładnia i pełny skręt mam po przekręceniu kierownicy o 45st ;)
ciekawostka nr2. jak skręce troche kierownicą i dam więcej gazu to promień zawracania zmniejsza mi sie o 60%
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

promień skrętu może się różnić o co najwyżej symboliczną wartość, okolice 10 cm. Nie wiem jak to jest w Linkach, ale mają one nieruchomą maglownicę, także promienie skrętu w lewo jak i w prawo będą identyczne. Co nie zmienia faktu, że na następnym zlocie nie omieszkam tego z Wami sprawdzić :pivo
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

darcyn pisze:ciekawostka nr2. jak skręce troche kierownicą i dam więcej gazu to promień zawracania zmniejsza mi sie o 60%
:ryczy :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: zawieszenie przednie

Post autor: smak56 »

Po zmianie kół na letnie odezwało się zawieszenie. Łożysko amortyzatora (standard) i dodatkowo drążek kierowniczy (nie końcówka). Kupiłem TRW za 85 zł. Wymiana drążka po majówce, jak wymienię łożysko. Zbieżność będzie pewna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: zawieszenie przednie

Post autor: Fish »

smak56 pisze:Po zmianie kół na letnie odezwało się zawieszenie. Łożysko amortyzatora (standard) i dodatkowo drążek kierowniczy (nie końcówka). Kupiłem TRW za 85 zł. Wymiana drążka po majówce, jak wymienię łożysko. Zbieżność będzie pewna.
Gdzie kupiles? Mnie na przegladzie diagnosta zasugerowal zeby zajac sie niedlugo wymiana drazka ale czescia srodkowa, to jakby to, zdziwilem sie bo jakos przekonany bylem, ze raczej wymienia sie koncowke.
Daj znac jak to u Ciebie wyglada, jakies objawy byly, ze wymieniasz i czy wymieniasz tylko z 1 strony?
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: zawieszenie przednie

Post autor: Bernardito »

Mnie po zmianie na letnie pojawiły się jakieś dziwne objawy, a mianowicie drżenie kierownicy przy większych prędkościach - ok 100 i więcej. A znowu przy niskich, parkingowych kręceniach jakby takie "przeskakiwanie" kierownicy. Wróciłem na drugi dzień do oponiarza i przeważyli mi jeszcze raz koła (jedno faktycznie było gorzej zważone), ale to nie za wiele dało. Jest trochę lepiej, ale chyba to coś jeszcze, czyżby łożyska amorów? Od nowości jeszcze z tym nie robiłem. Może macie jakieś sugestie? Z góry dzięki. Ps. Za ok. miesiąc dłuższa trasa wakacyjna, także w razie czego wolę dmuchać na zimne.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: zawieszenie przednie

Post autor: mwas »

Drżenie kierownicy przy wyższych prędkościach to nic innego jak źle wyważone koła. Jeśli poprawiali Ci wyważenie jednego koła, to możliwe, że dalej jest coś nie tak. Proponuję wyważyć w innym, porządnym zakładzie :ink A "chrobotanie" kierownicy podczas kręcenia kołem przy niskich prędkościach i na postoju to niestety odzywają się łożyska kolumn mcphersona :oj Czyli taki standardzik :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: zawieszenie przednie

Post autor: will »

Tak jak pisze Maciek łożyska kolumn mcphersona do wymiany najlepiej od razu dwa wymień.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: zawieszenie przednie

Post autor: Fish »

smak56 pisze:Po zmianie kół na letnie odezwało się zawieszenie. Łożysko amortyzatora (standard) i dodatkowo drążek kierowniczy (nie końcówka). Kupiłem TRW za 85 zł. Wymiana drążka po majówce, jak wymienię łożysko. Zbieżność będzie pewna.
Mnie wczoraj mechanik w Norauto wyczul lekkie luzy na lewym drazku, ale ustalilismy obopolnie, ze nie ma sensu tego jeszcze wymieniac. Poczekam i wymienie od razu komplet na 2 strony razem z koncowkami, w sumie tak pomyslalem, bo co wymienie teraz lewy drazek = ustawienie zbieznosci, za chwile pojdzie prawy drazek - znowu zbieznosc, wiec moze lepiej jak zrobie wszystko od razu i oszczedze czas na wiele wizyt i tylko raz ustawie zbieznosc. Taka mam wizje :)
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: zawieszenie przednie

Post autor: Bernardito »

Dzięki Panowie, czyli do wymiany łożyska. Czy lepiej to zrobić jednak w Aso czy szukać jakiejś innej opcji? Wiadomo cena, ale chodzi mi bardziej o to, żeby mechanik nie z aso nie musiał za bardzo szukać i kombinować. Czy są jakieś różne łożyska (lepsze, gorsze firmy itp)? Czy możecie jakieś polecić? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Ps. Z tym wyważaniem kół to w sumie niedawno zmieniałem zakład. Może jednak robili to za bardzo w tempie sezonowym i stąd to wszystko, nie wiem. Dam im jeszcze szansę - teraz jak mają luzy to się mam nadzieję bardziej przyłożą. Czyli łożysko amortyzatora nie będzie miało żadnego wpływu na drżenie kierownicy przy wyższych prędkościach?
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: zawieszenie przednie

Post autor: mwas »

Łożysko amortyzatora nie ma żadnego wpływu na drżenie kierownicy podczas jazdy. A jeśli chodzi o ich wymianę, to mechanik powinien sobie z nimi poradzić, tam nie ma kosmicznej technologii a ASO sobie pewnie odpowiednio policzy za taką usługę.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ