Strona 7 z 22

Re: Jaki alternator?

: 07 mar 2013, 16:12
autor: helletic
Podejrzewam, że zamontowali mi właśnie ten 70A :przykry bo jak już Ci wspominałem przy :pivo podczas jazdy wszystko działa jak powinno, ale na wolnych obrotach słychać wyraźnie jak obroty wentylatora nadmuchu powietrza do kabiny wyraźnie zwalniają...

Re: Jaki alternator?

: 07 mar 2013, 21:57
autor: afro
A może warto poszukać używanego altka np. z jakiejś rozbitej liny ?

Re: Jaki alternator?

: 07 mar 2013, 22:03
autor: mwas
afro pisze:A może warto poszukać używanego altka np. z jakiejś rozbitej liny ?
No i właśnie tego chcę uniknąć, bo trochę tego jest np na Allegro (nie musi być od Liny, to samo jest ładowane do GP i kilku innych modeli), tylko wtedy nie ma pewności ile na takim pojeździsz. Dlatego wolę dać kilka PLNów więcej i podjechać do speców, którzy zregenerują to, co jest wstawione.

Re: Jaki alternator?

: 07 mar 2013, 22:56
autor: sylwek
Odradzałbym używki - to może być mina :przykry

Mnie jeszcze nie dopadła konieczność wymiany, aczkolwiek altek już zaczyna sobie czasem poćwierkiwać i pewnie niezadługo też mnie to czeka. Poprzednie fiaty w rodzinie wyposażyłem w regenerowane alternatory ze wspomnianej juz hurtowni M.Marelli - ja akurat kupowałem w Łodzi. Jeden firmowany MM, drugi rzemiosło (tańszy od MM). Co ciekawe - rzemiosło zrobione było na wzmocnionym korpusie (grubsze żebra), łożyska wysokoobrotowe hermetyczne Koyo i impregnowany żywicą epoksydową stojan z uzwojeniami, regulator oryginał. Chłopaki znali problem Fiata :) Powiem że to naprawdę się sprawdziło, po 3 latach od wymiany żadnych niepokojących objawów, a furki pomykają do dzisiaj u ludzi. Jeśli w Linie mi padnie - to na pewno będzie taki sam model, oczywiście jeśli taki jest dostępny - muszę się rozejrzeć.

A co do samych MMarelli - dla Liny 1.4 8v są dwa modele MAR7011 (70A) dla aut bez klimy i MAR7013 (90A) z klimą. Mniejszy też podejdzie - ale jak pisał helletic - będą spadki napięcia, co odczują głównie miłośnicy np. mocnego CarAudio

Re: Jaki alternator?

: 08 mar 2013, 9:57
autor: mwas
Byłem u speców. Chcieli dobrze, niestety nic z tego nie wyszło - nie chcieli się podjąć wymontowania alternatora, bo przeszkadzają tam przewody od klimatyzacji :zły Zasugerowali wizytę w ich "zaprzyjaźnionym" warsztacie, żeby się zorientować, czy oni byliby w stanie zdemontować alternator. Kilka km dalej dowiedziałem się, że ów warsztat do zdemontowania alternatora chce demontować sprężarkę od klimatyzacji a co za tym idzie, opróżnić cały układ a potem ponownie go napełnić. Koszt, jaki mi zaśpiewali, to: 120 zł za "serwis klimatyzacji" + 150 zł za demontaż/montaż alternatora. Do tego oczywiście trzeba doliczyć koszt regeneracji alternatora, który powinien wynieść coś ok 360 zł :zły Grzecznie podziękowałem i udałem się w dalszą drogę do... pracy. Teraz poważnie rozważam, czy nie zawitać w moim zaprzyjaźnionym ASO, które zaproponowało mi wymianę alternatora za 120 zł i regenerację alternatora za 460 zł (zostawiam swój i dostaję taki sam, regenerowany). Koszt niższy jak w poprzednim przypadku, pewność, że będzie to zrobione tak, jak należy i gwarancja na wykonaną usługę... Nie wiem, czy uda się tutaj cokolwiek taniej wykombinować.

Re: Jaki alternator?

: 08 mar 2013, 12:47
autor: mpsfc
Maciek, nie ma potrzeby demontażu sprężarki. Albo chcą Cię nąciągnać albo pojęcia nie mają.

Re: Jaki alternator?

: 08 mar 2013, 13:19
autor: mwas
mpsfc pisze:Albo chcą Cię nąciągnać
Tego się obawiałem...
mpsfc pisze:albo pojęcia nie mają.
Tego też się obawiałem i raczej to obstawiam :ink Bo miny "speców", którzy oglądali auto - bezcenne :lacha
O ile podeście ludzi od alternatorów jestem w stanie zrozumieć (nie znają auta, nie chcą czegoś uszkodzić), o tyle podejście "speców" w warsztacie jest dla mnie na :red Już poczyniłem kroki do wymiany w moim ASO przy zastosowaniu metody regeneracji, jestem umówiony w poniedziałek na 10 :luzak Może wyjdzie trochę drożej, jak się spodziewałem, ale przynajmniej będę miał pewność, że będzie to zrobione dobrze :luzak
Właśnie, Marek - pamiętam, że Ty wymieniałeś alternator i chwaliłeś się, że wstawili Ci coś porządnego. Możesz napisać ciut więcej ? Ile Cie ta przyjemność wyniosła, co Ci wstawili i gdzie to robiłeś ?

Re: Jaki alternator?

: 08 mar 2013, 15:13
autor: helletic
mwas pisze:Może wyjdzie trochę drożej, jak się spodziewałem, ale przynajmniej będę miał pewność, że będzie to zrobione dobrze
Czasami te kilka talarów więcej zapłacone w ASO daje bezcenny spokój :pivo

Re: Jaki alternator?

: 08 mar 2013, 16:41
autor: darcyn
460 to baaaaardzo dobra cena jak za alternator.

Re: Jaki alternator?

: 09 mar 2013, 17:33
autor: mpsfc
Maciej, proszę bardzo:
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 9&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Nawiasem mówiąc, zdublowany temat i robi się bałaganik :yellow

Re: Alternator

: 09 mar 2013, 18:28
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
połączone

Re: Alternator

: 11 mar 2013, 14:53
autor: mwas
No i jestem po wymianie... poniżej zdjęcia, jak wyglądał mój alternator. Wymiana trochę trwała, bo dojście do niego jest dość ciężkie, ale się udało i mam wrażenie, że teraz jakoś tak silnik bardziej gładko pracuje :lacha Wymiana w ASO, koszt całości: 583 zł.

Re: Alternator

: 11 mar 2013, 16:38
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Czysty niezachlapany...

Re: Alternator

: 11 mar 2013, 18:28
autor: mwas
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Czysty niezachlapany...
No widzisz... a jednak pęknięty... :ink

Re: Alternator

: 11 mar 2013, 18:31
autor: marcin24
Tak samo pękł mojemu teściowi w punto II jakaś słaba ta obudowa